FreeCinema

Follow us

COCAINE BEAR (2023)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ελίζαμπεθ Μπανκς
  • ΚΑΣΤ: Κέρι Ράσελ, Άλντεν Έρενραϊχ, Ο'Σέι Τζάκσον Τζούνιορ, Ρέι Λιότα, Αϊσέια Γουίτλοκ Τζούνιορ, Μπρούκλιν Πρινς, Κρίστιαν Κόνβερι, Μάργκο Μάρτιντεϊλ, Τζέσι Τάιλερ Φέργκιουσον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TULIP

Μεγάλη ποσότητα κοκαΐνης πέφτει… εξ ουρανού και βρίσκει «πελάτη»… μια τεράστια μαύρη αρκούδα σε ορεινή περιοχή της Τζόρτζια! Όποιοι βρεθούν αντιμέτωποι με το… μαστουρωμένο τετράποδο δεν θα περάσουν καθόλου καλά. Εμπνευσμένη από αληθινά γεγονότα!

Έχουν δίκιο. Όλα απ’ τη ζωή είναι βγαλμένα! Όσο απίστευτο και εξωφρενικό μπορεί ν’ ακούγεται, η ιστορία του «Cocaine Bear» συνέβη το 1985 στην Αμερική, με την εν λόγω αρκούδα ν’ αποκαλείται και… Πάμπλο Εσκομπέαρ (γέλια στο βάθος) στην πραγματικότητα, εξαιτίας της βουλιμικής κατανάλωσης μεγάλης ποσότητας κοκαΐνης, η οποία (τελικά) την οδήγησε στον θάνατο. Φοβερό υλικό για ταινία άγριου κανιβαλισμού στα πρότυπα μπι-μουβιάς, αλλά… όχι ακριβώς αυτό που είχε στο μυαλό της η Ελίζαμπεθ Μπανκς. Δυστυχώς.

Στήνοντας ένα κάρο υποπλοκές γύρω από την σε φρενήρη κατάσταση… μαστούρας αρκούδα (δύο ανήλικα έχουν βγει για βόλτα στο βουνό, η μάνα του ενός τα αναζητά, έμποροι ναρκωτικών ψάχνουν το χαμένο εμπόρευμα, μπάτσος ψάχνει τους ναρκέμπορες, συμμορία «νταήδων» την πέφτει σε όποιον βρει μπροστά της, παρενοχλώντας το δασαρχείο και την υπεύθυνη που έχει… καύλες για ακτιβιστή και λάτρη της Φύσης και πάει λέγοντας…), η Μπανκς αποπροσανατολίζεται πλήρως και παραδίδει ένα έργο που κάνει zig-zag πάνω από διάφορα φιλμικά είδη, με κυρίαρχο εκείνο της (ενίοτε κατάμαυρης) κωμικής αστυνομικής περιπέτειας, ενώ το πράμα ζητάει (ουρλιάζοντας!) την υπερβολή και τον τρόμο. Να πω κι ένα (ταπεινό) παράδειγμα; Εδώ έπρεπε η πλοκή και η διάθεση ν’ ακολουθούν μονοπάτια τύπου «Snakes on a Plane» (2006).

Η ανασύσταση του κλίματος της περιόδου της δεκαετίας του ’80 είναι μία από τις επιτυχίες του έργου, αν και αμφιβάλλω πως ένα κοριτσάκι θα μπορούσε να έχει στο δωμάτιό του αφίσα του album «Some Great Reward» στη επαρχία της Τζόρτζια. By the way, κάποιος από τους συντελεστές της ταινίας πρέπει να είχε τρελό «κόλλημα» με τους Depeche Mode, καθώς στην καλύτερη και πιο ξεκαρδιστική σεκάνς (με το ασθενοφόρο) ακούγεται σχεδόν ολόκληρο το «Just Can’t Get Enough»! Δεν χαρίζεται σε gore η Μπανκς (πάλι καλά), αλλά το να πετιούνται ανθρώπινα μέλη από ‘δω κι από ‘κει (με όχι ακριβώς πρωτότυπο τρόπο) σταδιακά χάνει το ενδιαφέρον του, ενώ το κωμικό timing παίρνει συχνότερα διαζύγιο με την αφήγηση. Το όλο project διασώζεται κυρίως από την ακρότητα της «πρώτης ύλης», αφήνοντας μια θετική γεύση κυρίως λόγω κάποιων σκηνών ανθολογίας οι οποίες φτιάχτηκαν για να… σειστούν σειρές ολόκληρες καθισμάτων στα multiplex.

Η κλιμάκωση μοιάζει να έχει βγει από… οικογενειακό δράμα επιβίωσης στην Άγρια Φύση (φευ!), σε συνδυασμό με crime περιπέτεια ξεκαθαρίσματος λογαριασμών και… μια μαστουρωμένη αρκούδα στη μέση. Στην τελική, το «Cocaine Bear» δίνει την εντύπωση περίπτωσης «bad movies we love» που χάνει την ευκαιρία να είναι… πραγματικά κακή για ν’ αρέσει (!), όντας καλογυαλισμένη μέσα σε στουντιακό production value και «guilty» ψήγματα σοβαρότητας που μοιάζουν να έρχονται από άλλο… ανέκδοτο. Στο πλαίσιο αυτού του τελευταίου, διαρκεί πολύ και δεν αποφασίζει καν ποιο μπορεί να είναι το punchline του (μη φύγετε στα end credits, πέφτουν διαρκώς επιπλέον σκηνές, πραγματικά αστείες!).

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Concept που γάμαγε, trailer που άφηνε το σαλάκι να τρέχει απ’ τα χείλη, αποτέλεσμα… ντεμί χαβαλετζίδικο, ενώ τα ουρλιαχτά γέλιων θα έπρεπε ν’ ακούγονται μέχρι την έξοδο του κινηματογράφου. Λάθος επιλογή σκηνοθέτη, ξεκάθαρα. Αλλά θ’ αφήσει εποχή και μόνο γιατί σκέφτηκαν να το κάνουν ταινία! Οι πιο… «εξαγριωμένοι» και έτοιμοι για δυνατή «τρασίλα», θα βρουν και μεγάλες στιγμές… βαρεμάρας!


MORE REVIEWS

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΞΑ

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Lancia θέλει να κερδίσει πάση θυσία το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1983, όμως, το μοντέλο της 037 υστερεί σημαντικά έναντι της τετρακίνητης γερμανικής τεχνολογίας του Audi Quattro. Ο εκτελεστικός της Διευθυντής, Τσέζαρε Φιόρι, έχει μερικές πονηρές ιδέες οι οποίες ενδεχομένως μπορούν ν’ αλλάξουν τη διαφαινόμενη πορεία των πραγμάτων. Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα.