FreeCinema

Follow us

ΜΕΤΑ ΤΟ ΜΑΗ (2012)

(APRES MAI)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα Περιόδου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ολιβιέ Ασαγιάς
  • ΚΑΣΤ: Κλεμάν Μεταγιέ, Λολά Κρετόν, Φελίξ Αρμάν, Καρόλ Κομπ, Ίντια Μενουέζ, Ουγκό Κοντσελμάν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 122’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ONE FROM THE HEART

Παρίσι, 1971: μπλεγμένο μετά τον σοβαρό τραυματισμό ενός φύλακα κατόπιν νυχτερινής επιδρομής graffiti στο σχολείο του, το παρεάκι ακτιβιστών τελειοφοίτων ενός εκκολαπτόμενου ζωγράφου αποδρά σε… διακοπές. Ο «σκοπός», η διαλεκτική, οι γνωριμίες, οι έρωτες και οι επιλογές τους θα τους ενώσουν και, μοιραία, θα τους χωρίσουν σε ένα καλοκαίρι ανακάλυψης του εαυτού τους και της ζωής.

Οι ιδέες κι ο ιδεαλισμός της επανάστασης. Η αναζήτηση του νοήματος στην πολιτική και στο βίο – λόγω και έργω (και η επιβεβαίωση του ενός από το άλλο). Το πύρωμα της έκφρασης των νιάτων. Η τέχνη ως προσωπικό κάλεσμα και όπλο αντίδρασης. Το sex’n’drugs’n’rock’n’ folk μαύλισμα. Το πρώτο ξόδεμα των (ευσεβών) πόθων. Το πάθημα και μάθημα του μοναχικού συμβιβασμού. Παλεύοντας με τα ανωτέρω στη συνείδησή του, αλλά θέλοντας τον κόσμο και θέλοντάς τον τώρα ως νωπογραφία του ιδεολογικού, εμπειριακού, συναισθηματικού fluxus της αγωνιστικά ανήσυχης μερίδας των lycées, άμεσων κληρονόμων του Μάη του ’68, αυτός ο διάδοχος του πιο γάργαρου, λαγαρού «L’ Eau Froide» του Ασαγιάς από το 1994 έχει τα μπατίκ, το κοινόβιο (ακόμη και σε Ιταλία και Αγγλία) και τον πολύγραφο αλλά τυπώνει την προκήρυξή του και πετάει τη μολότοφ κάπως… je m’ en fous.

Η ταινία είναι σε σημαντικό βαθμό αυτοβιογραφική, αλλά να είναι γι’ αυτόν το λόγο που ο auteur «γράφει», επιδεικνύοντας την απερίσκεπτη αυτενέργεια των άγουρων ηρώων του, το υπόβαθρο τόσο των ρεζουμέ τους όσο και του ξεσηκωμού τους; En tout cas, το τόσο ελληνικό «Γονείς δεν έχουν;» (ο μπαμπάς τού κεντρικού ήρωα «σκάει» τουλάχιστον, και μάλιστα ως παραγωγός τηλεοπτικών ταινιών) και το «What are you rebelling against?» ανακύπτουν στο νου – ακόμη κι αν δεν είσαι μαμάκιας fan του «The Wild One». Και δεν είναι η μόνη συνιστώσα εδώ που δεν έχει πήξει το μυαλό της.

Η φαντασία στην εξουσία του δονούντος soundtrack δεν το καθιστά τη γιάφκα όπου μπορεί να μαζευτεί το θα’ θελε εκρηκτικό υλικό των σούρτα φέρτα τζόβενων, έστω κι αν αντηχεί, σημαίνον σχόλιο, το «Why are we Sleeping?» των Soft Machine στην πιο φευγάτα (κυριολεκτικά και μεταφορικά) ηλεκτρισμένη σεκάνς, της ναρκωτελεσιδικίας τού party με το άλμα στους… πυρήνες της φωτιάς – που, όμως, αυτοκτονεί συνδεσμολογικά σε ένα άβγαλτο dissolve.

Με το νατουραλισμό να είναι ο ινστρούχτορας εδώ και σε… επίπεδο μπίρι μπίρι και από άποψης look (το ταγάρι της περιόδου εμφανώς καλλιτεχνημένο), η ντουντούκα του κάστινγκ έχει συσπειρώσει ένα συνδικάτο από φυσικά μεν, μοντέλα δε, και αυτό αποστερεί το bigger than life γκελ τους στο θεατή, ενώ η καλοκαιρινή on the road τρόικα (μαζί/χώρια/μαζί, αλλιώς, για λίγο) του χρονικού τους είναι σα να έχει βγάλει από πάνω της το αμπέχωνο του… serial.

Θα άξιζε τον κόπο αυτό το φιλμ να έχει επιδιώξει να κάνει κεφάλι και να «φτιάξει» το θεατή ως μίνι σειρά (όπως το υπερεκτιμημένο «Carlos») ή, ακόμα καλύτερα, σε ευάριθμα επεισόδια, όπως το αξέχαστο «Die Zweite Heimat» του Ράιτς, ο γερμανικός κονσερβατουάρ 60’s – 70’s οιονεί πρόγονός του. Αλλά τότε ο Ασαγιάς θα υποχρεωνόταν ίσως να προδώσει τα ιδανικά του («πουλώντας» τους αγώνες μιας γενιάς) ή τα μυστικά του («πουλώντας» το δικό του παρελθόν). Ας είναι. Θα μείνουμε μ’ αυτό το «Οι Ονειροπόλοι», αναρχικοί και «Σχεδόν Διάσημοι» «Συνήθεις Εραστές». Αλλά έτσι δεν ανοίγει αυτή η γαλλική Βίλλα Αμαλία. Quel daumage…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Πρώην γεγέ ή του Πολυτεχνείου, θα σου ξυπνήσει μνήμες. Aντιεξουσιαστή, θα σου «μιλήσει» (αλλά μπορεί και να το βρεις ψευδορετρό μπουρζουά). Francophone μιας κάποιας ηλικίας, είναι συντρόφι. Μουλτιπλεξά, tu veux pas.


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.