FreeCinema

Follow us

COMPANION (2025)

  • ΕΙΔΟΣ: Σατιρικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντρου Χάνκοκ
  • ΚΑΣΤ: Σόφι Θάτσερ, Τζακ Κουέιντ, Λούκας Γκέιτζ, Χάρβεϊ Γκουιγέν, Μέγκαν Σούρι, Ρούπερτ Φρεντ, Μαρκ Μεντσάκα
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 97'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Η… κουκλίστικης ομορφιάς Άιρις και ο αγαπημένος της Τζος είναι καλεσμένοι για μερικές μέρες διακοπών στη βίλα του Ρώσου εκατομμυριούχου Σεργκέι, γκόμενου της άσπονδης φίλης τους Κατ, μαζί με το χαριτωμένο ζευγάρι του Ίλαϊ και του Πάτρικ. Τι μπορεί να πάει στραβά όταν ο Σεργκέι «την πέσει» στην Άιρις κι εκείνη τυγχάνει να κρατάει σουγιά;

Από το 2022 και «Το Μενού» είχα να εκπλαγώ τόσο ευχάριστα με θρίλερ! Πρωτότυπου σε θεματική και ιδέες, ζουμερού σε layers περιεχομένου, δίχως να ξεχνά πως ο πρωταρχικός ρόλος της κινηματογραφικής εμπειρίας είναι η ψυχαγωγία. Και μιλάμε για σκηνοθετικό ντεμπούτο! Και ο Ντρου Χάνκοκ είναι και ο σεναριογράφος της ταινίας! Αλήθεια, τι τα ταΐζουν εκεί στην Αμερική;

Θα μπορούσε να ήταν ακόμη ένα κοινότοπο θρίλερ τρόμου για μαζική κατανάλωση, όμως, ο Χάνκοκ θέλει να μας πει και κάτι παραπάνω, για την αγάπη, τις σχέσεις των ζευγαριών (ανεξαρτήτως σεξουαλικότητας), το ποιο φύλο κρατά τα ηνία, την ανθρώπινη απληστία και την εξάρτηση από ή τη χειριστική εκμετάλλευση της τεχνολογίας. Επίσης, με το εισαγωγικό voice-over της κεντρικής ηρωίδας, το «Companion» απενοχοποιεί τα… spoilers! Δεν εντοπίζεται το «clue» του έργου στο γεγονός ότι η Άιρις δηλώνει εξαρχής ως τις πιο ευτυχισμένες στιγμές της ζωής της τη γνωριμία της με τον Τζος και τη… δολοφονία του! Συμπληρωματικά, οι παραγωγοί του φιλμ «λύνουν» (και) τα χέρια των κριτικών, με τους άμεσους υπαινιγμούς (και καλά) των trailers, πως η Άιρις είναι ένα… robot!

Από το σημείο στο οποίο παίρνουμε την άνωθεν πληροφορία ως δεδομένο, ξετυλίγεται ουσιαστικά ο μίτος της ιστορίας, που περιλαμβάνει και ασκεί σοβαρή (με χιουμοριστικό τρόπο!) κριτική στον τρόπο λειτουργίας των δυτικών κοινωνιών του σήμερα, εκσυγχρονίζοντας τις παθογένειές τους σε συνάρτηση με την εισβολή των τεχνολογικών εξελίξεων που έχουν μετατρέψει (ή μπορούν να το κάνουν ολοκληρωτικά στο άμεσο μέλλον) τα κινητά τηλέφωνα σε κάτι σαν «remote control» της καθημερινότητάς μας, φτάνοντας μέχρι τη φαντασίωση της αντικατάστασης ενός αληθινού συντρόφου με ένα android πλασμένο όπως μας… καυλώνει (αφού στις υπηρεσίες του θα έχει την υποχρέωση να καλύπτει και τις σεξουαλικές μας ανάγκες).

