FreeCinema

Follow us

FLASHBACK (2018)

(BACKTRACE)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπράιαν Α. Μίλερ
  • ΚΑΣΤ: Σιλβέστερ Σταλόνε, Μάθιου Μοντίν, Ράιαν Γκουσμάν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 92'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Με «φρέσκια» τη λεία τους από ληστεία τραπέζης, τρεις άνδρες φτάνουν στο προκαθορισμένο ραντεβού με τους συνεργούς τους για το μερίδιο που τους αναλογεί. Εκεί, τα πράγματα στραβώνουν, και μοναδικός επιζών από το πιστολίδι είναι ο βαριά τραυματισμένος Μακ, που πλέον έχει πάθει… αμνησία.

Μετά τη θέαση αυτής της ταινίας, αν θα μπορούσα να πραγματοποιήσω μία μου ευχή, αυτή δεν θα ήταν να αποκτήσω εκατομμύρια ή να έχω τη δυνατότητα να γίνω αόρατος. Η επιθυμία μου θα ήταν να περάσω ένα βράδυ στο γραφιστικό τμήμα της εταιρείας TANWEER, ώστε να μπορέσω να συμπληρώσω στην αφίσα του φιλμ (πάνω από το όνομα του σκηνοθέτη) ένα «…από τον άνθρωπο που μας έφερε το Vice: Η Πόλη της Βίας’»! Ο Μπράιαν Α. Μίλερ, περί ου ο λόγος, μπορεί να υπερηφανεύεται για τον ζηλευτό κατάλογο των credits του, που αποτελείται αποκλειστικά από straight-to-DVD ανθυπο-action ταινίες με airbrushed πάλαι ποτέ stars στην αφίσα. Πάνω απ’ όλα, όμως, πρέπει να προσθέσει στα «γαλόνια» του πως κατάφερε να πραγματοποιήσει το αδιανόητο: να μας παρουσιάσει κάτι ίσως πιο κακό κι από το προαναφερθέν sci-fi με τον Μπρους Γουίλις.

Η ιστορία μας αρχίζει με τους τρεις υπεύθυνους μίας ληστείας τραπέζης, που συναντώνται με τρεις συνεργάτες, ώστε να τους παραδώσουν το μερίδιό τους. Φυσικά, οι δεύτεροι δεν είναι ευχαριστημένοι με τη συμφωνία κι έτσι αρχίζει το μπαμ-μπουμ, από το οποίο γλυτώνει μόνο ο μεγαλύτερος της παρέας, ο Μακ (Μάθιου Μοντίν). Βαριά τραυματισμένος, εννοείται πως παθαίνει αμνησία και βρίσκεται πλέον στη φυλακή, κατηγορούμενος για τον φόνο των υπολοίπων, αλλά ταυτόχρονα πιεζόμενος από την αστυνομία να θυμηθεί πού έχει κρύψει τα εναπομείναντα 15.000.000 δολάρια της ληστείας. Εκεί αρχίζει το πολύ αστείο κομμάτι: με τη βοήθεια δύο ατόμων θα καταφέρει να δραπετεύσει από τη φυλακή, χάρη σε ένα εξαιρετικά περίπλοκο και πολυμήχανο σχέδιο. Ποιο είναι αυτό; Η αποφυγή του ελέγχου στο αυτοκίνητο που τον φυγαδεύει από τη «στενή», επειδή ο – μέσα στο κόλπο – τύπος από πίσω αρχίζει να κορνάρει σε φάση «Άντε, τελείωνε, έχουμε και δουλειές…»! Ας ελπίσουμε πως δεν θα δείξουν ποτέ αυτή την ταινία σε πραγματικούς φυλακισμένους, γιατί οι αποδράσεις θα χτυπήσουν κόκκινο από τους μιμητές.

Έτσι, η παρέα μας χορηγεί στον Μακ ένα πειραματικό χάπι που θα τον βοηθήσει να ξεπεράσει την αμνησία και να θυμηθεί πού βρίσκονται τα κλοπιμαία, ώστε να ζήσουν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα (σίγουρα, αφού θα έχει ολοκληρωθεί η ταινία). Αν νομίζατε πως δεν μπορεί να συμβεί κάτι χειρότερο, περιμένετε μέχρι τα flashback του ήρωά μας, που είναι κάτι ανάμεσα σε shaky cam του Πολ Γκρίνγκρας και το εφέ όταν ο Φρόντο φορούσε το δαχτυλίδι στον «Άρχοντα». Με τα κωμικοτραγικά που συμβαίνουν επί της οθόνης, πραγματικά δυσκολεύεσαι να ξεχωρίσεις ποιο είναι το χειρότερο απ’ όλα, αλλά αναγκαστικά θα πρέπει να καταλήξουμε στο σενάριο, το οποίο θα μπορούσαμε να παρομοιάσουμε με το «Human Centipede» (αν ο διαστροφικός γιατρός τού τελευταίου συνέρραφε σενάρια αντί για ανθρώπινα σώματα).

