FreeCinema

Follow us

AZRAEL (2024)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ε. Λ. Κατζ
  • ΚΑΣΤ: Σαμάρα Γουίβινγκ, Βικ Κάρμεν Σόνε, Νέιθαν Στιούαρτ-Τζάρετ, Γιόχαν Ρόζενμπεργκ, Σεμπάστιαν Μπουλ Σάρνινγκ, Έερο Μιλόνοφ, Ρέα Λεστ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 86'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Χρόνια μετά την «Αναρπαγή των Πιστών», η Άζραελ, μέλος θρησκόληπτης αίρεσης που ζει μακριά από τον πολιτισμό κι έχει απαρνηθεί την ομιλία, προσπαθεί να φυγαδευτεί μαζί με τον αγαπημένο της έξω από το δάσος που τους κρατά «αιχμάλωτους», μα συλλαμβάνεται και προσφέρεται ως ανθρωποθυσία σε δαιμονικά humanoid που προσελκύονται από το αίμα.

Με ελάχιστα μέσα και προφανώς μικρό budget παραγωγής, ο Ε. Λ. Κατζ παραδίδει απλά μαθήματα ευρηματικού γυρίσματος ταινίας είδους, σε μια δασώδη έκταση της Εσθονίας η οποία λειτουργεί ιδανικά σε τούτο το φιλμικό «παράδοξο» αφήγησης δίχως ίχνος… κουβέντας (εξαιρείται μια μικρή σεκάνς όπου χρησιμοποιείται η γλώσσα Εσπεράντο!). Αυτά τα γράφω μπας και δραστηριοποιηθούν τα δικά μας τα «ταλέντα» σκηνοθετών και δούμε (και) κανένα horror της προκοπής, δίχως να σκούζουν για έλλειψη ικανοποιητικής χρηματοδότησης και άλλα στερεότυπα που δεν αρκούν για να καλύψουν την ανικανότητα.

Σε μία ατμόσφαιρα που φέρνει στον νου μετα-αποκαλυπτική περίοδο για την ανθρωπότητα, κάποιοι λιγοστοί επιζώντες θνητοί αγωνίζονται για τη επιβίωσή τους σ’ ένα αχανές δάσος, το οποίο τρομοκρατούν μικρές στρατιές από αιμοδιψείς «Καμένους», αρχαίες (;) δαιμονικές μορφές που εντοπίζουν την ανθρώπινη σάρκα και θέλουν να τραφούν με το αίμα της. Η Άζραελ θα παραδοθεί ως ανθρωποθυσία σ’ αυτούς από τα μέλη μιας θρησκόληπτης αίρεσης στην οποία ανήκε, μα θα καταφέρει ν’ αποδράσει και θα αγωνιστεί σκληρά για να παραμείνει ζωντανή, εκτελώντας ταυτόχρονα ένα σχέδιο εκδίκησης που θα λυτρώσει τον χαμό του αγαπημένου της.

Διατηρώντας ένα κρυπτικό κλίμα μυστηρίου γύρω από την ιστορία του, το «Azrael» αποδεικνύει πως ο λόγος δεν είναι πάντοτε απαραίτητος στο σινεμά, με τον γοργό ρυθμό δράσης και το σασπένς να πρωταγωνιστούν και να οδηγούν το σενάριο σε μια αναπάντεχη κλιμάκωση ακραίων προφητικών συμβολισμών. Ο Κατζ κατανοεί τους βασικούς κώδικες του folk horror, μάλλον έχει παρακολουθήσει την «Κάθοδο» (2005) αρκετές φορές και μας παραδίδει ένα fast «κοπής» handmade έργο που δεν αφήνει τον θεατή να πάρει ανάσα ή να σταματήσει ν’ ανιχνεύει κάθε σπιθαμή του κάδρου για την επόμενη εμφάνιση των zombie like «Καμένων» κυνηγών ανθρώπινου θηράματος.

Μπορεί να πάσχει λίγο στην επεξήγηση του καταστασιακού του, όμως, το «Azrael» αποτελεί ένα από τα πλέον υγιή «πειράματα» που μας πρόσφερε τούτο το genre στα τελευταία χρόνια, επιχειρώντας να φέρει και κάτι το ανανεωτικό στα σενάρια δυστοπίας τρόμου, «παίζοντας» ύπουλα με αρχέγονους φόβους των θεατών. Δεν θα με «χάλαγε» καθόλου εάν προέκυπτε κι ένα sequel του!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ένα αρκετά πρωτότυπο δείγμα σινεμά τρόμου, με ανύπαρκτο διάλογο (!), συναρπαστική δράση και «no budget» κινηματογραφικές αρετές που αρκούν για να λειτουργήσει το κλίμα απειλής και (φρικτού) θανάτου. Οι fans του είδους θα το ευχαριστηθούν, οι πιο «ευαίσθητοι» στη θέα του αίματος θα έχουν τα κλασικά θεματάκια τους…


MORE REVIEWS

WICKED

Η καλή μάγισσα Γκλίντα ανακοινώνει στους κατοίκους της Μάντσκινλαντ πως η κακιά μάγισσα της Δύσης ηττήθηκε και πέθανε. Εκείνοι της ζητούν εξηγήσεις σχετικά με τη φιλική σχέση που είχαν στο παρελθόν και η Γκλίντα αναπολεί την εποχή όπου πρωτογνώρισε την αθώα Έλφαμπα.

MARIA

Στα τέλη της δεκαετίας του ’70, στο Παρίσι, η Μαρία Κάλλας περνά τις τελευταίες μέρες της ζωής της, φαντασιώνοντας την παρουσία ενός συνεργείου που την ακολουθεί για μια μακρά συνέντευξη.

ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΠΟΥ Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΕΣΩΣΕ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Μικροαπατεώνας καταφερτζής δέχεται πρόταση από τον… τραυματία Άγιο Βασίλη, να τον αντικαταστήσει στη διανομή των χριστουγεννιάτικων δώρων. Αρχικά αρνείται, μέχρι που αντιλαμβάνεται πως πρόκειται για μοναδική ευκαιρία ώστε να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη του γιου του και της πρώην γυναίκας του.

48 ΩΡΕΣ ΣΤΗΝ ΤΑΪΒΑΝ

Αμερικανός πράκτορας της Δίωξης Ναρκωτικών μεταβαίνει «σκαστός» στην Ταϊβάν προκειμένου να πάρει στα χέρια του ενοχοποιητικό σημειωματάριο μεγαλέμπορου ηρωίνης, με τον οποίο έχει ανοιχτές παρτίδες από το παρελθόν. Οι εκκρεμείς λογαριασμοί του, όμως, δεν περιορίζονται στο αμιγώς εγκληματικό πεδίο, αλλά επεκτείνονται και στο αισθηματικό.

NO CAP: 2 YEARS OF LIGHT

Το ταξίδι ζωής και η καριέρα του Light, του πλέον διάσημου Έλληνα rapper, μέσα από βιώματα έντονων κοινωνικοπολιτικών αλλαγών που διαμόρφωσαν την καθημερινότητα της χώρας στις τελευταίες δεκαετίες.