FreeCinema

Follow us

ΞΕΧΑΣΕ ΤΟ (2013)

(ADMISSION)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πολ Γουάιτζ
  • ΚΑΣΤ: Τίνα Φέι, Πολ Ραντ, Νατ Γουλφ, Λίλι Τόμλιν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 107’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Στα πρόθυρα σημαντικής προαγωγής, υπεύθυνη εγγραφής νέων φοιτητών στο περίφημο πανεπιστήμιο του Πρίνστον βλέπει τη ζωή της να έρχεται τα πάνω κάτω, όταν την εγκαταλείπει άτσαλα και αιφνιδίως ο σύντροφός της και αφού γνωρίζει χαρισματικό υποψήφιο φοιτητή, που μπορεί να είναι… ο γιος που έδωσε ως φοιτήτρια για υιοθεσία!

Στο χαρτί, διεκδικώντας την «εγγραφή» του στη μεγάλη οθόνη του σινεμά, αυτό το φιλμ είχε όλα τα απαραίτητα προσόντα για να φαντάζει πολλά υποσχόμενο: εξαιρετικής, κωμικής (και όχι μόνο) γενεαλογίας καστ (στους παραπάνω πρόσθεσε τους Μάικλ Σιν, Γκλόρια Ρούμπεν και την κλασική «φάτσα» / comic relief Γουάλας Σον), σενάριο βασισμένο σε ουκ ολίγον – εμπορικά και καλλιτεχνικά – επιτυχημένο μυθιστόρημα (δια χειρός Ζαν Χανφ Κόρελιτς) και σκηνοθέτη που είχε διαπρέψει δις στο παρελθόν σε ανάλογου είδους πόνημα («Ποιος Είναι το Αφεντικό» και, κυρίως, «Για Ένα Αγόρι»). Στο «ανέβασμά» του στο πανί, όμως, δεν καταφέρνει να πιάσει ούτε τη βάση.

Αποπροσανατολισμένο στις προθέσεις και αβέβαιο στην εκτέλεσή του, μένει μετεξεταστέο σε όλους σχεδόν τους τομείς. Σύσσωμοι οι χαρακτήρες είναι τόσο υπερβολικά… χαριτωμένα ιδιότροποι και εκκεντρικοί, που γίνονται επιτηδευμένες καρικατούρες. Ως τέτοιοι, ελάχιστη συμπάθεια και καθόλου συναρπαστική ταύτιση δεν είναι ικανοί να προκαλέσουν, παρά μόνο λίγα, περιστασιακά γελάκια. Ποιον να πάρεις και ποιον να αφήσεις; Τον Τζον του Ραντ που, αν και ιδρυτής και προφανώς μοναδικός δάσκαλος εναλλακτικού σχολείου, κάθε τόσο την κάνει για εκπαιδευτικές εξορμήσεις σε καταφρονεμένες γωνιές τους πλανήτη, κόντρα στις επιθυμίες του υιοθετημένου γιου του, αφού προηγουμένως, αν και επαναστάτης, φροντίζει για την καθωσπρέπει ακαδημαϊκή καριέρα μαθητή του, πέφτοντάς την άτσαλα και αιφνιδίως στην υπεύθυνη εισαγωγής στο Πρίνστον; Ή την – αλλού γι’ αλλού – Πόρσια της Φέι που, αν κι εναντιώνεται σθεναρά στο θεσμό του γάμου και της δημιουργίας οικογένειας, κάνει τα αδύνατα δυνατά για τον εν λόγω μαθητή, παίζοντας την καριέρα της κορώνα γράμματα, πιστεύοντας αδιαμαρτύρητα και χωρίς περαιτέρω έρευνα πως πρόκειται για το γιο που έδωσε κάποτε για υιοθεσία; Για να μην ανοίξω το στόμα μου για τους εξωφρενικά αψυχολόγητους, καταχρηστικά αστείους περιφερειακούς χαρακτήρες…

