FreeCinema

Follow us

ANTEBELLUM: Η ΕΚΛΕΚΤΗ (2020)

(ANTEBELLUM)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζέραρντ Μπους, Κρίστοφερ Ρενζ
  • ΚΑΣΤ: Τζανέλ Μονέι, Έρικ Λαντζ, Τζένα Μαλόουν, Τζακ Χιούστον, Γκαμπορέι Σιντιμπέ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 105'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Οι ζωές μιας μαύρης σκλάβας σε βαμβακοφυτεία του Νότου στον 19ο αιώνα και μιας μαύρης κοινωνιολόγου και διακεκριμένης συγγραφέως στο παρόν πρόκειται να συναντηθούν με έναν (ελαφρώς) αναπάντεχο τρόπο.

Είναι προφανές ότι η δημιουργική ομάδα και οι παραγωγοί του «Antebellum» είχαν στο μυαλό τους να γυρίσουν μια ταινία εφάμιλλη του (πραγματικά ουσιαστικού και ευρηματικού) «Τρέξε!» (2017), ένα σχεδόν «υβριδικής» αφήγησης θρίλερ με αναπάντεχη εξέλιξη στην πλοκή του και background το τραυματικό παρελθόν της αμερικανικής Ιστορίας σε σχέση με τη σκλαβιά των μαύρων. Το αποτέλεσμα, ατυχώς, είναι ένα έργο το οποίο θα έπρεπε να θαφτεί στο… μαύρο σκοτάδι!

Η ταλαντούχα entertainer Τζανέλ Μονέι αναλαμβάνει τον κυριολεκτικά δύσκολο ρόλο να αποδώσει με σοβαρότητα και πειθώ τις δύο ηρωίδες του φιλμ, οι οποίες κινούνται σε δύο εντελώς διαφορετικά σύμπαντα, χρονικά και κοινωνικά. Η Ίντεν είναι η δούλα / παλλακίδα ενός Συνομοσπονδιακού στρατηγού, που τη μέρα εργάζεται σκληρά σε μια βαμβακοφυτεία του 19ου αιώνα, ενώ η Βερόνικα είναι ένα role model κοινωνιολόγου / συγγραφέα για τη μαύρη κοινότητα του σήμερα. Ο τρόπος που συνδέονται οι δύο γυναίκες είναι το βασικό clue / εύρημα του φιλμ, που ίσως είναι καλύτερο να μην γνωρίζεις πριν παρακολουθήσεις το «Antebellum». Από την άλλη, όμως, σε τι έχεις φταίξει για να δεις αυτό το πράγμα;

Σαφώς επαναπαυμένοι στην «ανατρεπτική» εξυπνάδα του σεναρίου τους, οι Τζέραρντ Μπους και Κρίστοφερ Ρενζ χρησιμοποιούν ένα μείγμα «επικής» εικονοποιίας σε συνδυασμό με την πιο γραφική σκληρότητα ρατσιστικής βίας, καταλήγοντας να πέφτουν στην παγίδα του κραυγαλέου μελοδραματισμού που σε αφήνει να μειδιάς με αμηχανία, μέχρι το φιλμ να μεταπηδήσει «αινιγματικά» από το παρελθόν στο παρόν. Για ελάχιστη ώρα, η αφήγηση μοιάζει με μια κάποια σπαζοκεφαλιά που μοιάζει να σε καλεί να την «αποκωδικοποιήσεις». Άπαξ και αντιληφθείς τι συμβαίνει, η κατηφόρα που παίρνει το έργο είναι μνημειώδης! Και το γέλιο αρχίζει να γίνεται πιο ηχηρό…

