FreeCinema

Follow us

Η ΜΕΓΑΛΗ ΛΗΣΤΕΙΑ (2024)

(ARMOR)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζάστιν Ρουτ
  • ΚΑΣΤ: Τζέισον Πάτρικ, Τζος Γουίγκινς, Σιλβέστερ Σταλόνε, Ντας Μάιχοκ, Τζεφ Τσέις
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 89'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Απόπειρα ληστείας χρηματαποστολής πηγαίνει εντελώς λάθος εξαιτίας του φύλακα – οδηγού του θωρακισμένου φορτηγού και πρώην αστυνομικού, ο οποίος για συνοδηγό έχει τον γιο του και με καμία δύναμη δεν πρόκειται να τον αφήσει να πάθει κακό.

Εάν δεν προκύψει κάποια ευκαιρία να εμπλακεί με το όποιο sequel των franchises του Ρόκι ή του Ράμπο (άντε, και των «Αναλώσιμων»), ο Σιλβέστερ Σταλόνε κάθεται στο σπιτάκι του και ενίοτε απαντά σε «ενοχλητικά» τηλεφωνήματα στα οποία του ζητούν να πεταχτεί για μια βόλτα μέχρι ένα γύρισμα που θα διαρκέσει… δυο-τρεις μέρες maximum. Η «Μεγάλη Ληστεία» είναι μία τέτοια περίπτωση.

Χωρίς να είναι εντελώς απαραίτητη η παρουσία του Σταλόνε στο φιλμ (ειδικά σεναριακά), απλά, ηγείται μιας συμμορίας που έχει σχεδιάσει να κλέψει χρηματαποστολή με (μερικώς) άγνωστο αλλά περιζήτητο φορτίο. Στις δύο θέσεις του θωρακισμένου φορτηγού – στόχου βρίσκονται ο Τζέιμς και ο Κέισι, πατέρας και γιος, με τον πρώτο να κουβαλά ακόμη μέσα του το «τραύμα» του αλκοολισμού, εν μέρει αφορμή για να χαθεί σε τροχαίο η σύζυγός του. Ταυτόχρονα, ο Τζέιμς υποχρεώνεται να εγκαταλείψει το Αστυνομικό Σώμα και, πλέον, ως security σε σχετική εταιρεία ενίοτε θυμάται τη σοβαρότητα της ευθύνης που έχει, και απέναντι σε οτιδήποτε μεταφέρει, όσο και (ακόμη περισσότερο) προς τον γιο του, ο οποίος περιμένει να γίνει πατέρας.

Στο πρώτο ημίωρο, ο Τζάστιν Ρουτ αφιερώνεται περισσότερο στο δραματικό χτίσιμο των χαρακτήρων, παράλληλα με φευγαλέες στιγμές όπου τα μέλη μιας συμμορίας διαχειρίζονται το οπλοστάσιό τους και ετοιμάζονται για τη ληστεία του (ελληνικού) τίτλου. Παραδόξως, το στοιχείο της δράσης μάλλον… σέρνεται, με εξαίρεση τη σεκάνς καταδίωξης του φορτηγού, το οποίο καταλήγει σε ενέδρα πάνω σε γέφυρα κλειστή για οχήματα. Απολύτως παγιδευμένοι εκεί, ο Τζέιμς και ο Κέισι θα δεχτούν τα πυρά της συμμορίας και, ακόμη και στο ενδεχόμενο που θα παραδοθούν, η σωματική τους ακεραιότητα τίθεται προς αμφισβήτηση.

Γεμάτο αναληθοφάνειες και «τρύπες» που επιδιώκουν να παραστήσουν ένα είδος «plot twist», το story βάζει τη μεγαλύτερη «τρικλοποδιά» στο φιλμ, συνεπικουρούμενο από την… αχρηστία του Ρουτ, ο οποίος βαράει άσφαιρα στο πλαίσιο του genre. Μιλώντας για «άσφαιρα», η (πιο φτηνή) ψηφιακή τεχνολογία έχει αντικαταστήσει οποιαδήποτε ένδειξη χρήσης όπλου (εκπυρσοκρότηση και ίχνη χτυπημάτων), μαζί με το αίμα των θυμάτων – μελών της συμμορίας, για να φτάσει στην πιο «επική» στιγμή της ταινίας, η οποία αξίζει να μνημονεύεται για την αφέλεια της δικαιολογίας του «οπτικού εφέ», με τη βύθιση οχήματος από… «υγρής» υφής διπλοτυπία!

Το «clue» του φινάλε είναι τόσο φευγαλέα «γεια σου», που μπορεί και να μην προλάβεις να το αντιληφθείς, καθώς τα «ατμοσφαιρικά» κι αντρίκια blues του soundtrack έχουν προλάβει να σε κάνουν ν’ αναζητάς κάποιο παυσίπονο ή οτιδήποτε μπορεί να διώξει την ημικρανία…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το δράμα λειτουργεί κάπως καλύτερα, αλλά οι πληκτικές και άνευρες δόσεις «περιπέτειας» είναι εκείνες που προκαλούν το ουσιαστικό «ναυάγιο» το οποίο αποτελεί τούτο το φιλμ.


MORE REVIEWS

RICH FLU: ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ

Ιός που πλήττει μονάχα τους… πολυεκατομμυριούχους μετατρέπεται σε επιδημία και προκαλεί κοινωνική αστάθεια σε ολόκληρο τον πλανήτη! Το να έχεις τεράστια περιουσία, ξαφνικά, γίνεται… ο θάνατός σου!

ΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Η αφαίρεση ενός μενταγιόν από έναν τόπο ταφής «ανασταίνει» το σαπισμένο πτώμα του Τζόνι, που ζητά εκδίκηση για ένα φρικτό έγκλημα ηλικίας εβδομήντα ετών. Θα την «πληρώσει» μια παρέα νεαρών που… ατυχώς εκδράμει στην δασώδη περιοχή.

ΣΚΥΛΑΚΙΑ ΣΤΗΝ ΟΠΕΡΑ

Καλόκαρδος σκύλος του αλωνιού βοηθά σκυλίτσα του σαλονιού να εντοπίσει έγκαιρα την πολύτιμη τιάρα της prima ballerina αφεντικίνας της, η οποία εκλάπη από τα καμαρίνια της Μητροπολιτικής Όπερας της Νέας Υόρκης, λίγο πριν τη μεγάλη πρεμιέρα της «Κάρμεν». Η αυλαία ετοιμάζεται να σηκωθεί. Θα προλάβουν;

Η ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΣ ΤΩΝ ΜΥΣΤΙΚΩΝ

Με αφορμή τον θάνατο της μητέρας της, η Μάγια συναντά ξανά τον πατέρα της, με τον οποίο είχε κόψει κάθε δεσμό και επαφή για πολλά χρόνια. Σε ένδειξη αλληλεγγύης θα της προσφέρει δουλειά, όμως, σταδιακά η Μάγια θ’ ανακαλύψει πως το επάγγελμα του Σαμ δεν είχε να κάνει ποτέ με μεσιτικές αγοραπωλησίες αλλά… με διεθνή κατασκοπία!

ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ

Ο ξαφνικός θάνατος της συντρόφου της φέρνει την 60χρονη Άντζι αντιμέτωπη με την οικογένεια της εκλιπούσας, για μια σειρά θεμάτων που άπτονται κληρονομικών δικαιωμάτων και ηθικής. Ο Νόμος, εντούτοις, ζητά αποδείξεις και όχι αγάπη.