FreeCinema

Follow us

ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ ΜΑΖΙ (1997)

(CHUN GWONG CHA SIT)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γουόνγκ Καρ Γουάι
  • ΚΑΣΤ: Λέσλι Τσενγκ, Τόνι Λιάνγκ, Τσεν Τσανγκ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 96'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: CINOBO

Δύο εραστές, μια σχέση δίχως αρχή και τέλος, οι καταρράκτες του Ιγκουασού σαν «χωνευτήρι» δακρύων.

«Ας τα ξαναβρούμε», έλεγε συνέχεια ο Χο Πο-Γουίνγκ. Εγώ, πάλι, ποτέ δεν «τα βρήκα» με το «Ευτυχισμένοι Ξανά», παρά την αγάπη μου προς το μεγαλύτερο μέρος της φιλμογραφίας του Γουόνγκ Καρ Γουάι. Η σημερινή επανάληψη του έργου ήταν παρόμοια με την πρώτη, στο Φεστιβάλ Καννών του ’97, όπου το φιλμ τιμήθηκε με το βραβείο σκηνοθεσίας, ανεβάζοντας το hype γύρω από το όνομα του σπουδαίου εικονοκλάστη. Τρία χρόνια αργότερα, με την «Ερωτική Επιθυμία», ακολουθούσε το αιώνιο cult status…

Εδώ έχουμε την παράδοξη ερωτική ιστορία δύο ανδρών που από το Χονγκ Κονγκ βρέθηκαν στην Αργεντινή, με το όνειρο να δουν τους καταρράκτες του Ιγκουασού, μα ξέμειναν εκεί δίχως να το πραγματοποιήσουν ποτέ (τουλάχιστον μαζί…), χωρίζοντας κι ενώνοντας τις ζωές τους ξανά και ξανά, αλλά χωρίς πραγματικό δέσιμο και προορισμό. Σαν ένα «pause» που πατήθηκε κατά λάθος κι έμεινε κολλημένο σ’ αυτό το αδιέξοδο.

Χωρίς πραγματικό σεναριακό σκελετό, όπως είθισται στις ταινίες του Γουόνγκ Καρ Γουάι, το φιλμ αποτελεί ένα (ακόμη) εξαιρετικό οπτικό δείγμα της συνεργασίας του με τον dp Κρίστοφερ Ντόιλ, ο οποίος τολμά να ανεβάζει τα contrast της τετραχρωμίας… στο Θεό! Αν θυμηθούμε την ένταση του volume που ανεβαίνει μέχρι το… 11 στο «This Is Spinal Tap», εδώ συμβαίνει κάτι αντίστοιχο με την χρωματική παλέτα. Από το μουντό μαυρόασπρο μέχρι το εκτυφλωτικό σε ποικιλίες χρώμα που ξεχύνεται στην οθόνη σε εντάσεις αποχρώσεων και σου ρίχνει… σφαλιάρες αισθητικής σπάνιας ομορφιάς (όσο και «γύμνιας», ενίοτε), αυτός είναι ο βασικός (και μάλλον μοναδικός) λόγος για τον οποίο αξίζει να θυμάται κανείς το «Ευτυχισμένοι Ξανά». Και για το εύρημα των «ανάποδων» γεωγραφικά τόπων στον πλανήτη.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

«It takes two to tango», λένε. Αλλά εδώ χορεύουν… ευτυχισμένοι μαζί μονάχα ο Γουόνγκ Καρ Γουάι και ο Κρίστοφερ Ντόιλ, που κινηματογραφούν ένα ζευγάρι ανδρών σε μια σχέση ήδη κατεστραμμένη, η οποία με κανέναν τρόπο δεν δύναται να εξελιχθεί σαν ιστορία. Μένει το «καρτ-ποσταλικό» σύμπαν των ιδανικών εικόνων, που μπορείς να χαζέψεις καλύτερα και… ακίνητες, σαν wallpaper στην οθόνη του υπολογιστή σου.


MORE REVIEWS

NO CAP: 2 YEARS OF LIGHT

Το ταξίδι ζωής και η καριέρα του Light, του πλέον διάσημου Έλληνα rapper, μέσα από βιώματα έντονων κοινωνικοπολιτικών αλλαγών που διαμόρφωσαν την καθημερινότητα της χώρας στις τελευταίες δεκαετίες.

Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΗΣ ΣΥΜΦΟΡΑΣ

Ο Αλέξανδρος και ο Θανάσης, φιλαράκια μικροκακοποιοί, επιχειρούν να υλοποιήσουν το σχέδιο της δαιμόνιας Σάντρας και στρατολογούν συμμορία για να χτυπήσουν τη χρηματαποστολή του βαρόνου της νύχτας Νικήτα Σκαρμπέτσου. Πίσω από όλα αυτά, όμως, κρύβεται ο αληθινός στόχος της Σάντρας: να κλέψει έναν πανάκριβο πίνακα του διάσημου ζωγράφου Ζαμπλουάν που έχει στην κατοχή του ο Σκαρμπέτσος.

Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

Ο Οδυσσέας βρίσκει τον δρόμο του γυρισμού για την Ιθάκη, πάνω στην ώρα όπου η Πηνελόπη υποχρεώνεται να επιλέξει έναν από τους επίδοξους μνηστήρες της. Αναγνωρίζοντας τον πατέρα του, ο Τηλέμαχος καταστρώνει μαζί του σχέδια για την εξόντωση των τελευταίων.

BIRD

Η 12χρονη Μπέιλι μεγαλώνει σε μια φτωχική συνοικία του Κεντ δίχως πολλές ελπίδες φυγής για κάτι καλύτερο. Ενώ ο πατέρας της ετοιμάζεται να ξαναπαντρευτεί (και δεν τη νοιάζει καθόλου), θα γνωρίσει έναν εκκεντρικό άνδρα που ακούει στο όνομα Μπερντ κι αναζητά την οικογένεια που είχε χάσει εδώ και δεκαετίες.

HERETIC

Δύο νεαρές ιεραπόστολοι επισκέπτονται το σπίτι του κυρίου Ριντ για να τον «δασκαλέψουν» στα περί της δικής τους Εκκλησίας και Πίστης των Μορμόνων, χωρίς να μπορούν να φανταστούν τι μάθημα πρόκειται να πάρουν από τον μελετηρό οικοδεσπότη τους.

MR KLEIN

MR KLEIN

Γκέι ζευγάρι Κινέζων τσακώνεται συνέχεια στην Αργεντινή. Αν δε μ’ έπαιρνε ο ύπνος, τα έκοβα. Στανταράκι.