FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΑΚΡΩΤΗΡΙ ΤΟΥ ΦΟΒΟΥ (1962)

(CAPE FEAR)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ Νουάρ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζ. Λι Τόμσον
  • ΚΑΣΤ: Γκρέγκορι Πεκ, Ρόμπερτ Μίτσαμ, Πόλι Μπέργκεν, Τέλι Σαβάλας
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: STRADA FILMS

Αμέσως μετά από την αποφυλάκισή του, ένας βίαιος άνδρας βάζει στο στόχαστρο το δικηγόρο που τον έκλεισε στη φυλακή και την οικογένειά του. Η διαρκής αίσθηση απειλής, κάνει τον δικηγόρο να υποχωρήσει σταδιακά από τις αυστηρές αρχές του και την πίστη του στο Νόμο.

Στην εποχή του, το πρωτότυπο «Ακρωτήρι του Φόβου» θα ήταν πράγματι μια τολμηρή ταινία. Ο σκληρός κώδικας ηθικής του Χόλιγουντ μόλις είχε αρχίσει να χαλαρώνει και η ταινία εκμεταλλεύτηκε κάθε περιθώριο που της άφηναν, ώστε να παίξει με τον παράγοντα του σοκ. Aκόμη και σήμερα, σε κάνει να αισθάνεσαι άβολα η εμμονή στην απόφαση του κατάδικου Μαξ Κέιντι να κακοποιήσει σεξουαλικά την κόρη του δικηγόρου Σαμ Μπόουντεν, η οποία ηλικιακά είναι σαφώς μικρότερη σε σχέση με τη σεξουαλικά περίεργη και πιο προκλητική Τζουλιέτ Λιούις στο remake του 1991 από τον Μάρτιν Σκορσέζε.

Ο Γκρέγκορι Πεκ και ο Τζ. Λι Τόμσον, έπειτα από τη συνεργασία τους στα «Κανόνια του Ναβαρόνε», αποφάσισαν να ξαναδουλέψουν μαζί με ένα πιο προκλητικό σχέδιο, με τον Πεκ να συμμετέχει ως παραγωγός. Βλέποντας σήμερα την ταινία από απόσταση, παρατηρεί κανείς ότι παρά τα επιμέρους καλά σημεία της και το ενδιαφέρον της σύγκρισης με το κατοπινό remake, το «Ακρωτήρι του Φόβου» του 1962 είναι ένα μάλλον παρωχημένο σκηνοθετικά νουάρ, που δεν μπορεί να συγκριθεί με τα αριστουργήματα του είδους.

Υπάρχουν πολύ καλές στιγμές, όπως αυτή της καταδίωξης της κόρης στο σχολείο και το στοιχείο της μετατροπής του «καλού» ήρωα σε άνθρωπο που είναι έτοιμος να διαπράξει έγκλημα για να προστατεύσει την οικογένειά του, κάτι που, ωστόσο, δεν υποστηρίζεται ιδιαίτερα από τον Γκρέγκορι Πεκ, ο οποίος με την αρυτίδωτη «θετική» εικόνα του, δίνει μια ερμηνεία χωρίς ξεχωριστές διακυμάνσεις. Η ταινία του Σκορσέζε «έπαιζε» περισσότερο με τους χαρακτήρες της, βασάνιζε τις αντιδράσεις τους και διασκέδαζε με τα βίαια ένστικτα που αναπτύσσονταν.

Και στο πρωτότυπο «Ακρωτήρι του Φόβου», φυσικά, το καλύτερο στοιχείο είναι με μεγάλη διαφορά ο… Μαξ Κέιντι. Ο Ρόμπερτ Μίτσαμ είναι γοητευτικός και επικίνδυνος, ένας άνδρας που φοβάσαι, αλλά δύσκολα απομακρύνεσαι από κοντά του. Και ο Μίτσαμ παίζει το ρόλο με δύναμη, ένταση, αλλά και δόσεις χιούμορ, που γίνονται περισσότερο εμφανείς με το πέρασμα του χρόνου.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν έχεις δει την παλιά version και θέλεις να τη συγκρίνεις με αυτή του Σκορσέζε, που δεν μπορεί, την έχεις δει; Δες το, επίσης, για την ερμηνεία του Μίτσαμ. Class act ακόμη κι όταν παίζει το απόλυτο κάθαρμα.


MORE REVIEWS

JURASSIC WORLD: ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ

Στο πέρασμα των χρόνων οι δεινόσαυροι έχουν αρχίσει να εξαφανίζονται από τα περισσότερα μέρη του πλανήτη, καθώς οι περιβαλλοντολογικές συνθήκες του σήμερα δεν ευνοούν την ύπαρξή τους. Εξαίρεση αποτελεί ο Ισημερινός, όπου σε συνθήκες απόλυτης καραντίνας διασώζονται αρκετά είδη, σε εκτάσεις στις οποίες απαγορεύεται να πλησιάσει άνθρωπος. Φυσικά, μία αποστολή φαρμακευτικού κολοσσού θα αγνοήσει αυτά τα μέτρα…

MATADOR

Ο Άνχελ, ένας μαθητευόμενος νεαρός ταυρομάχος που υποφέρει από ιλίγγους, έχει μία απρόσμενη σεξουαλική εμπειρία με τη Μαρία και αρχίζει να ομολογεί φόνους που… δεν διέπραξε! Παράλληλα, η Μαρία είναι μία γοητευτική δολοφόνος που εντοπίζει την ηδονή στον θάνατο, ενώ για τον Ντιέγκο, έναν πρώην ταυρομάχο, ο πόθος και ο θάνατος χορεύουν στην ίδια αρένα…

Ο ΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΜΟΥ ΤΡΕΛΑΘΗΚΕ

Κλασάτος ψυχίατρος κατορθώνει ν’ απαλλαγεί από αυτοκτονικό, ενοχλητικό πελάτη του, πείθοντάς τον πως το γιατρικό στην περίπτωσή του είναι η αναζήτηση του αληθινού έρωτα. Εκείνος ακολουθεί τη συμβουλή του, αλλά έναν χρόνο αργότερα εμφανίζεται στην πολυτελή του έπαυλη ως… μελλοντικός γαμπρός του!

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΜΑΡΑΚΟΥΝΤΑ

Ο Μαρακούντα, ο όχι και τόσο έξυπνος γιος αρχηγού προϊστορικής φυλής, φεύγει από τον καταυλισμό του για ν’ αποδείξει πως μπορεί να τα βγάλει πέρα μόνος του. Το συναπάντημά του με… εξωγήινο πτηνό που διαθέτει μαγικές ικανότητες, δίνει στην περιπέτειά του μια τροπή που ουδόλως φανταζόταν.

ΤΟ 47

Φτωχικές οικογένειες από αγροτικές περιοχές της Ισπανίας, που από τα μεταπολεμικά χρόνια εγκαταστάθηκαν στα περίχωρα της Βαρκελώνης αναζητώντας ένα καλύτερο μέλλον, προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα με τα λιγοστά μέσα που διαθέτουν. Όταν, όμως, το κράτος κωφεύει στις δίκαιες αιτιάσεις τους, τότε χρειάζονται δραστικά μέτρα. Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ο Μίτσαμ και βγαίνει από τη φυλακή και κάνει τη ζωή του δικηγόρου που τον έχωσε μέσα αληθινή κόλαση. Αλλά το είχα ξαναδεί, με το Ντε Νίρο! Απάτη. Είναι και παλιατσαρία…