FreeCinema

Follow us

Ο ΘΕΟΣ ΤΗΣ ΣΦΑΓΗΣ (2011)

(CARNAGE)

  • ΕΙΔΟΣ: Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρομάν Πολάνσκι
  • ΚΑΣΤ: Τζόντι Φόστερ, Κρίστοφ Βαλτς, Κέιτ Γουίνσλετ, Τζον Σι Ράιλι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 80’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Δύο ζευγάρια γονέων, των οποίων τα τέκνα πλακώθηκαν στο πάρκο, προσπαθούν να «τα βρουν» πολιτισμένα στην οικία του ενός, για να καταλήξουν να συμπεριφέρονται χειρότερα κι από τ’ ανήλικα!

Φιλμ δωματίου, που αμέσως μαρτυρά τη θεατρική του πηγή (από το έργο της Γιασμίνα Ρεζά), το «Ο Θεός της Σφαγής» πρέπει ν’ αποτελεί την πιο πληκτική κινηματογραφική εμπειρία της ζωής μου, σε συνάρτηση με τη διάρκειά του (που ελάχιστα ξεπερνά τη μια ώρα, αφαιρώντας τίτλους αρχής και τέλους)!

Χωρίς αληθινά επιχειρήματα, ουσιαστικές αφορμές και μ’ εκρήξεις κωμικοτραγικά… αδιάφορες, οι τέσσερις πρωταγωνιστές φοράνε άκομψα τις μπουρζουά μάσκες τους, ως «αντίπαλες» τάξεις μεγαλοαστών εναντίον new age-rs κι αγωνίζονται να κάνουν το χειλάκι σου να σκάσει με δήθεν βιτριολικό χιούμορ, ξερνώντας (κυριολεκτικά), πετώντας κινητά σε βάζα με νερό και μπαινοβγαίνοντας (οι πλέον άκυρες στιγμές του έργου) από το ασανσέρ και ξανά πίσω στο διαμέρισμα για ένα καφεδάκι και λίγη σαλονάτη λογοδιάρροια ακόμη.

Θα περίμενε κανείς από τον Πολάνσκι να κάνει γερό παιχνίδι μέσα στο κλειστοφοβικό περιβάλλον αυτού του κουαρτέτου, όμως, ακόμη και σε αυτό το επίπεδο, κερδισμένοι είναι μονάχα οι Ντιν Ταβουλάρις (σκηνικά) και Πάβελ Έντελμαν (φωτογραφία), οι οποίοι κάνουν τις σωστές «πάσες» μεταξύ τους για ν’ αξιοποιήσουν τον αγωνιστικό χώρο και να… προδοθούν από το σκηνοθέτη τους, που ποτέ δεν επιτυγχάνει το δημιουργικό γκελ σε τούτους τους τέσσερις τοίχους. Φόστερ, Βαλτς, Γουίνσλετ και Ράιλι φωνασκούν από αμηχανία, δεν ξέρουν πώς να ελέγξουν τα… τετραγωνικά τους και παγιδεύονται σε μια χρονολούπα διαλόγων, με περιεχόμενο αστικού φαρισαϊσμού που θα σε κάνει να ζητάς κάτι για τον πονοκέφαλο! Πιο απολαυστικό θα ήταν εάν… έβγαζαν το σκασμό από την αρχή και παλούκωναν εαυτούς στον καναπέ, για να παρακολουθήσουν τον «Εξολοθρευτή Άγγελο», αν ρωτάς κι εμένα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Εάν είσαι θεατρόφιλος και δεν έπαιζε πουθενά κοντά σου με καστ μαρκίζας (που δελεάζει), ενδέχεται να το δεις με κάποια ελαστικότητα. Οι υπόλοιποι, μπορείτε να κοιτάτε του ρολογιού τους δείκτες ή να βρείτε παρηγοριά στα applications του κινητού σας…


MORE REVIEWS

ΜΠΑΣΤΑΡΔΑ

Δέκα νεαρά παιδιά το σκάνε από τα σπίτια τους και δίχως καμία επικοινωνία με γονείς ή τον έξω κόσμο, περνούν μερικές ανέμελες μέρες σε μια απομονωμένη εξοχική κατοικία. Πόσο θ’ αντέξουν μεταξύ τους αυτή την «ουτοπική» φυγή και πόσο μεγάλος είναι ο κίνδυνος να εντοπιστούν τα ίχνη τους από τους ενήλικες;

ΣΤΑ ΑΚΡΑ

Στη Μαδρίτη του σήμερα, μια σειρά από παράλληλες ιστορίες καθημερινών ανθρώπων συναντιούνται υπό τη φρικτή συνθήκη των εξώσεων από κατοικίες οι οποίες βγαίνουν σε πλειστηριασμούς.

Ο ΑΘΩΟΣ

Ιταλός αριστοκράτης του 19ου αιώνα με ζωή χλιδής, γυναίκα και ερωμένη, κλονίζεται όταν συνειδητοποιεί πως η σύζυγός του διαθέτει εραστή. Μία εγκυμοσύνη θα περιπλέξει ακόμα περισσότερο τα πράγματα για όλους.

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΚΙ ΟΜΩΣ ΑΛΗΘΙΝΟ

Μεσίτης παρουσιάζει σε παντρεμένο ζευγάρι - πιθανούς αγοραστές το υπόγειο «μυστικό» μιας ονειρεμένης κατοικίας στα προάστεια: έναν αγωγό που τους δίνει πρόσβαση σε κάτι το οποίο μπορεί ν’ αλλάξει ριζικά τη ζωή τους και καταλήγει… ξανά στο ίδιο σπίτι! Αλλά έχοντας κάνει κι ένα άλμα δώδεκα ωρών μπροστά στο χρόνο!

Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΚΟΜΠΡΟΜΑΤ

Ο Ματιέ, ένας σαρανταπεντάρης επικεφαλής της Alliance Française, βρίσκεται με μετάθεση στο παγωμένο Ιρκούτσκ της Σιβηρίας, υπεύθυνος για τη διάδοση του γαλλικού πολιτισμού και τη σύσφιξη σχέσεων μεταξύ των χωρών Γαλλίας και Ρωσίας. Μετά από μία παράσταση μπαλέτου με ομοερωτικά στοιχεία, την οποία διοργανώνει, αλλά και τη γνωριμία του με μια Ρωσίδα, οι μυστικές υπηρεσίες της χώρας τον έχουν στο στόχαστρο και σύντομα βρίσκεται κατηγορούμενος για παιδική πορνογραφία.

MR KLEIN

MR KLEIN

Έδειρε παιδάκι ένα άλλο παιδάκι στο πάρκο. Κι αντί να τα σαπίσουν στο ξύλο οι γονείς τους, σου τα κουνάνε κι εσένα με κάτι ταξικές τσιρίδες για 80 λεπτά (κεράκι στην εκκλησιά άναψε). Ήτανε θεατρικό, λέει. Να έμενε.