FreeCinema

Follow us

ΕΛΑ ΟΠΩΣ ΕΙΣΑΙ (2020)

(COME AS YOU ARE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρίτσαρντ Γουόνγκ
  • ΚΑΣΤ: Γκραντ Ροζενμάγερ, Χέιντεν Ζέτο, Ραβί Πατέλ, Γκαμπορέι Σίντιμπε, Τζανίν Γκαρόφαλο, Σι Ες Λι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 106'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: CINOBO

Τρεις φίλοι με αναπηρίες και κινητικά προβλήματα αποφασίζουν να την κοπανήσουν από τους υπερπροστατευτικούς γονείς τους, ξεκινώντας ένα road trip για το Μόντρεαλ, με στόχο τους… τοπικό οίκο ανοχής για άτομα με ειδικές ανάγκες. Είναι, όμως, μακρύς ο δρόμος στον πηγαιμό για το ξεπαρθένιασμα.

Νέοι «Άθικτοι» (2011) μας βρήκαν, κατά τα φαινόμενα. Όπως το συμπαθές μέγα ταμειακό σουξέ εκ Γαλλίας άρχισε να γνωρίζει remake σε διάφορες χώρες και γλώσσες (εκ των οποίων η αργεντίνικη και η αμερικανική version πέρασαν από τα καθ’ ημάς, ως «Λατίνοι και Άθικτοι» και «Η Θετική Πλευρά της Ζωής», αντίστοιχα), έτσι και το, όχι το ίδιο επιτυχημένο στα ταμεία αλλά με πάμπολλες φεστιβαλικές διακρίσεις και εξίσου (κατά τη γνώμη μου) συμπαθές βέλγικo «Hasta La Vista» (2011) τυγχάνει πλέον της ίδιας «περιποίησης». Τούτη η αμερικανική εκδοχή της ίδιας ιστορίας έρχεται μετά την ολλανδική του «Adios Amigos» (2016), η οποία λόγω χώρας προέλευσης προφανώς ξέφυγε από τη ντόπια διανομή (σαρκασμός). Ας μην ανησυχούμε, όμως. Εάν οι Ιταλοί ή οι Αργεντίνοι ασχοληθούν με το θέμα, είναι βέβαιο πως σε κάποιο από τα προσεχή καλοκαίρια θα το μάθουμε κι εμείς από πρώτο χέρι…

Όπως κάθε remake που… σέβεται τον εαυτό του, το «Έλα Όπως Είσαι» στέκει ως φανερά κατώτερο του original, μοιάζοντας με άτσαλη αντιγραφή μιας βασισμένης σε αληθινά γεγονότα αρχικής ιδέας, που ως τέτοια κατάφερνε να βγάζει γέλιο, έστω σε crowd-pleaser στυλ. Ακόμα χειρότερα, το μοναδικό στοιχείο που αφαιρέθηκε από το διασκευασμένο σενάριο ήταν αυτό που ίσως να πρόσθετε μια κάπως πικάντικη γεύση στο όλο πράγμα. Η (υποτιθέμενη) μη κατανόηση της φλαμανδικής γλώσσας από την οδηγό των τριών φίλων, οι οποίοι με λαχτάρα οδεύουν στο ξεπαρθένιασμα, έδινε έναν αθυρόστομο και σαρκαστικό τόνο στο «Hasta La Vista», κάτι που εδώ εκλείπει, μιας και όλοι ομιλούν απταίστως την αγγλικήν. Όλα είναι «τακτοποιημένα» και εν τέλει άχρωμα στο american road trip του Σκότι, του Ματ και του Μο, καθώς διασχίζουν τη χώρα με τελικό τους προορισμό τον σεξουαλικό «παράδεισο» του Καναδά.