Ωστόσο, τα 107′ διάρκειας αυτού του φιλμ που δεν ξέρει ακριβώς ούτε τι είναι (δράμα, κωμωδία, ρομαντική κομεντί;), ούτε τι θέλει να πει (για τη σχέση γονιών – παιδιών, για το «την κρίσην μέσης ηλικίας φυγείν αδύνατον», για την εκπαίδευση;) δεν είναι ανυπόφορα. Λίγο το πηγαίο ταλέντο των ηθοποιών που δεν υποκύπτει στη μετριότητα του σεναρίου, λίγο οι αποκαλυπτικές πτυχές του τελευταίου όσον αφορά την άγνωστη, κωμικοτραγική διαδικασία εισαγωγής στα πιο περιζήτητα εκπαιδευτικά ιδρύματα του κόσμου τούτου, λίγο και το σε μεγάλο βαθμό ανοιχτό, ατακτοποίητο και όχι ακριβώς happy φινάλε του, μόλις που το διασώζουν από το απόλυτο μηδενικό.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ούτε ακριβώς όχι, ούτε ακριβώς ναι. Ούτε θα υποφέρεις, ούτε θα διασκεδάσεις. Ούτε θα κλαις 107′ από τη ζωή σου, ούτε, όμως, θα αισθάνεσαι πως πήγαν σε καλή μεριά τα 7 ευρώ του εισιτηρίου. Είσαι αναποφάσιστος; Το ίδιο και η ταινία. Με άλλα λόγια, αν δε σκοπεύεις να δοκιμάσεις τη τύχη σου στο Πρίνστον ή κάποιο άλλο, σπουδαίο, αμερικανικό πανεπιστήμιο, ξέχασέ το.


MORE REVIEWS

TATAMI: Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ

Ιρανή αθλήτρια που συμμετέχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα judo λαμβάνει τελεσίγραφο από την Κυβέρνηση της χώρας της ν’ αποσυρθεί από τους αγώνες, προκειμένου να εκλείψει η πιθανότητα να βρεθεί αντιμέτωπη με Ισραηλινή judoka. Εκείνη, όμως, θέλει πάση θυσία το χρυσό μετάλλιο.

Η ΜΕΓΑΛΗ ΛΗΣΤΕΙΑ

Απόπειρα ληστείας χρηματαποστολής πηγαίνει εντελώς λάθος εξαιτίας του φύλακα - οδηγού του θωρακισμένου φορτηγού και πρώην αστυνομικού, ο οποίος για συνοδηγό έχει τον γιο του και με καμία δύναμη δεν πρόκειται να τον αφήσει να πάθει κακό.

ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΓΛΥΚΟ

Η 70χρονη Μαχίν ζει μόνη στην Τεχεράνη από τότε που έμεινε χήρα και η κόρη της μετανάστευσε στην Ευρώπη μαζί με τα εγγόνια της, δραπετεύοντας από το αφιλόξενο ιρανικό καθεστώς. Μια μέρα, όμως, η ερωτική της ζωή θ’ αποκτήσει νέα πνοή και η καρδιά, μαζί με το σπίτι της, θ’ ανοίξει και πάλι για έναν άνδρα. Το αναπάντεχο flirt τους θα εξελιχτεί σ’ ένα βράδυ που από κάθε άποψη θα μείνει αξέχαστο.

Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΧΙΟΝΙΟΥ & ΤΟ ΠΑΓΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ

Όταν εξαιτίας απροσεξίας η μικρούλα πριγκίπισσα Άιλα απελευθερώνει τα κακά πνεύματα του πάγου, προ της απειλής να πέσει παγωμένη βαρυχειμωνιά σε όλο τον κόσμο, η μητέρα της, Βασίλισσα του Χιονιού, δέχεται τη βοήθεια της Γκέρντα και του Κάι μήπως και προλάβει τη ζημιά. Το μοχθηρό πνεύμα του Βορρά, όμως, είναι πανίσχυρο…

ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

Χειμώνας του 1838 και ο συμβολαιογράφος Τόμας Χάτερ ταξιδεύει μέχρι τα Καρπάθια Όρη για να κλείσει τη συμφωνία πώλησης ενός παλιού οικήματος της πόλης του στον εκκεντρικά δυσπρόσιτο κόμη Όρλοκ. Κανείς, όμως, δεν υποψιάζεται πως ο πραγματικός στόχος του Όρλοκ είναι να κάνει δική του τη σύζυγο του Χάτερ.