FreeCinema

Follow us

ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ ΜΑΖΙ (1997)

(CHUN GWONG CHA SIT)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γουόνγκ Καρ Γουάι
  • ΚΑΣΤ: Λέσλι Τσενγκ, Τόνι Λιάνγκ, Τσεν Τσανγκ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 96'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: CINOBO

Δύο εραστές, μια σχέση δίχως αρχή και τέλος, οι καταρράκτες του Ιγκουασού σαν «χωνευτήρι» δακρύων.

«Ας τα ξαναβρούμε», έλεγε συνέχεια ο Χο Πο-Γουίνγκ. Εγώ, πάλι, ποτέ δεν «τα βρήκα» με το «Ευτυχισμένοι Ξανά», παρά την αγάπη μου προς το μεγαλύτερο μέρος της φιλμογραφίας του Γουόνγκ Καρ Γουάι. Η σημερινή επανάληψη του έργου ήταν παρόμοια με την πρώτη, στο Φεστιβάλ Καννών του ’97, όπου το φιλμ τιμήθηκε με το βραβείο σκηνοθεσίας, ανεβάζοντας το hype γύρω από το όνομα του σπουδαίου εικονοκλάστη. Τρία χρόνια αργότερα, με την «Ερωτική Επιθυμία», ακολουθούσε το αιώνιο cult status…

Εδώ έχουμε την παράδοξη ερωτική ιστορία δύο ανδρών που από το Χονγκ Κονγκ βρέθηκαν στην Αργεντινή, με το όνειρο να δουν τους καταρράκτες του Ιγκουασού, μα ξέμειναν εκεί δίχως να το πραγματοποιήσουν ποτέ (τουλάχιστον μαζί…), χωρίζοντας κι ενώνοντας τις ζωές τους ξανά και ξανά, αλλά χωρίς πραγματικό δέσιμο και προορισμό. Σαν ένα «pause» που πατήθηκε κατά λάθος κι έμεινε κολλημένο σ’ αυτό το αδιέξοδο.

Χωρίς πραγματικό σεναριακό σκελετό, όπως είθισται στις ταινίες του Γουόνγκ Καρ Γουάι, το φιλμ αποτελεί ένα (ακόμη) εξαιρετικό οπτικό δείγμα της συνεργασίας του με τον dp Κρίστοφερ Ντόιλ, ο οποίος τολμά να ανεβάζει τα contrast της τετραχρωμίας… στο Θεό! Αν θυμηθούμε την ένταση του volume που ανεβαίνει μέχρι το… 11 στο «This Is Spinal Tap», εδώ συμβαίνει κάτι αντίστοιχο με την χρωματική παλέτα. Από το μουντό μαυρόασπρο μέχρι το εκτυφλωτικό σε ποικιλίες χρώμα που ξεχύνεται στην οθόνη σε εντάσεις αποχρώσεων και σου ρίχνει… σφαλιάρες αισθητικής σπάνιας ομορφιάς (όσο και «γύμνιας», ενίοτε), αυτός είναι ο βασικός (και μάλλον μοναδικός) λόγος για τον οποίο αξίζει να θυμάται κανείς το «Ευτυχισμένοι Ξανά». Και για το εύρημα των «ανάποδων» γεωγραφικά τόπων στον πλανήτη.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

«It takes two to tango», λένε. Αλλά εδώ χορεύουν… ευτυχισμένοι μαζί μονάχα ο Γουόνγκ Καρ Γουάι και ο Κρίστοφερ Ντόιλ, που κινηματογραφούν ένα ζευγάρι ανδρών σε μια σχέση ήδη κατεστραμμένη, η οποία με κανέναν τρόπο δεν δύναται να εξελιχθεί σαν ιστορία. Μένει το «καρτ-ποσταλικό» σύμπαν των ιδανικών εικόνων, που μπορείς να χαζέψεις καλύτερα και… ακίνητες, σαν wallpaper στην οθόνη του υπολογιστή σου.


MORE REVIEWS

ΥΠΟΨΙΕΣ

Ακαταμάχητος playboy «τυλίγει» γοητευτική κληρονόμο, παντρεύονται, όμως σταδιακά εκείνη υποψιάζεται ότι ο μοναδικός του στόχος είναι να τη σκοτώσει.

ΑΠΟΣΤΡΟΦΗ

Η Κάρολ, μια υπερευαίσθητη νεαρή κοπέλα που δουλεύει σε ινστιτούτο αισθητικής και συγκατοικεί με την αδελφή της σ’ ένα λονδρέζικο διαμέρισμα, απομονώνεται σταδιακά από τον κοινωνικό περίγυρο, εξαιτίας της αποστροφής της προς τους άνδρες και το σεξ. Ο διαρκώς αυξανόμενος εγκλεισμός της, όμως, θα την βυθίζει όλο και περισσότερο στην παράνοια.

ΠΟΥ ΠΑΩ ΠΑΛΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ;

Κατά το δελτίο Τύπου, «ένας δημόσιος υπάλληλος από μικρός ονειρευόταν να δουλέψει για το κράτος και το κατάφερε! Τώρα ζει μία άνετη ζωή και απολαμβάνει τα προνόμιά του. Όλα αυτά μέχρι την ημέρα που η Κυβέρνηση θα αποφασίσει να καταργήσει την υπηρεσία του».

Ο ΚΑΚΟΣ ΜΠΕΛΑΣ

Πληρωμένος δολοφόνος πιάνει δωμάτιο ξενοδοχείου έναντι δικαστικού μεγάρου, προκειμένου να καθαρίσει μάρτυρα που ετοιμάζεται να κελαηδήσει. Ο αυτοκτονικός γείτονάς του, όμως, τού κάνει τη ζωή κόλαση.

ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΖΗΣΩ

Άπαξ της αποφυλάκισής του, πρώην κατάδικος επιχειρεί να μπει στον ίσιο δρόμο. Παντρεύεται την πιστή του αγαπημένη, πιάνει δουλειά, νοικοκυρεύεται, σύντομα όμως ανακαλύπτει πως ο κόσμος είναι άδικος για τους πρώην κατάδικους που επιχειρούν να μπουν στον ίσιο δρόμο...

MR KLEIN

MR KLEIN

Γκέι ζευγάρι Κινέζων τσακώνεται συνέχεια στην Αργεντινή. Αν δε μ’ έπαιρνε ο ύπνος, τα έκοβα. Στανταράκι.