Κάπου εδώ, ας μνημονεύσουμε την εκπληκτική διανομή του «Flashback», με (προεξ)άρχοντα φυσικά τον Σιλβέστερ Σταλόνε, να περιφέρει τον βαριεστημένο εαυτό του επί περίπου 10 λεπτά από τα 92 της ταινίας, παίρνοντας το top billing, διότι με κάποιον τρόπο έπρεπε να βρει αγοραστή η ταινία. Σίγουρα, αυτό δεν θα συνέβαινε με τον Μάθιου Μοντίν, η καριέρα του οποίου τα τελευταία χρόνια μοιάζει πιο διαταραγμένη κι από τους στρατιώτες στο «Full Metal Jacket» (όπου συμμετείχε κάποτε).

Ποιος θεατής θα μπορούσε πραγματικά να ενδιαφερθεί για μία τέτοια ταινία που, υπό κανονικές συνθήκες, δεν θα έκανε καν καριέρα στα DVD clubs (εντάξει, στα χρόνια τής VHS θα έπιανε τόπο…); Η απάντηση είναι γνωστή, αλλά οι υποχρεώσεις των γραφείων διανομής είναι υποχρεώσεις. Και ένα τεράστιο μυστήριο (του σύμπαντος) μαζί…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

«Πάμε, μωρέ, να δούμε αυτό το ‘Flashback’, παίζει ο Γιαννάκης της Θοδώρας, έναν αστυνομικό που πεθαίνει στο 30ο δευτερόλεπτο». Μόνο στην παραπάνω περίπτωση ενδείκνυται…


MORE REVIEWS

UNTIL DAWN

Παρέα φίλων ακολουθεί τα ίχνη της προ ενός έτους εξαφανισμένης αδελφής μιας από αυτούς και καταλήγει παγιδευμένη σε μία λούπα του χρόνου, στην οποία όλοι πεθαίνουν ξανά και ξανά, με μοναδική ελπίδα διαφυγής να μείνουν ζωντανοί μέχρι το ξημέρωμα. Γιατί; Η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά!

Ο ΛΟΓΙΣΤΗΣ 2

Όταν ένας παλιός γνωστός του από το Υπουργείο Οικονομικών δολοφονείται, ο Κρίστιαν Γουλφ καλείται να αναλάβει δράση, έχοντας στο πλευρό του τον αδελφό του, Μπράξτον. Η υπόθεση δεν κρύβει μονάχα ένα οικονομικό σκάνδαλο, αλλά κι ένα τεράστιο κύκλωμα trafficking που ξεκινά από τη Λατινική Αμερική, περνά από τα σύνορα με το Μεξικό και φτάνει μέχρι τις ΗΠΑ.

Ο ΠΕΙΡΑΤΗΣ ΜΑΥΡΟΔΟΝΤΗΣ ΚΑΙ Η ΚΟΜΙΣΣΑ ΤΟΥ ΓΚΡΕΛ

Η μοχθηρή κόμισσα Σιμπίλα υφαίνει πανούργο σχέδιο παγίδευσης του Πειρατή Μαυροδόντη, με απώτερο στόχο την κυριαρχία στις επτά θάλασσες. Γενναίο κοριτσάκι, χαζοβιόλης μάγειρας και ένας… δράκος κινούν για να τον σώσουν.

BABY

Μετά από έκτιση ποινής σε κέντρο κράτησης για ανηλίκους, ο Γουέλινγκτον βρίσκεται και πάλι ελεύθερος στους δρόμους του Σάο Πάολο, όπου ανακαλύπτει ότι μέλη της οικογένειάς του έχουν αλλάξει τόπο κατοικίας. Η μοναξιά δεν θα κρατήσει για πολύ. Η συντροφικότητα θα έρθει γνωρίζοντας τον Ρονάλντο, που θα τον οδηγήσει στην εκπόρνευση αλλά και σε μια νέα οικογένεια.

ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΤΟΥ ΣΟΥΛΕΫΜΑΝ

Πρόσφυγας από τη Γουινέα εργάζεται ως ντελιβεράς, ποδηλατώντας όλη τη μέρα στους δρόμους του Παρισιού. Η μοναδική του ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο είναι να εγκριθεί η αίτηση ασύλου που έχει υποβάλει. Για να συμβεί αυτό, όμως, πρέπει να μάθει καλά την «ιστορία του».