FreeCinema

Follow us

ΑΣΠΡΟΣ, ΑΣΠΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ (2010)

(BELI, BELI SVET)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Όλεγκ Νόβκοβιτς
  • ΚΑΣΤ: Γιάσνα Τζούριτσιτς, Ούλικς Φέμιου, Χάνα Σελίμοβιτς, Μπόρις Ισάκοβιτς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 121’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEW STAR

Λεβέντης που έχει μπαρ ρίχνει έναν κρύο σε κόρη μίας πρώην του (η οποία ήταν χρόνια στη στενή γιατί είχε φάει τον πατέρα της και τώρα της βάζει στεφάνι ένας ξοφλημένος), η μικρή έχει αποκούμπι ένα συνομήλικο χωρίς αύριο, μία υπάλληλος του owner έχει κάργα εξαρτήσεις, ένας άλλος απ’ τη φάρα είναι αργόστροφος. Μία «χορωδία», μία κρυμμένη αμαρτία, μία θρηνωδία.

Εδώ είναι Βαλκάνια, επομένως έχει ένα λόγο παραπάνω για τη διεκτραγώδησή τους ως χορός νεωτερικός εκτός Επιδαυρείων (αλλά μέχρι ενός σημείου) ο Όλεγκ Νόβκοβιτς, στο φαταλιστικό λούμπεν μελόδραμά του με τραγούδια (!), που μιξάρει Σοφοκλή – «Κλεμμένα Όνειρα» – Ονορέ, με επωδούς την αλλοτρίωση/τη φτηνή χίμαιρα/το ξόδεμα/την άφεση της ύπαρξης σε έναν κόσμο σε πτώση, το ρήμαγμα και την ανεργία στην προλετάρια εκβιομηχανισμένη επαρχία, το κακοφόρμισμα όλων των πληγών που αφήνουν οι δεσμοί αίματος (κι ο κάποτε υπαρκτός σοσιαλισμός), την έμφυτη επίγνωση του σύντομα αναπόφευκτου μοιραίου, και, παρ’ όλ’ αυτά, την επιδίωξη του πάθους με το ορμέμφυτο του λάθους.

Ο οφθαλμός του Σέρβου «κόβει» με φορητή κάμερα έντασης και το σωστό ψαλιδοχέρη στη μουβιόλα, την πρώτη ώρα χαλιέσαι ωραία και τα ασμάτια μελοποίησης solo σκέψεων των αντιηρώων είναι η δέουσα διακριτή στιλιστικής έντασης νότα. Αίσθηση déjà vu (από την πρόσληψη της σλάβικης poverty row μυθοπλασίας) και κορεσμού (απ’ την τελμάτωση των αρχετύπων στην κλιμάκωση), όμως, ημι-αμαυρώνει το πλησίασμα στην κάθαρση. Όχι «Άσπρος, Άσπρος Κόσμος». Λερωμένος. Καλώς ή κακώς, δεν ξέρω αν θα βγαίνει από πάνω σου μετά…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν κυνηγάς το σινεμά των γειτονικών λαών, χτύπα το, δε σου κάθεται συχνά έτσι (η πρόταση διαβάζεται διττά). Λάτρη των μιούζικαλ, εσύ σιγοντάρεις (σ)τα ιντερλούδια. Τηλεθεάτρια με οιδιπόδειο και φετίχ τον Αλέξανδρο Σταύρου, εδώ παίζει υποκατάστατο. Αν, φυσικά, αντέχεις υποτίτλους και σεξάκι…


MORE REVIEWS

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΞΑ

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Lancia θέλει να κερδίσει πάση θυσία το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1983, όμως, το μοντέλο της 037 υστερεί σημαντικά έναντι της τετρακίνητης γερμανικής τεχνολογίας του Audi Quattro. Ο εκτελεστικός της Διευθυντής, Τσέζαρε Φιόρι, έχει μερικές πονηρές ιδέες οι οποίες ενδεχομένως μπορούν ν’ αλλάξουν τη διαφαινόμενη πορεία των πραγμάτων. Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Βαλκανικό μαύρο, μαύρο χάλι, λέγε με και μελούρα. Κάπου ρίχνανε κι από ένα τραγούδι. Βγήκα να δω τι καιρό είχε…