Σε ό,τι αφορά το γενικό πλαίσιο του στόρι, όποιος έχει υπόψη του την αρχική πηγή, ας μην αναμένει την παραμικρή έκπληξη. Ο σχεδόν τυφλός Μο, ο παραπληγικός Σκότι και ο ανάπηρος εξαιτίας ανίατης ασθένειας Ματ, με τα πολλά, τολμούν να φύγουν από τα σπίτια τους, θεωρώντας πως ήρθε επιτέλους η ώρα να κάνουν sex. Το ριψοκίνδυνο ταξίδι τους ξεκινά έχοντας σαν οδηγό τού van, το οποίο έχουν μισθώσει, την πρόσχαρη Σαμ (που λόγω ονόματος, περίμεναν να είναι… άνδρας), αφού προηγουμένως έχουν βρει τρόπο να ξεγελάσουν τις οικογένειές τους, καθώς ήταν εκ προοιμίου βέβαιο πως ουδείς εξ αυτών θα έπαιρνε άδεια για να κάνει κάτι τέτοιο. Στην πορεία τους προς Μόντρεαλ θα αναγκαστούν να τα βγάλουν πέρα με αχώνευτους κωλοπαιδαράδες σε club του Σικάγο, να ξεφύγουν εκ νέου από τις δαγκάνες των γονιών, που στο μεταξύ έχουν πάρει μυρωδιά τι παίζει κι έχουν βγει στο κατόπι τους, αλλά και να αντιπαρέλθουν πρόβλημα υγείας της Σαμ, το οποίο τους αφήνει αμανάτι στη μέση του πουθενά.

Επιδιώκοντας να υπογραμμίσει τη γοητεία της παράνομης περιπέτειας, συνεπικουρούμενης από τις πρόσθετες δυσκολίες που εξαιτίας της αναπηρίας των τριών φίλων προκύπτουν, το remake τούτο του Ρίτσαρντ Γουόνγκ (ποιου;) αποτυγχάνει σχεδόν στα πάντα, αφού σε καμία περίπτωση δεν πείθει πως οι τρεις παλιόφιλοι διατρέχουν κάποιου είδους κίνδυνο άπαξ της φυγής από το σπίτι. Γυρισμένο με ρυθμό και αισθητική που παραπέμπει σε TV series, το φιλμ δεν είναι παρά μία συρραφή από αναποδιές και εμπόδια ενός «απαγορευμένου» ταξιδιού, μέχρι να επέλθει η λύτρωση της εκπλήρωσης του ονείρου. Το κυνήγι τού «εδώ και τώρα» sex φέρνει σε κάτι από τη σχετική αχαλίνωτη εφηβική ορμή του «American Pie» (1999), άνευ όμως της χύμα καφρίλας εκείνου, μιας και τα κινητικά προβλήματα της παρθένας αμερικάνικης τριπλέτας εδώ φαίνεται να έχουν περάσει χαλινάρι στην ολούθε σαρκαστική διάθεση, που οι πρώτοι διδάξαντες σε θέματα περί αγοραίου έρωτος Βέλγοι «συνάδελφοι» είχαν επιδείξει.

