FreeCinema

Follow us

BIRD (2024)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Άντρεα Άρνολντ
  • ΚΑΣΤ: Νικίγια Άνταμς, Φραντς Ρογκόφσκι, Μπάρι Κίγκαν, Τζέισον Μπούντα, Τζάσμιν Τζόμπσον, Φράνκι Μποξ, Τζέιμς Νέλσον-Τζόις
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 119'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: CINOBO

Η 12χρονη Μπέιλι μεγαλώνει σε μια φτωχική συνοικία του Κεντ δίχως πολλές ελπίδες φυγής για κάτι καλύτερο. Ενώ ο πατέρας της ετοιμάζεται να ξαναπαντρευτεί (και δεν τη νοιάζει καθόλου), θα γνωρίσει έναν εκκεντρικό άνδρα που ακούει στο όνομα Μπερντ κι αναζητά την οικογένεια που είχε χάσει εδώ και δεκαετίες.

Ακόμα φρέσκο είναι το σινεμά της Άντρεα Άρνολντ, που τόσο αγάπησα με το «Red Road» (2006) και δέκα χρόνια αργότερα το πήγε… πιο ψηλά με το (δυστυχώς δίχως διανομή στη χώρα μας) «American Honey». Γεννημένη το 1961 (!), αλλά με τσαγανό που δεν καταλαβαίνει από ηλικιακούς «περιορισμούς», η Άρνολντ εξακολουθεί να ταυτίζεται με τη νιότη και να την καταγράφει με μοναδικό τρόπο βιωμένης αυθεντικότητας, όμως, για να στηριχτεί ολόκληρη ταινία πάνω σ’ αυτή τη διάθεση απαιτείται και μια ιστορία γερά δομημένη. Ατυχώς, στο «Bird» αυτό το στοιχείο… έχει κάνει φτερά!

Χωρίς να απέχει ιδιαίτερα από την αφηγηματική ελευθεριότητα του «American Honey», η Άρνολντ στέκεται δίπλα στις αγωνίες της νεαρής ηρωίδας της που βολοδέρνει μέσα σ’ ένα περιβάλλον απόρριψης, από τις εφηβικές αγοροπαρέες μέχρι τους ανίκανους για γονική καθοδήγηση ενήλικες. Στο απόλυτο τίποτα της καθημερινότητάς της, εντελώς ξαφνικά, θα ξεπροβάλλει ο Μπερντ, ένα σχεδόν αλλόκοτο πλάσμα που δίνει την εντύπωση του αλαφροΐσκιωτου, μα ο σκοπός της εμφάνισής του έχει μια μορφή λύτρωσης για κατάληξη. Ο Μπερντ αναζητά τους γονείς του που τον έχασαν (;) σε μικρή ηλικία κι έκτοτε τον θεωρούν πεθαμένο.

Η Άρνολντ εμμένει σε μια κινηματογράφηση forced μιζέριας, όπου ο σεναριακός σκελετός παραείναι ισχνός για να προσθέσει ένα κάποιο συναίσθημα με βαρύτητα, εστιάζει στην πλανοθεσία και τη βίαια ωμή καθαρότητα του φιλμ, φορτώνει πρωταγωνιστικά την ηχητική της μπάντα με μουσικά «ιντερλούδια» του Burial ή κάμποσες σεκάνς με τραγούδια περήφανης βρετανίλας (τον πρώτο ρόλο κρατά το «The Universal» των Blur) και δεν βρίσκει καν τον χρόνο για να χτίσει υποπλοκές με σημαίνουσα εξέλιξη.

Ακόμα κι αν γίνουν αποδεκτά με μια κάποια αφέλεια από πλευράς των θεατών όλα αυτά, η διαφυγή προς το στοιχείο του… μαγικού ρεαλισμού που φυλάσσεται ως «κλου» δραματουργικής κορύφωσης αποτελεί μια αδικαιολόγητη ήττα που δυναμιτίζει το όποιο ίχνος σοβαρότητας της ταινίας, σε βαθμό να φλερτάρει με τον ειρωνικό γέλωτα! Κρίμα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ίσως η πιο… χαμηλή πτήση στην καριέρα της Άντρεα Άρνολντ, εντελώς αδύναμη σεναριακά, με κύρια έγνοια για τα visuals και τον σχεδιασμό των soundscapes. Ακόμα και οι πιο σκληροπυρηνικοί followers της δουλειάς της θα αισθανθούν άβολα με το τελικό αποτέλεσμα.


MORE REVIEWS

ΟΛΑ ΟΣΑ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΣΤΕ ΩΣ ΦΩΣ

Σ’ ένα νοσοκομείο της Βομβάης φέρνει κοντά τρεις γυναίκες με διαφορετικές επιθυμίες. Η μία να δεχθεί πως ο σύζυγός της, μετανάστης στη Γερμανία, δεν θα ξαναδώσει σημάδια ζωής, η δεύτερη να βρει την ιδιωτικότητα ενός μέρους όπου θα μπορέσει να κάνει σεξ με το αγόρι της και η τρίτη την ασφάλεια μιας στέγης, ακόμη κι αν χρειαστεί να επιστρέψει στο χωρίο της.

ΑΡΚΑΝΤΙΑ

Θανατηφόρο τροχαίο υποχρεώνει τον Γιάννη και την Κατερίνα να βιώσουν τη διαδικασία αναγνώρισης πτώματος σε νεκροτομείο. Η ταυτότητα του θύματος θα συνδυαστεί με σειρά αποκαλύψεων που θ’ αναστατώσουν τις ζωές περισσότερων ανθρώπων, σ’ ένα παραθεριστικό κέντρο… άψυχο εντός της χειμερινής περιόδου.

ΚΑΙ Η ΓΙΟΡΤΗ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...

Τα μέλη μιας οικογένειας αρμενικής καταγωγής κοινωνικοποιούνται, πολιτικοποιούνται και ερωτεύονται στη σύγχρονη Μασσαλία.

A COMPLETE UNKNOWN

Στα 19 του, ο Μπομπ Ντίλαν φτάνει στη Νέα Υόρκη ως ένας… εντελώς άγνωστος και άσημος νέος, με μοναδικά μπαγκάζια μια κιθάρα και τους στίχους του. Λίγα χρόνια αργότερα, απαλλάσσοντας από πάνω του τον τίτλο του folk μουσικού, θ’ ανοίξει τους ορίζοντές του προς τον μύθο της rock στον οποίο εξελίχθηκε.

ΛΥΚΑΝΘΡΩΠΟΣ

Κατευθυνόμενος προς το εντελώς απομονωμένο πατρικό του, το οποίο βρίσκεται «χαμένο» κάπου στα δάση του Όρεγκον, ο Μπλέικ δέχεται επίθεση από κάτι το μη αναγνωρίσιμο μα ζωώδες. Η αγροικία των παιδικών του χρόνων θα προσφέρει πρόσκαιρη ασφάλεια σ’ εκείνον, τη σύζυγό του και την ανήλικη κόρη τους, όμως, η σταδιακή μεταμόρφωση του Μπλέικ θα προσθέσει και κινδύνους εκ των έσω…