FreeCinema

Follow us

ΓΥΡΙΣΕ Ο ΜΠΑΜΠΑΣ (2015)

(DADDY'S HOME)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σον Άντερς
  • ΚΑΣΤ: Γουίλ Φέρελ, Μαρκ Γουόλμπεργκ, Λίντα Καρντελίνι, Τόμας Χέιντεν Τσερτς, Μπόμπι Καναβάλε
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 96'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Πετυχημένος παραγωγός ραδιοφώνου δίνει αγώνα στον ρόλο του πατριού, με την ελπίδα να ακούσει τα παιδιά της αγαπημένης του να τον φωνάζουν «μπαμπά». Τα σχέδιά του ανατρέπονται όταν εμφανίζεται από το πουθενά ο ρέμπελος πρώην εκείνης και βιολογικός πατέρας των μικρών, με προθέσεις… μόνιμης εγκατάστασης και διεκδίκησης του παλιού του ρόλου. Προφανώς, θα ξεσπάσει πόλεμος!

Έχοντας βρεθεί ξανά μαζί με επιτυχία στη μεγάλη οθόνη, για τις ανάγκες της αστυνομικής κωμωδίας «The Other Guys» (2010), οι Φέρελ και Γουόλμπεργκ δοκιμάζονται εκ νέου ως παρτενέρ σε μια περισσότερο οικογενειακών προδιαγραφών ταινία που παραδίδει μαθήματα πατρικού role model για μπαμπάδες και πατριούς. Θα περίμενε κανείς την πλέον ανελέητη ηθικολογία αμερικανιάς, όμως το «Γύρισε ο Μπαμπάς» καταφέρνει να ισορροπεί τα πράγματα με χιούμορ ελαφρώς ακατάλληλο, με ακραία επίπονο σωματικά slapstick και σουρεάλ δόσεις διαλόγων (όπως μερικές από τις προσωπικές αφηγήσεις βιωμάτων του Χέιντεν Τσερτς που θα σε κάνουν να γελάς δίχως έλεος!).

Το δίδυμο των πρωταγωνιστών πετυχαίνει στη χημεία των αταίριαστων μπαμπάδων, με τον Φέρελ να υποδύεται έναν συντηρητικό, άχρωμο και κοστουμέ τυπάκο που όσο και να προσπαθεί δεν ακούει ποτέ τη λέξη που περιμένει με αγωνία από τα στόματα των θετών του τέκνων (αντιθέτως, η μικρότερη κόρη τον ζωγραφίζει σε καταστάσεις… φρικτών θανάτων και διαμελισμών!), ενώ ο Γουόλμπεργκ έχει το attitude και την «κοψιά» τού πιο αλητήριου πρώην, ο οποίος επιστρέφει στο σπιτικό του διεκδικώντας τη σιγουριά και την ανεμελιά δίπλα στην πρώην σύζυγο, χωρίς ποτέ να αντιλαμβάνεται την πραγματική σημασία και τις ευθύνες ενός γονιού.

Οι ύπουλες κόντρες μεταξύ των δύο ανδρών είναι συχνά ξεκαρδιστικές, καθώς πρέπει και να φλερτάρουν για να κερδίσουν την καρδιά της κυρίας του (δικού της) σπιτιού αλλά και να παριστάνουν τον καλοκάγαθο σε συναισθήματα μπαμπά των δύο ανήλικων παιδιών, τα οποία κοιμούνται με αφηγήσεις φανταστικών παραμυθιών γεμάτων με «αλληγορικές» μπηχτές που πλάθουν ανάλογα με την περίσταση ο πατέρας ή ο πατριός. Επεισοδιακές καταστάσεις που βασίζονται σε δοκιμασίες του Γουόλμπεργκ κάνουν τον βίο αβίωτο για τον Φέρελ, με αποκορύφωμα τη σεκάνς της γκαζωμένης μηχανής ή την κόντρα με τα skate. Από δίπλα, βέβαια, υπάρχουν και αρκετές αστοχίες, όπως το επεισόδιο στον αγώνα basket ή η τελική αναμέτρηση στον σχολικό χορό, που πρέπει να ανατρέψουν τα δεδομένα προς την πλέον προβλέψιμη κατάληξη.

Εν ολίγοις, το «Γύρισε ο Μπαμπάς» είναι μια κωμωδία ανδρικών νευρώσεων και ανώριμων συμπεριφορών που επιδιώκει να δώσει μερικά καλά παραδείγματα σε αμήχανους γονείς οι οποίοι δεν έχουν πάρει εντελώς στα σοβαρά τον ρόλο τους. Χοντροκομμένα ενίοτε, αλλά ποτέ μην υποτιμάς τη δύναμη του genre…


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ο Φέρελ σε ρόλο λούζερ πατριού που του τη βγαίνει ο αληθινός σούπερ κουλ μπαμπάς και μηχανόβιος Μάρκι Μαρκ για να του πάρει πίσω γυναίκα και παιδιά. Αμερικανιά, αλλά στη φάση με τη μηχανή και στη χύμα με το σκέιτμπορντ έκλαψα.