FreeCinema

Follow us

ΜΙΑ ΤΑΙΝΙΑ MINECRAFT (2025)

(A MINECRAFT MOVIE)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμική Περιπέτεια Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζάρεντ Χες
  • ΚΑΣΤ: Τζέισον Μόμοα, Τζακ Μπλακ, Σεμπάστιαν Χάνσεν, Έμμα Μάγερς, Ντανιέλ Μπρουκς, Τζένιφερ Κούλιτζ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 101'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Ο Στιβ εκπληρώνει το παιδικό του όνειρο, να σκάψει σ’ ένα ορυχείο, κι εκεί ανακαλύπτει τη Σφαίρα της Κυριαρχίας και τον Κρύσταλλο της Γης, που συνδυαστικά ανοίγουν ένα portal το οποίο οδηγεί στον Υπερκόσμο. Θα προτιμήσει να ζήσει εκεί, μα ένα άλλο portal που θ’ ανοίξει κατά λάθος θα τον φέρει αντιμέτωπο με τον σατανικό Μαλγκόσα και τη φυλή του που θέλει να καταστρέψει τον Υπερκόσμο… και ότι άλλο βρεθεί μπροστά τους!

Όταν διαβάζεις πως μια ταινία έχει βασιστεί σε video game, οφείλεις να… ανησυχείς. Ως κριτικός (κινηματογράφου) και κανονικός, σώφρων θεατής. Όχι ως gamer, προφανώς. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία, αυτά τα έργα φανερώνουν τη δραματική ανεπάρκεια των χολιγουντιανών studios στο να παράγουν σεναριακές ιδέες, πρωτότυπες και δημιουργικές. Το «Minecraft» είναι ένα δημοφιλέστατο παιχνίδι που ξεκίνησε την καριέρα του το 2011 και τρία χρόνια αργότερα ξεκίνησε το development της «μετάλλαξής» του σε φιλμ. Τόσα χρόνια αργότερα, εκ του αποτελέσματος, απορείς για το τι μπορεί να συμβαίνει στα μυαλά των (ενήλικων!) ανθρώπων που εγκρίνουν τέτοια φιλμικά projects…

Δεν έχω καμία σχέση με το video game ώστε να εξηγήσω τι παρακολουθούμε στην «Ταινία Minecraft», όμως, γνωρίζω και εκτιμώ το κινηματογραφικό σύμπαν του Τζάρεντ Χες, μιας απόλυτα εκκεντρικής επιλογής σκηνοθέτη για τούτο το… χάος. Το προσωπικό visual στοιχείο του Χες, κυρίως στο γήινο κομμάτι του φιλμ, είναι κάτι που στέκει και (μερικώς) το απολαμβάνεις, καθώς πάντοτε συγγενεύει αισθητικά (και ειδικά στο ενδυματολογικό μέρος) με ένα στιλιστικό κράμα δεκαετιών ’70 και ’80. Είναι ο δημιουργός που γνωρίσαμε με το «Napoleon Dynamite», το 2004 (παραλίγο να με συλλάβουν σε σινεμά της Νέας Υόρκης εξαιτίας της έντασης του ασταμάτητου γέλιου μου, για να καταλάβετε πόσο μ’ αρέσουν οι δουλειές του Χες). Δυστυχώς, εδώ δεν έχει καμία συμμετοχή ή ευθύνη σε σχέση με το σενάριο, ενώ παράλληλα έχει να αντιμετωπίσει κι ένα πρωταγωνιστικό δίπολο που ενώ φαντάζει ιδανικό στο casting, αλληλο-ακυρώνεται!

Ο Τζέισον Μόμοα υποδύεται έναν μύθο των arcade games από τα ‘80s που έχει ξεπέσει σ’ ένα «άχρονο» σύμπαν επαρχιακού white trash και αγωνίζεται να κρατήσει ζωντανό το μαγαζάκι του (με vintage gaming θεματική), ενώ ο Τζακ Μπλακ υποδύεται ένα… τίποτα, έναν αποτυχημένο, ρέμπελο φωνακλά που βρίσκει καταφύγιο στη ζωή σ’ ένα αλλόκοτο CGI σύμπαν όπου ο κυβισμός αντιπροσωπεύει την αποκλειστική μορφή των έμβιων κατοίκων του. Ο πρώτος το ‘χει, ο δεύτερος αποδεικνύει για… πολλοστή φορά πόσο καταστροφικά μονοκόμματος είναι ως «ηθοποιός», βασισμένος μονάχα στο παρουσιαστικό μιας ατίθασα «rock» persona, που του είχε έρθει «κουτί» με θετικό τρόπο κυρίως στο «Ένα Σχολείο Πολύ Ροκ» (2003). Δυστυχώς, τον έχω γνωρίσει και από κοντά…

Υπάρχουν κάποιες συνοδευτικές υποπλοκές και χαρακτήρες που… δίνουν μάχη για ν’ αποκτήσει νόημα και συνοχή τούτη η ταινία (το ρομαντικό story με την Τζένιφερ Κούλιτζ είναι το πιο οργιαστικό!), όμως, όταν η δράση μεταφέρεται στον Υπερκόσμο και τη «λογική» του video game, απλά, αμέτοχος παρακολουθείς να «παίζεται» μπροστά σου ένα καταστασιακό αλαλούμ το οποίο (μάλλον) σχετίζεται με πίστες του παιχνιδιού.

