FreeCinema

Follow us

BALLERINA (2025)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Δράσης
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λεν Γουάιζμαν
  • ΚΑΣΤ: Άνα ντε Άρμας, Γκέιμπριελ Μπερν, Καταλίνα Σαντίνο Μορένο, Ίαν ΜακΣέιν, Αντζέλικα Χιούστον, Κιάνου Ριβς, Νόρμαν Ρίντους, Σάρον Ντάνκαν-Μπρούστερ, Λανς Ρέντικ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 125'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Η Ιβ Μάκαρο ανατρέφεται από τη φατρία των Ruska Roma από μικρό παιδί, εκπαιδεύεται σκληρά για να μετατραπεί σε μία σκληρή και ψυχρή εκτελέστρια, μα στο βάθος της ψυχής της ζει για να σκοτώσει τον άνθρωπο που είχε δώσει την εντολή να πεθάνει ο πατέρας της.

Το 2014, δεν φανταζόμασταν που θα μας οδηγήσει η κινηματογραφική πορεία του «John Wick». Η κάθε επόμενη ταινία ήταν καλύτερη από την προηγούμενη, μέχρι να οδηγηθούμε στο εκρηκτικής δράσης και μοιραία ελεγειακό «Κεφάλαιο 4» (2023), που μας έκανε να στενοχωρηθούμε για το αβέβαιο φιλμικό μέλλον του ομώνυμου ήρωα. Στο τέλος, φυσικά, υπήρχε μία κάποια εντύπωση αναμονής για ένα πιθανό spin-off εκδίκησης, που τελικά κάνει την εμφάνισή του φέτος, αλλά… με άλλη ηρωίδα!

Η «Ballerina» ουσιαστικά πρόκειται για ένα origin film, το οποίο συγγενεύει περισσότερο με τη δράση του τρίτου μέρους του franchise και μας συστήνει τον χαρακτήρα της Ιβ Μάκαρο, ενός κοριτσιού πληγωμένου από τον κόσμο των φατριών του εγκληματικού συνδικάτου της «Αγίας Τράπεζας», καθώς αυτό ευθύνεται για το ξεκλήρισμα της οικογένειάς της. Μετά τη δολοφονία του πατέρα της, η ορφανή κι ανήλικη Ιβ πέφτει στα χέρια του Γουίνστον, του διαχειριστή του Continental Hotel της Νέας Υόρκης, ο οποίος την οδηγεί στη Διευθύντρια της σχολής μπαλέτου που αποτελεί τη «βιτρίνα» του παρακλαδιού των Ruska Roma. Υπό την καθοδήγησή της θα ικανοποιήσει το όνειρό της να γίνει μπαλαρίνα, αν και η βασική της εκπαίδευση έχει να κάνει με την επιβίωση στον μελλοντικό της ρόλο… ως εκτελέστρια.

Όπως η σειρά των ταινιών του «John Wick» ξεκίνησε από κάπου, έτσι κι εδώ δεν οφείλουμε να συγκρίνουμε το φιλμ του Λεν Γουάιζμαν με τα αμέσως προηγούμενα του franchise, διότι μιλάμε για μία νέα αρχή που έχει την ανάγκη να «χτιστεί» και να εξελιχθεί. Το story είναι απλό και βασικό, με μία κύρια ανατροπή (ψυχολογικού βάθους) που θα έρθει να απογειώσει το καταστασιακό στο τελευταίο μέρος της «Ballerina». Μέχρι την κορύφωση της ταινίας, απολαμβάνουμε τα γνωστά συστατικά μίας καλοδουλεμένης παραγωγής του συγκεκριμένου genre: σκηνές πάλης σώμα με σώμα και επικούς σκοτωμούς (συχνά με μια κάποια δόση κυνικού χιούμορ).

Οι κασκάντες είναι αδιανόητες (όχι, όμως, με τις τάσεις εξωφρενικής υπερβολής του τελευταίου «John Wick») και ασταμάτητες, η Άνα ντε Άρμας δίνει πόνο και στο βρωμόξυλο και στις δραματικές πλευρές του ρόλου της και ο Γουάιζμαν εκτελεί με έναν κανόνα τύπου «give the people what they want», δίχως να εξιτάρει ιδιαίτερα σε πρωτοτυπία.