Το μόνο που μένει είναι η εναλλαγή του (άστοχου) χιούμορ με προβλεπόμενες καταστάσεις συγκινησιακής φόρτισης, που φυσικά είναι όσο γλυκανάλατες μπορεί κανείς να φανταστεί. Εκεί που τα «Μαθήματα Ενηλικίωσης» (2012) έπιαναν το θέμα της σεξουαλικής ικανοποίησης των αναπήρων με μία ακομπλεξάριστη ερεθιστικότητα, τούτη η επανάληψη της διδακτέας ύλης προτάσσει την ανίατη ασθένεια του Ματ ως τυρί στη φάκα των επιδιωκόμενων δακρύων, εναλασσόμενη με το δήθεν feelgood χιουμοριστικό ραπάρισμα του Σκότι, ο οποίος πάντα βρίσκει τις ρίμες για να εκφράσει αυτό που νιώθει. Όπως, όμως, και να εκφράζεται έκαστος εκ των τριών… «Παρθένων Ετών 40» (2005) παλιόφιλων, περισσότερο με άτακτο παιδί που μόλις έκανε τη ζημιά μοιάζει (με μοναδική πειστική αντίδραση, τη φάση με τα κινητά τηλέφωνα), παρά με κάποιον που είναι έτοιμος να ζήσει το όνειρό του.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αγέλαστο ως κωμωδία, άψυχο σαν δράμα. Εάν το original «Hasta La Vista» κατέληγε σταδιακά να χάνει την αρχική του σπίθα, τούτο κινείται εξαρχής σε βαριεστημένους γκαζοζέν ρυθμούς melo χαριτωμενιάς. Καλύτερα μείνε εκεί που είσαι, αφήνοντας το… «Έλα Όπως Είσαι» να σε προσκαλεί στις αγκάλες του. Κι ας σου προσφέρει τη δυνατότητα να δεις μετά από χρόνια την πάλαι ποτέ ιέρεια του νεανικού indie αμερικανικού κινηματογράφου των nineties Τζανίν Γκαρόφαλο. Θα στεναχωρηθείς μάλιστα εις διπλούν, διότι εδώ υποδύεται τη… μάνα. Αδάμαστος ο χρόνος, ως γνωστόν…


MORE REVIEWS

ΥΠΟΘΕΣΗ ΚΟΛΛΙΝΙ

Ένας νεαρός δικηγόρος αναλαμβάνει την πρώτη μεγάλη υπόθεση της καριέρας του, μία φαινομενικά ξεκάθαρη δολοφονία υψηλά ιστάμενου επιχειρηματία στη Γερμανία. Όσο περισσότερο «σκαλίζει» τη δικογραφία, όμως, τόσο περισσότερο αντιλαμβάνεται πως το έγκλημα αυτό κρύβει πίσω του μυστικά… πολλών δεκαετιών.

ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΑΓΙΟΥ

Ληστής καταδιωκόμενος από την αστυνομία, θάβει τη λεία της τελευταίας του δουλειάς σε απομονωμένο λόφο, στη μέση του πουθενά της μαροκινής ερήμου. Όταν μετά την αποφυλάκισή του επιστρέφει εκεί, αντικρίζει στη θέση του τάφου που είχε σκάψει… μαυσωλείο προς τιμήν του θαυματουργού «Αγνώστου Αγίου». Θα γίνει το θαύμα που επιθυμεί;

ΕΛΑ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ

Ο 8χρονος Όλιβερ πάσχει από αυτισμό και η επικοινωνία του με τον έξω κόσμο εξαρτάται κυρίως από κινητά και tablets τα οποία χρησιμοποιεί για να «μιλήσει», είτε στο σπίτι, είτε στο σχολείο. Σε μία από αυτές τις συσκευές θα κάνει την εμφάνισή του ο Λάρι, ένα μοναχικό τέρας που τον παρακολουθεί από την άλλη πλευρά των γήινων οθονών και θέλει να γίνουν «φίλοι», ώστε να τον τραβήξει στη δική του διάσταση.

Η ΕΛΠΙΔΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Ένα νεαρό ζευγάρι θα έρθει αντιμέτωπο με τις δυσκολίες της καθημερινής ζωής, όταν λίγο μετά τη γέννηση της κόρης του περιέλθει σε δεινή οικονομική κατάσταση. Η οικογενειακή γαλήνη θα δοκιμαστεί και από την αναπάντεχη έλευση του πρόσφατα αποφυλακισθέντος παππού.

ΣΑΝ ΤΟΝ ΣΚΥΛΟ ΜΕ ΤΗ ΓΑΤΑ 3

Αρκετά χρόνια μετά την «Μεγάλη Συμφωνία», όπου οι σκύλοι και οι γάτες δημιούργησαν μαζί ένα σύστημα το οποίο διατηρεί την αρμονική και ειρηνική τους συμβίωση, μια ομάδα άλλων κατοικίδιων, ξεχασμένων σ’ ένα pet shop, απειλεί να καταστρέψει τα πάντα.