Ο Χάνκοκ αντιμετωπίζει τα πάντα με αμοραλιστικό κυνισμό και θέτει όλους τους ήρωές του σε μια δοκιμασία αγώνα επιβίωσης, που στο βάθος του σεναριακού του σκελετού θυμίζει λίγο τη φόρμουλα πλοκής από τα «Μικρά Εγκλήματα Μεταξύ Φίλων» (1994), αλλά εδώ η «τράπουλά» του περιλαμβάνει πολύ περισσότερα κρυμμένα χαρτιά ή joker για να παίξει πιο αδίστακτα με τα πιόνια του. Υπάρχουν σεκάνς τρελού γέλιου, ανατροπές δεδομένων που γλεντάνε την ανθρώπινη χαιρεκακία και μια διάθεση χλευαστικού τόνου απέναντι σε κάθε έννοια ρομαντισμού (μαζί και του αντίστοιχου φιλμικού genre). Το «Companion» ήταν προγραμματισμένο να μας παραδώσει την πρώτη πραγματικά απολαυστική ταινία του 2025. Και το επιτυγχάνει!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Έχει κάτι για όλους και περνάς χάρμα εντός της κινηματογραφικής αιθούσης. Μεγάλη έκπληξη (πόσω μάλλον από σκηνοθέτη που κάνει το ντεμπούτο του!) και ένα μάθημα αφήγησης αλλά και διαχείρισης αρκετών εκ των θεμάτων που πήγε να εκμεταλλευτεί η Έμεραλντ Φένελ στο «Υποσχόμενη Νέα Γυναίκα» (2020) και τα ‘κανε… σκατά! Το πιο «διανοούμενο» κοινό δεν πρόκειται να το δεχτεί διότι… δεν έχει περάσει από φεστιβαλικές διοργανώσεις (οποία συμφορά!). Επισημάνσεις: α) ο Ντρου Χάνκοκ σημειώνεται ως πολλά υποσχόμενος, β) η Σόφι Θάτσερ ανεβάζει τρελά τις μετοχές της (και μετά το πρόσφατο «Heretic») και γ) αν μείνετε στα credits τέλους και φάτε κόλλημα, αυτή που θ’ αναζητάτε (στο Spotify) ονομάζεται Σαμάνθα Σανγκ (και το άσμα «Emotion», από το 1977). Thank me later.


MORE REVIEWS

ΚΙΟΥΚΑ: ΠΡΙΝ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ

Ένα εν πλω ταξίδι διακοπών με ιστιοφόρο προς τον Πόρο έχει ως απώτερο σκοπό τη συνάντηση των δύο ενήλικων παιδιών του Μπάμπη με την Άννα, τη βιολογική τους μητέρα η οποία τα εγκατέλειψε όταν ήταν μωρά. Η Έλσα και ο Κωνσταντίνος ούτε είναι ενήμεροι γι’ αυτό, αλλά ούτε και έχουν ίχνος ανάμνησής της να τους συνοδεύει.

GUNS UP

Όταν ένας πρώην αστυνομικός, που δουλεύει ως συλλέκτης χρεών και μπράβος της Μαφίας, αποφασίσει να αποσυρθεί, θα έχει μόνο ένα βράδυ στη διάθεσή του για να απομακρύνει την οικογένειά του από την πόλη, προκειμένου να την σώσει από το νέο αφεντικό.

Η ΑΠΟΦΑΣΗ

Ο Ζοζέφ Κρος φεύγει από τη δουλειά του. Είναι νύχτα. Αύριο τον περιμένει μια δύσκολη μέρα. Ο γιος του είναι έτοιμος να τον υποδεχθεί στο σπίτι για να παρακολουθήσουν τον αγώνα. Η σύζυγός του δεν φαντάζεται τίποτα. Κι εκείνος έχει πάρει την απόφασή του…

ΛΑΜΠΥΡΙΣΜΑΤΑ

Εξαιτίας της επιμονής της κόρης της, η Ιζαμπέλ αναγκάζεται να επανασυνδεθεί με τον σοβαρά άρρωστο πρώην σύζυγό της. Η φροντίδα που σταδιακά αρχίζει να του παρέχει δείχνει να τους φέρνει πιο κοντά. Είναι άραγε αργά για επιστροφές στο παρελθόν;

ΒΛΕΠΩ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΣΟΥ 6: ΔΕΣΜΟΙ ΑΙΜΑΤΟΣ

Ένα ολόκληρο σόι μπαίνει στο μάτι του… Θανάτου και αναζητά τρόπους διαφυγής από τον επερχόμενο κακό ψόφο! Υπάρχει περίπτωση να τον ξεγελάσει κανείς;