FreeCinema

Follow us

ΜΙΑ ΤΑΙΝΙΑ MINECRAFT (2025)

(A MINECRAFT MOVIE)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμική Περιπέτεια Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζάρεντ Χες
  • ΚΑΣΤ: Τζέισον Μόμοα, Τζακ Μπλακ, Σεμπάστιαν Χάνσεν, Έμμα Μάγερς, Ντανιέλ Μπρουκς, Τζένιφερ Κούλιτζ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 101'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Ο Στιβ εκπληρώνει το παιδικό του όνειρο, να σκάψει σ’ ένα ορυχείο, κι εκεί ανακαλύπτει τη Σφαίρα της Κυριαρχίας και τον Κρύσταλλο της Γης, που συνδυαστικά ανοίγουν ένα portal το οποίο οδηγεί στον Υπερκόσμο. Θα προτιμήσει να ζήσει εκεί, μα ένα άλλο portal που θ’ ανοίξει κατά λάθος θα τον φέρει αντιμέτωπο με τον σατανικό Μαλγκόσα και τη φυλή του που θέλει να καταστρέψει τον Υπερκόσμο… και ότι άλλο βρεθεί μπροστά τους!

Όταν διαβάζεις πως μια ταινία έχει βασιστεί σε video game, οφείλεις να… ανησυχείς. Ως κριτικός (κινηματογράφου) και κανονικός, σώφρων θεατής. Όχι ως gamer, προφανώς. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία, αυτά τα έργα φανερώνουν τη δραματική ανεπάρκεια των χολιγουντιανών studios στο να παράγουν σεναριακές ιδέες, πρωτότυπες και δημιουργικές. Το «Minecraft» είναι ένα δημοφιλέστατο παιχνίδι που ξεκίνησε την καριέρα του το 2011 και τρία χρόνια αργότερα ξεκίνησε το development της «μετάλλαξής» του σε φιλμ. Τόσα χρόνια αργότερα, εκ του αποτελέσματος, απορείς για το τι μπορεί να συμβαίνει στα μυαλά των (ενήλικων!) ανθρώπων που εγκρίνουν τέτοια φιλμικά projects…

Δεν έχω καμία σχέση με το video game ώστε να εξηγήσω τι παρακολουθούμε στην «Ταινία Minecraft», όμως, γνωρίζω και εκτιμώ το κινηματογραφικό σύμπαν του Τζάρεντ Χες, μιας απόλυτα εκκεντρικής επιλογής σκηνοθέτη για τούτο το… χάος. Το προσωπικό visual στοιχείο του Χες, κυρίως στο γήινο κομμάτι του φιλμ, είναι κάτι που στέκει και (μερικώς) το απολαμβάνεις, καθώς πάντοτε συγγενεύει αισθητικά (και ειδικά στο ενδυματολογικό μέρος) με ένα στιλιστικό κράμα δεκαετιών ’70 και ’80. Είναι ο δημιουργός που γνωρίσαμε με το «Napoleon Dynamite», το 2004 (παραλίγο να με συλλάβουν σε σινεμά της Νέας Υόρκης εξαιτίας της έντασης του ασταμάτητου γέλιου μου, για να καταλάβετε πόσο μ’ αρέσουν οι δουλειές του Χες). Δυστυχώς, εδώ δεν έχει καμία συμμετοχή ή ευθύνη σε σχέση με το σενάριο, ενώ παράλληλα έχει να αντιμετωπίσει κι ένα πρωταγωνιστικό δίπολο που ενώ φαντάζει ιδανικό στο casting, αλληλο-ακυρώνεται!

