FreeCinema

Follow us

ΜΑΥΡΟ ΚΑΝΑΡΙΝΙ (2024)

(CANARY BLACK)

  • ΕΙΔΟΣ: Κατασκοπική Περιπέτεια Δράσης
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πιερ Μορέλ
  • ΚΑΣΤ: Κέιτ Μπέκινσεϊλ, Ρούπερτ Φρεντ, Ρέι Στίβενσον, Τζαζ Χάτσινς, Γκόραν Κόστιτς, Μπεν Μάιλς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 101'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Όταν ο σύζυγός της πέφτει θύμα απαγωγής τρομοκρατών, η Έιβερι Γκρέις, μία δυναμική πρακτόρισσα της CIA, υποκύπτει στον εκβιασμό τους και επιχειρεί ν’ αποσπάσει απόρρητα στοιχεία από την Υπηρεσία της ώστε να σώσει τη ζωή του.

Ελαφρώς εξαφανισμένη από τη μεγάλη οθόνη εδώ και κάμποσα χρόνια (πιο αισθητά μετά το 2017) η Κέιτ Μπέκινσεϊλ, επιστρέφει εδώ σε mode… Ίθαν Χαντ, σε πρακτορικές κασκάντες και σκηνές δράσης αρκετά χορταστικές (δύο απ’ αυτές αρκετά πρωτότυπες, μάλιστα!), με ένα πρόσωπο… κυριολεκτικά καινούργιο. Ίσως κάποιος πρέπει να την προειδοποιήσει, πως μετά την επόμενη επέμβαση τα χαρακτηριστικά της δεν θα απέχουν και τόσο από εκείνα της Νικόλ Κίντμαν!

Στα παρασκήνια της CIA, η πράκτωρ Έιβερι Γκρέις αναγκάζεται να υποκλέψει μυστικά της Υπηρεσίας της, ώστε να σώσει τη ζωή του συζύγου της που έπεσε θύμα απαγωγής. Στερεοτυπικά, μια ομάδα τρομοκρατών θέλει να τα χρησιμοποιήσει για ν’ αποσπάσει αμύθητα ποσά από όλα τα κράτη του πλανήτη. Η Έιβερι θα βρεθεί στο στόχαστρο και των δύο πλευρών, σχεδόν δίχως συμμάχους, σ’ έναν αγώνα επιβίωσης στους δρόμους του Ζάγκρεμπ (όπου τα γυρίσματα είναι πιο φτηνά…), αλλά έως και… από αέρος!

Τύπος θεαματικής περιπέτειας… δεύτερης διαλογής, από τον σκηνοθέτη του πρώτου «Taken» (2008), το «Μαύρο Καναρίνι» θα γινόταν ανάρπαστο σε κάθε ΣουΚού, στις θρυλικές εποχές της VHS. Σήμερα, ταυτίζεται περισσότερο με το θέαμα που προσφέρουν οι τηλεοπτικές πλατφόρμες, επιχειρώντας να επαναφέρει την πρωταγωνίστριά του σ’ ένα νέο βάθρο της action hero (που εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο μέσω του franchise των «Underworld» movies). Πλάκα-πλάκα, η σεκάνς με το παγιδευμένο από βόμβα πάτωμα σε διαμέρισμα αξίζει να γίνει cult classic (πραγματικά, δεν ξανάγινε!), ενώ το παρατραβηγμένο με το γιγάντιο drone προκαλεί ένα ευχάριστα ειρωνικό μειδίαμα. Μέχρι εκεί, όμως. Οι σεκάνς μονομαχίας σώμα με σώμα δεν έχουν αρετές χορογραφίας (και) σε πλαναρίσματα ή μοντάζ, ενώ η σεναριακή βάση του φιλμ παραπαίει ανάμεσα στο ανεξήγητα χαοτικό και το αφελώς βλακώδες.

Υπάρχει σίγουρα μερίδα κοινού που θα περάσει ευχάριστα την ώρα της με δαύτο, αντιμετωπίζοντάς το ως «guilty pleasure». Κι αυτές ακριβώς είναι οι αντοχές του. Αλλά, διάβολε, τι έκανε η τύπισσα σ’ εκείνη τη σκηνή! Ακόμη και ο Τζον Γουίκ θα βαρούσε παλαμάκια!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν θέλετε να χαζέψετε (κουτσομπολίστικα) τη νέα… «πλαστική» εκδοχή της Κέιτ Μπέκινσεϊλ, ήρθατε στο σωστό μέρος! Κατά τα άλλα, πλοκή… ό,τι να ‘ναι, σεκάνς δράσης που κρατάνε ένα καλό tempo στο φιλμ και, ειλικρινά, μία σκηνή εξολόθρευσης εκρηκτικού μηχανισμού που θα θυμόμαστε για πάντα!


MORE REVIEWS

WICKED

Η καλή μάγισσα Γκλίντα ανακοινώνει στους κατοίκους της Μάντσκινλαντ πως η κακιά μάγισσα της Δύσης ηττήθηκε και πέθανε. Εκείνοι της ζητούν εξηγήσεις σχετικά με τη φιλική σχέση που είχαν στο παρελθόν και η Γκλίντα αναπολεί την εποχή όπου πρωτογνώρισε την αθώα Έλφαμπα.

MARIA

Στα τέλη της δεκαετίας του ’70, στο Παρίσι, η Μαρία Κάλλας περνά τις τελευταίες μέρες της ζωής της, φαντασιώνοντας την παρουσία ενός συνεργείου που την ακολουθεί για μια μακρά συνέντευξη.

ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΠΟΥ Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΕΣΩΣΕ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Μικροαπατεώνας καταφερτζής δέχεται πρόταση από τον… τραυματία Άγιο Βασίλη, να τον αντικαταστήσει στη διανομή των χριστουγεννιάτικων δώρων. Αρχικά αρνείται, μέχρι που αντιλαμβάνεται πως πρόκειται για μοναδική ευκαιρία ώστε να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη του γιου του και της πρώην γυναίκας του.

48 ΩΡΕΣ ΣΤΗΝ ΤΑΪΒΑΝ

Αμερικανός πράκτορας της Δίωξης Ναρκωτικών μεταβαίνει «σκαστός» στην Ταϊβάν προκειμένου να πάρει στα χέρια του ενοχοποιητικό σημειωματάριο μεγαλέμπορου ηρωίνης, με τον οποίο έχει ανοιχτές παρτίδες από το παρελθόν. Οι εκκρεμείς λογαριασμοί του, όμως, δεν περιορίζονται στο αμιγώς εγκληματικό πεδίο, αλλά επεκτείνονται και στο αισθηματικό.

NO CAP: 2 YEARS OF LIGHT

Το ταξίδι ζωής και η καριέρα του Light, του πλέον διάσημου Έλληνα rapper, μέσα από βιώματα έντονων κοινωνικοπολιτικών αλλαγών που διαμόρφωσαν την καθημερινότητα της χώρας στις τελευταίες δεκαετίες.