Σεναριακά, υπάρχει ένα άκρως ενδιαφέρον στοιχείο που λειτουργεί «υπόγεια» στη συνείδηση του θεατή κι έχει να κάνει με τις μεθόδους στρατολόγησης παιδιών από μικρή ή νεαρή ηλικία, ώστε μελλοντικά να υπηρετήσουν τους σκοπούς της κάθε φατρίας, μεγαλώνοντας με τακτικές φονικής μηχανής που εξοντώνει τον όποιο αντίπαλο δίχως βάθος σκέψεων ή ενοχών. Αντιλαμβανόμαστε πολύ καλά τις πράξεις της Ιβ, ειδικά στο τελευταίο σκέλος της εκπαίδευσής της, και νιώθουμε πως έχοντας φτάσει στο σημείο να σκοτώνει με αυτόν τον τρόπο, πια, η ζωή της βασίζεται στο γεγονός πως δεν έχει τίποτα να χάσει… αφού έχει ήδη χάσει τα πάντα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Χορταστικό spin-off από το φιλμικό σύμπαν του «John Wick», φορτωμένο με συνεχείς δόσεις δράσης, καθώς η storyline του είναι αρκετά απλοϊκή και basic: μιλάμε για μία υπόθεση εκδίκησης… μέχρι θανάτου. Η Άνα ντε Άρμας είναι ένας άξιος συνεχιστής του Κιάνου Ριβς (όπως αποδεικνύει με χαρακτηριστική ευκολία και στις σκηνές που έχει μαζί του) και από την εμπορική επιτυχία τούτης της ταινίας θα ξεκαθαριστεί το αν μιλάμε για μια νέα σειρά από sequel, πόσω μάλλον και για την πιθανότητα να υπάρξουν και επιπλέον spin-off (αφού το «Κεφάλαιο 4» άφησε υποχρεώσεις…). Οι οπαδοί του ήρωα που υποδύθηκε ο Ριβς θα περάσουν φίνα και ουχί με την αίσθηση «αρπαχτής». Όσοι βαριούνται το είδος, ας μείνουν εκεί που βρίσκονται, περιμένοντας κανέναν… Ταρκόφσκι (μέγα «καρφί» πέφτει στο φιλμ!).


MORE REVIEWS

ΘΑΝΑΣΙΜΗ ΠΤΗΣΗ

Καταζητούμενος μισθοφόρος ανταλλάσσει την ελευθερία του με αποστολή εντοπισμού στόχου σε αεροπλάνο, τον οποίο πρέπει να οδηγήσει με ασφάλεια από τη Μπανγκόκ στο Σαν Φρανσίσκο. Αυτό που δεν γνωρίζει είναι πως η πτήση είναι γεμάτη με πληρωμένους εκτελεστές που θέλουν να βγάλουν από την άκρη και τους δύο!

Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

Κορσικανός κτηνοτρόφος, ο οποίος αντιστέκεται με πείσμα στις απαιτήσεις της τοπικής μαφίας για να της πουλήσει τα βοσκοτόπια του ώστε να ανεγερθεί ξενοδοχειακή μονάδα, γίνεται φυγάς στον ίδιο του τον τόπο όταν σκοτώνει τον αρχηγό των εκβιαστών του. Οι μαφιόζοι, εν τούτοις, γνωρίζουν κι αυτοί καλά το νησί τους.

ΟΙ ΑΓΡΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ

Μετά από μία μικροκλοπή σε κατάστημα και επιχειρώντας να αποφύγει τις επιπτώσεις, η Χλόη το σκάει από το σπίτι της και κάνει auto-stop με σκοπό να φτάσει στην αδελφή της που ζει στην επαρχία και ν’ αναζητήσει καταφύγιο. Μια ομάδα νέων που γυρίζει την Ελλάδα μ’ ένα τροχόσπιτο επιτελώντας κοινωνικό έργο τη σώζει από απόπειρα βιασμού και την «υιοθετεί», αποκρύπτοντας ένα βασικό κομμάτι των δράσεών της.

ΠΩΣ ΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΤΕ ΤΟΝ ΔΡΑΚΟ ΣΑΣ

Μετά από δεκαετίες μαχών μεταξύ Βίκινγκ και δράκων στο νησί του Μπερκ, ο Ψάρης, ο θνητός γιος τού Μεγάλου Στωικού, θα γίνει αχώριστος φίλος με μια «Οργή της Νύχτας», είδος δράκου φερόμενο ως αιμοσταγές και επικίνδυνο. Θα αναπτύξουν μια σχέση που θα σηματοδοτήσει το τέλος του πολέμου μεταξύ δράκων και Βίκινγκ, αλλά και την αρχή μιας συνύπαρξης που θα οδηγήσει προς τη μακροημέρευση όλων.

ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΚΟΛΠΟ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΑ

Προκειμένου ν’ αποφύγει τη σύλληψη από την Αστυνομία, δίδυμο ληστών βρίσκει καταφύγιο σε εκδρομή ατόμων με ειδικές ανάγκες. Για να μην κινήσουν υποψίες, ο ένας εκ των δύο θα πρέπει να υποδυθεί τον ΑμεΑ. Τα ευτράπελα και οι παρεξηγήσεις αρχίζουν…