FreeCinema

Follow us

ΑΔΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ (2011)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φίλιππος Τσίτος
  • ΚΑΣΤ: Αντώνης Καφετζόπουλος, Θεοδώρα Τζήμου, Χρήστος Στέργιογλου
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 109'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Ανακριτής με κρίση συνείδησης, αποφασίζει ν’ αλλάξει ζωή και να πάψει να υποστηρίζει το άδικο. Δολοφονεί, όμως, τυχαία έναν εκβιαστή. Ένα χαμένο χρηματικό ποσό γίνεται αιτία να γνωρίσει και να ερωτευτεί μια καθαρίστρια.

Ο Σωτήρης, ο κεντρικός ήρωας του «Άδικου Κόσμου» είναι ένας άνθρωπος που πιστεύει στην ειλικρίνεια, ενώ γνωρίζει ότι ο υπόλοιπος κόσμος είναι ανειλικρινής. Ο Φίλιππος Τσίτος, στη δεύτερη ταινία του (μετά την «Ακαδημία Πλάτωνος»), δε δίνει εξηγήσεις για το τι είναι αυτό που προκαλεί την αλλαγή στάσης του ήρωά του. Είναι μια αντίδραση σε χρόνια σιωπής μπροστά στο άδικο, η πλήξη που προκαλεί η παράδοση στη συνήθεια, η ανάγκη να νιώσει ανθρωπιά μέσα σ’ ένα περιβάλλον σκληρότητας; Ό,τι κι αν είναι, αφήνει το Σωτήρη απροετοίμαστο, να πατάει σε άγνωστο περιβάλλον.

Οι υποθέσεις στοιβάζονται στο πάνω μέρος του φοριαμού, όπου ο Σωτήρης πετάει τους φακέλους με τις καταθέσεις. Η δουλειά που κάνει δεν τον ενδιαφέρει πια γιατί την έχει συνδέσει, όχι με την απονομή δικαιοσύνης, αλλά με τη συνέχιση του άδικου. Κι όταν προσπαθήσει να επέμβει και να διορθώσει τα πράγματα, θα βρεθεί δολοφόνος, «τιμωρημένος» επειδή θέλησε ν’ αλλάξει τη ροή τους. Η αφαίρεση μιας ζωής, ακόμη και ενός εκβιαστή, μπορεί να είναι ύβρις. Ωστόσο, για τον τρόπο που λειτουργεί το σύστημα, ύβρις είναι και να προσπαθεί κάποιος να το αλλάξει.

Ο Τσίτος συνεχίζει να επηρεάζεται από τις ταινίες του Άκι Καουρισμάκι, κινηματογραφώντας ένα μικροαστικό, σχεδόν μίζερο περιβάλλον, στο οποίο δίνει διεξόδους φυγής μέσα από το χιούμορ και τα αισθήματα των χαρακτήρων του. Περισσότερο ώριμος σκηνοθετικά και σεναριακά από την «Ακαδημία Πλάτωνος», είναι πιο σαφής στον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζει τους ήρωές του. Ο θεατής, όμως, δεν παύει να θέλει να δει περισσότερη ιστορία, να μάθει πιο πολλά πράγματα γι’ αυτούς τους χαρακτήρες.

Οι ηθοποιοί στους τρεις βασικούς ρόλους έχουν δημιουργήσει πειστικές φιγούρες. Ο Σωτήρης του Αντώνη Καφετζόπουλου κινείται ανάμεσα στην απορία για όσα συμβαίνουν γύρω του και την επιθυμία να ζήσει κάτι διαφορετικό. Ωραία, αλλά σε μία μονάχα νότα, είναι η φιγούρα της Θεοδώρας Τζήμου, ενώ είναι κρίμα που ο ρόλος του εξαιρετικού Χρήστου Στέργιογλου δεν αναπτύσσεται.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ο Φίλιππος Τσίτος επιχειρεί να συνδυάσει δράμα, κωμικές στιγμές, μια ερωτική ιστορία και αστυνομικό μυστήριο. Χωρίς ν’ ακολουθεί τους κανόνες κανενός από αυτά τα είδη, κινηματογραφεί με αργούς ρυθμούς και έμφαση στα πρόσωπα. Ρισκάρεις;


MORE REVIEWS

RICH FLU: ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ

Ιός που πλήττει μονάχα τους… πολυεκατομμυριούχους μετατρέπεται σε επιδημία και προκαλεί κοινωνική αστάθεια σε ολόκληρο τον πλανήτη! Το να έχεις τεράστια περιουσία, ξαφνικά, γίνεται… ο θάνατός σου!

ΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Η αφαίρεση ενός μενταγιόν από έναν τόπο ταφής «ανασταίνει» το σαπισμένο πτώμα του Τζόνι, που ζητά εκδίκηση για ένα φρικτό έγκλημα ηλικίας εβδομήντα ετών. Θα την «πληρώσει» μια παρέα νεαρών που… ατυχώς εκδράμει στην δασώδη περιοχή.

ΣΚΥΛΑΚΙΑ ΣΤΗΝ ΟΠΕΡΑ

Καλόκαρδος σκύλος του αλωνιού βοηθά σκυλίτσα του σαλονιού να εντοπίσει έγκαιρα την πολύτιμη τιάρα της prima ballerina αφεντικίνας της, η οποία εκλάπη από τα καμαρίνια της Μητροπολιτικής Όπερας της Νέας Υόρκης, λίγο πριν τη μεγάλη πρεμιέρα της «Κάρμεν». Η αυλαία ετοιμάζεται να σηκωθεί. Θα προλάβουν;

ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ

Ο ξαφνικός θάνατος της συντρόφου της φέρνει την 60χρονη Άντζι αντιμέτωπη με την οικογένεια της εκλιπούσας, για μια σειρά θεμάτων που άπτονται κληρονομικών δικαιωμάτων και ηθικής. Ο Νόμος, εντούτοις, ζητά αποδείξεις και όχι αγάπη.

THE BRUTALIST

Στα 1947, ένας ουγγρικής καταγωγής μοντερνιστής αρχιτέκτονας της σχολής Bauhaus μεταναστεύει στις ΗΠΑ, αναζητώντας ένα καλύτερο αύριο για εκείνον και τη σύζυγό του που αγωνίζεται ακόμη να βρει τρόπο διαφυγής από την Αυστρία. Ένας μεγιστάνας βιομήχανος θα γίνει ο πάτρονάς του και θα του αναθέσει τη δημιουργία ενός μνημειώδους κτηρίου.

MR KLEIN

MR KLEIN

Μου έδωσαν το tip πως είναι «καουρισμακικό» (για καλό…). Αφού ξέρεις τον τίτλο. Αφού ξέρεις τι μιζέρια θα φας. Άδικο δεν είναι να τα σκάσεις κι από πάνω; Εμένα μη με ρωτάς, έκανα έναν ύπνο priceless.