Είναι κρίμα που η φαντασία και η τρέλα του Χες δεν μπόρεσαν να συνυπάρξουν δημιουργικά με το τι συμβαίνει στην «άλλη» πλευρά του κόσμου της «Ταινίας Minecraft», η οποία δεν καταφέρνει να «χτίσει» τίποτε παραπάνω από το τυπικό exploitation των fans / πελατών του ομώνυμου video game.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αποκλειστικά για εφηβικό (και ουχί παιδικό) κοινό που ενδεχομένως να έχει και κάποια κατ’ οίκον εμπειρία με το παιχνίδι. Μία ολοκληρωτικά animated διαχείριση (όπως έγινε με την κινηματογραφική μεταφορά των «Super Mario Bros.» το 2023) ίσως να έδινε ένα καλύτερο αποτέλεσμα, όμως, και πάλι, το σενάριο εδώ απαιτούσε όγκο δουλειάς που δεν ισοψηφίζεται με κανένα (εγκεφαλικό) «κάψιμο».


MORE REVIEWS

ΘΑΝΑΣΙΜΗ ΠΤΗΣΗ

Καταζητούμενος μισθοφόρος ανταλλάσσει την ελευθερία του με αποστολή εντοπισμού στόχου σε αεροπλάνο, τον οποίο πρέπει να οδηγήσει με ασφάλεια από τη Μπανγκόκ στο Σαν Φρανσίσκο. Αυτό που δεν γνωρίζει είναι πως η πτήση είναι γεμάτη με πληρωμένους εκτελεστές που θέλουν να βγάλουν από την άκρη και τους δύο!

Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

Κορσικανός κτηνοτρόφος, ο οποίος αντιστέκεται με πείσμα στις απαιτήσεις της τοπικής μαφίας για να της πουλήσει τα βοσκοτόπια του ώστε να ανεγερθεί ξενοδοχειακή μονάδα, γίνεται φυγάς στον ίδιο του τον τόπο όταν σκοτώνει τον αρχηγό των εκβιαστών του. Οι μαφιόζοι, εν τούτοις, γνωρίζουν κι αυτοί καλά το νησί τους.

ΟΙ ΑΓΡΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ

Μετά από μία μικροκλοπή σε κατάστημα και επιχειρώντας να αποφύγει τις επιπτώσεις, η Χλόη το σκάει από το σπίτι της και κάνει auto-stop με σκοπό να φτάσει στην αδελφή της που ζει στην επαρχία και ν’ αναζητήσει καταφύγιο. Μια ομάδα νέων που γυρίζει την Ελλάδα μ’ ένα τροχόσπιτο επιτελώντας κοινωνικό έργο τη σώζει από απόπειρα βιασμού και την «υιοθετεί», αποκρύπτοντας ένα βασικό κομμάτι των δράσεών της.

ΠΩΣ ΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΤΕ ΤΟΝ ΔΡΑΚΟ ΣΑΣ

Μετά από δεκαετίες μαχών μεταξύ Βίκινγκ και δράκων στο νησί του Μπερκ, ο Ψάρης, ο θνητός γιος τού Μεγάλου Στωικού, θα γίνει αχώριστος φίλος με μια «Οργή της Νύχτας», είδος δράκου φερόμενο ως αιμοσταγές και επικίνδυνο. Θα αναπτύξουν μια σχέση που θα σηματοδοτήσει το τέλος του πολέμου μεταξύ δράκων και Βίκινγκ, αλλά και την αρχή μιας συνύπαρξης που θα οδηγήσει προς τη μακροημέρευση όλων.

ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΚΟΛΠΟ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΑ

Προκειμένου ν’ αποφύγει τη σύλληψη από την Αστυνομία, δίδυμο ληστών βρίσκει καταφύγιο σε εκδρομή ατόμων με ειδικές ανάγκες. Για να μην κινήσουν υποψίες, ο ένας εκ των δύο θα πρέπει να υποδυθεί τον ΑμεΑ. Τα ευτράπελα και οι παρεξηγήσεις αρχίζουν…