FreeCinema

Follow us

ΓΛΥΚΑ ΜΑΣ ΛΑΘΗ (2012)

(CAMILLE REDOUBLE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νοεμί Λβόβσκι
  • ΚΑΣΤ: Νοεμί Λβόβσκι, Σαμίρ Γκεσμί, Ζουντίτ Σεμλά, Ίντια Ερ, Ζουλιά Φορ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 115’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS / ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Η Καμίγ, λίγο πάνω – λίγο κάτω από τα σαράντα, με μία κόρη εικοσιτριών χρονών κι ένα σύζυγο, που δεν μπορεί άλλο να υπομείνει τη συμβίωσή τους, βρίσκεται στο κατώφλι του νέου χρόνου και της προσωπικής κρίσης. Κατά τη διάρκεια των πανηγυρισμών για την έλευση της Πρωτοχρονιάς, χάνει τις αισθήσεις της και τα πράγματα παίρνουν μια απρόσμενη τροπή. Όταν συνέλθει, θα είναι πλέον δεκαέξι, μαθήτρια, λίγο προτού γνωρίσει τον έρωτα της ζωής της και έχοντας πλέον τη δυνατότητα να εξετάσει όλες τις αποφάσεις της ζωής της από την αρχή. Δεν είναι ρομαντικό;

Μη βιαστείς να απαντήσεις, παρά το γεγονός ότι η σκηνοθέτις και ηθοποιός Νοεμί Λβόβσκι ακολουθεί όλους τους κανόνες για να προετοιμάσει τους δακρυγόνους αδένες σου και να κάνει την καρδιά σου να «πεταρίσει». Τα «Γλυκά μας Λάθη» θα μπορούσαν, όντως, να είναι η γλυκόπικρη ταινία που πιστεύουν ότι είναι, γεμάτα χιούμορ αλλά και μελαγχολικές στιγμές (η κατάλληλη επιλογή για ένα πιο ενήλικο, γυναικείο κοινό, δηλαδή), όμως, το τελικό αποτέλεσμα δε φαίνεται να επιβεβαιώνει τις καλοπροαίρετες επιδιώξεις της δημιουργού.

Για αρχή, οι χαρακτήρες δεν ξεπερνούν στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας το επίπεδο του «σχηματικού». Χρησιμοποιώντας το τέχνασμα της επιστροφής στο παρελθόν, θεωρητικά ως θεατές έχουμε την ευκαιρία να τους γνωρίσουμε κατά τη διάρκεια των στιγμών που σχημάτισαν τους μελλοντικούς εαυτούς τους και να προετοιμαστούμε για την αναπόφευκτη (;) κατάληξή τους. Παρά τη χρονική διαδρομή, όμως, η Λβόσβκι δε μας συστήνει ουσιαστικά αυτούς τους χαρακτήρες. Εκείνη που ήταν προβληματική παραμένει προβληματική, η καλοπροαίρετη αποδεικνύεται πως ήταν ανέκαθεν έτσι, ενώ η τυφλή φίλη της παρέας απλά παλαιότερα φορούσε μεγάλα μυωπικά γυαλιά. Παρά το χρονικό εύρος, η ουσιαστική εξέλιξη είναι μηδαμινή.

Επιπρόσθετα, η πλειοψηφία των εξελίξεων δεν πιάνουν σχεδόν κανέναν προ εκπλήξεως. Αντιθέτως, το φιλμ φαίνεται να τσεκάρει κλισέ σε μια ανεπίσημη λίστα, στην αγωνιώδη προσπάθεια να εξυμνήσει τη φύση της πρωταγωνίστριάς του. Το γεγονός ότι η ίδια ηθοποιός παίζει τόσο τον σαραντάχρονο όσο και τον δεκαεξάχρονο (αφτιασίδωτο) εαυτό της προσδίδει μια χαριτωμένη νότα στα δρώμενα, όμως, όλο το υπόλοιπο σύνολο παραμένει κενό και η αλληλουχία των γεγονότων κατά κύριο λόγο διαδικαστική. Ειδικότερα, υποπλοκές εισάγονται αστραπιαία χωρίς ουσιαστικό υπόβαθρο (όπως το αλλοπρόσαλλο φλερτ με έναν μεσήλικα καθηγητή) απλά και μόνο ροκανίζοντας το χρόνο μέχρι να καταλήξει η ιστορία εκεί που ξέρουμε ότι θα καταλήξει. Spoiler, θα πεις; Δεν είναι και το ξέρεις.

Ταυτόχρονα, δε βοηθάει ούτε το γεγονός ότι όλη η ταινία είναι βασισμένη πάνω στην ίδια τη Λβόβσκι. Σαφώς και πρόκειται για ένα προσωπικό φιλμ, όμως, η προσέγγιση της δημιουργού το κάνει να φαίνεται περισσότερο ατομοκεντρικό παρά κοινωνικό. Οι προβληματισμοί της Καμίγ αγγίζουν τα όρια της υστερίας και οι παιδιάστικες αντιδράσεις της προκαλούν τον εκνευρισμό ακόμα και στους πιο υπομονετικούς θεατές. Στο τρίτο μέρος της ταινίας, τα κομμάτια μπαίνουν σε μια τάξη και ορισμένες διασκεδαστικές στιγμές βοηθούν στην… απάλυνση του πόνου, όμως, είναι πλέον αργά για να αντιστραφούν οι εντυπώσεις.

Τα «Γλυκά μας Λάθη» θα μπορούσαν να αναφέρονται στην ίδια την ποιότητα της ταινίας που περισσότερο προβάλλει τα άγχη της παρά την ελπίδα της. Αν και το κυριότερο ελάττωμά της είναι το γεγονός ότι δεν αντιλαμβάνεται τη δύναμη της σιωπής και των παύσεων παρά αναλώνεται σε συνεχόμενες κουβέντες, φλύαρες και δίχως ουσιαστικό περιεχόμενο εσωτερικής αναζήτησης. Μάλλον, η Καμίγ έχει αρκετά ακόμη να μάθει.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν δεν είσαι γυναίκα, μην το διανοηθείς καν. Αν πάλι ανήκεις στο έμφυλο target group της ταινίας, λυπήσου την αξιοπρέπειά σου και απόφυγε την ηλικιακή υστερία μιας δημιουργού που θέλει να σε πείσει ότι σκέφτεσαι όπως εκείνη. Μιλάει πολύ αλλά λέει λίγα τούτο το φιλμ, που ούτε πλησιάζει τα επίπεδα ψυχαγωγίας της «Επιστροφής στο Μέλλον» ούτε τις ενδοσκοπικές διαθέσεις του «Η Πέγκι Σου Παντρεύτηκε».


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.