Το τελευταίο μέρος του φιλμ είναι μια (λανθάνουσα) παρωδία που σε κάνει να εύχεσαι να έβλεπες ξανά (και καλύτερα, εννοείται) το… «Μπότες, Σπιρούνια και Καυτές Σέλλες» (1974) του Μελ Μπρουκς, βουτηγμένη σε αλλοπρόσαλλες απιθανότητες και εξωφρενικές σεκάνς «συμβολιστικής» σημασίας, με αποθέωση την καβάλα σε άλογο (κραδαίνοντας τσεκούρι!) διαφυγή της (όποιας) ηρωίδας εν μέσω μάχης Βορείων και Νοτίων, με λεπτομέρεια εξ ουρανού που σε κάνει να γελάς ακόμη περισσότερο. Κι όμως, ενώ ξεκινούν τα end credits, οι «επεξηγηματικές» συλλήψεις των δημιουργών, ένεκα χιουμοριστικού κοινωνικοπολιτικού σχολίου (;), πιστοποιούν τον απόλυτο πάτο του εγχειρήματος, το οποίο περισσότερο προσβλητικό προς τα διαχρονικά διαφυλετικά προβλήματα κοινής διαβίωσης στις ΗΠΑ είναι, παρά τα θίγει ανοίγοντας το έδαφος για εποικοδομητικό διάλογο. Δεν έχω λόγια…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν αυτό λέει κάτι για το «Antebellum», στην Αμερική (τελικά) το πασάρανε στο streaming. Φεμινιστική agenda meets αντιρατσιστική agenda… για αρχάριους! Κακό χωρίς να είναι «campy», άρα… σκέτη βασανιστική εμπειρία. Μετά την αποκάλυψη του ανατρεπτικού «clue», έχεις την επιλογή να θυμώσεις ή να σκάσεις στα γέλια. Αν και η καλύτερη είναι να μην μπεις στον κόπο εξαρχής…


MORE REVIEWS

ΥΠΟΘΕΣΗ ΚΟΛΛΙΝΙ

Ένας νεαρός δικηγόρος αναλαμβάνει την πρώτη μεγάλη υπόθεση της καριέρας του, μία φαινομενικά ξεκάθαρη δολοφονία υψηλά ιστάμενου επιχειρηματία στη Γερμανία. Όσο περισσότερο «σκαλίζει» τη δικογραφία, όμως, τόσο περισσότερο αντιλαμβάνεται πως το έγκλημα αυτό κρύβει πίσω του μυστικά… πολλών δεκαετιών.

ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΑΓΙΟΥ

Ληστής καταδιωκόμενος από την αστυνομία, θάβει τη λεία της τελευταίας του δουλειάς σε απομονωμένο λόφο, στη μέση του πουθενά της μαροκινής ερήμου. Όταν μετά την αποφυλάκισή του επιστρέφει εκεί, αντικρίζει στη θέση του τάφου που είχε σκάψει… μαυσωλείο προς τιμήν του θαυματουργού «Αγνώστου Αγίου». Θα γίνει το θαύμα που επιθυμεί;

ΕΛΑ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ

Ο 8χρονος Όλιβερ πάσχει από αυτισμό και η επικοινωνία του με τον έξω κόσμο εξαρτάται κυρίως από κινητά και tablets τα οποία χρησιμοποιεί για να «μιλήσει», είτε στο σπίτι, είτε στο σχολείο. Σε μία από αυτές τις συσκευές θα κάνει την εμφάνισή του ο Λάρι, ένα μοναχικό τέρας που τον παρακολουθεί από την άλλη πλευρά των γήινων οθονών και θέλει να γίνουν «φίλοι», ώστε να τον τραβήξει στη δική του διάσταση.

Η ΕΛΠΙΔΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Ένα νεαρό ζευγάρι θα έρθει αντιμέτωπο με τις δυσκολίες της καθημερινής ζωής, όταν λίγο μετά τη γέννηση της κόρης του περιέλθει σε δεινή οικονομική κατάσταση. Η οικογενειακή γαλήνη θα δοκιμαστεί και από την αναπάντεχη έλευση του πρόσφατα αποφυλακισθέντος παππού.

ΣΑΝ ΤΟΝ ΣΚΥΛΟ ΜΕ ΤΗ ΓΑΤΑ 3

Αρκετά χρόνια μετά την «Μεγάλη Συμφωνία», όπου οι σκύλοι και οι γάτες δημιούργησαν μαζί ένα σύστημα το οποίο διατηρεί την αρμονική και ειρηνική τους συμβίωση, μια ομάδα άλλων κατοικίδιων, ξεχασμένων σ’ ένα pet shop, απειλεί να καταστρέψει τα πάντα.