Ο Τζέισον Μόμοα υποδύεται έναν μύθο των arcade games από τα ‘80s που έχει ξεπέσει σ’ ένα «άχρονο» σύμπαν επαρχιακού white trash και αγωνίζεται να κρατήσει ζωντανό το μαγαζάκι του (με vintage gaming θεματική), ενώ ο Τζακ Μπλακ υποδύεται ένα… τίποτα, έναν αποτυχημένο, ρέμπελο φωνακλά που βρίσκει καταφύγιο στη ζωή σ’ ένα αλλόκοτο CGI σύμπαν όπου ο κυβισμός αντιπροσωπεύει την αποκλειστική μορφή των έμβιων κατοίκων του. Ο πρώτος το ‘χει, ο δεύτερος αποδεικνύει για… πολλοστή φορά πόσο καταστροφικά μονοκόμματος είναι ως «ηθοποιός», βασισμένος μονάχα στο παρουσιαστικό μιας ατίθασα «rock» persona, που του είχε έρθει «κουτί» με θετικό τρόπο κυρίως στο «Ένα Σχολείο Πολύ Ροκ» (2003). Δυστυχώς, τον έχω γνωρίσει και από κοντά…

Υπάρχουν κάποιες συνοδευτικές υποπλοκές και χαρακτήρες που… δίνουν μάχη για ν’ αποκτήσει νόημα και συνοχή τούτη η ταινία (το ρομαντικό story με την Τζένιφερ Κούλιτζ είναι το πιο οργιαστικό!), όμως, όταν η δράση μεταφέρεται στον Υπερκόσμο και τη «λογική» του video game, απλά, αμέτοχος παρακολουθείς να «παίζεται» μπροστά σου ένα καταστασιακό αλαλούμ το οποίο (μάλλον) σχετίζεται με πίστες του παιχνιδιού.

Είναι κρίμα που η φαντασία και η τρέλα του Χες δεν μπόρεσαν να συνυπάρξουν δημιουργικά με το τι συμβαίνει στην «άλλη» πλευρά του κόσμου της «Ταινίας Minecraft», η οποία δεν καταφέρνει να «χτίσει» τίποτε παραπάνω από το τυπικό exploitation των fans / πελατών του ομώνυμου video game.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αποκλειστικά για εφηβικό (και ουχί παιδικό) κοινό που ενδεχομένως να έχει και κάποια κατ’ οίκον εμπειρία με το παιχνίδι. Μία ολοκληρωτικά animated διαχείριση (όπως έγινε με την κινηματογραφική μεταφορά των «Super Mario Bros.» το 2023) ίσως να έδινε ένα καλύτερο αποτέλεσμα, όμως, και πάλι, το σενάριο εδώ απαιτούσε όγκο δουλειάς που δεν ισοψηφίζεται με κανένα (εγκεφαλικό) «κάψιμο».


MORE REVIEWS

ΟΝΕΙΡΑ ΙΛΟΥΣΤΡΑΣΙΟΝ

Ψυχωσικός με το bodybuilding, ο Κίλιαν Μάντοξ ονειρεύεται τίτλους πρωταθλητισμού και εξώφυλλα περιοδικών, όμως, είναι απλά ένας άσημος ερασιτέχνης που περισσότερο τρομάζει τους γύρω του με αυτή του την εμμονή, καταστρέφοντας ταυτόχρονα την υγεία του με το συνεχές ντοπάρισμα.

ΑΜΑΡΤΩΛΟΙ

Έχοντας αποκτήσει φήμη και χρήμα από την παράνομη δράση τους στο Σικάγο του ’30, οι δίδυμοι Σμόουκ και Στακ επιστρέφουν στα πάτρια εδάφη του ρατσιστικού αμερικάνικου Νότου για ν’ ανοίξουν ένα νυχτερινό κέντρο διασκέδασης, δίχως να υπολογίζουν πως η μουσική του μαγαζιού τους μπορεί να προσελκύσει… τον Διάβολο!

ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΜΟΥ ΠΑΝΤΑ

«Ο Τιάν είναι δώδεκα ετών όταν τον στέλνουν στη γιαγιά του λόγω των κακών σχολικών του αποτελεσμάτων. Μακριά από την πόλη, στα μυστηριώδη κινεζικά βουνά, γίνεται κρυφά φίλος με ένα πάντα που το ονομάζει Φεγγάρι. Αυτό σηματοδοτεί την αρχή μιας απίστευτης περιπέτειας που πρόκειται να αλλάξει τη ζωή του ίδιου και της οικογένειάς του», μας ενημερώνει το δελτίο Τύπου.

Ο ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ

Όταν η σύζυγός του δολοφονείται σε τρομοκρατικό χτύπημα στο Λονδίνο, ένας tech geek της CIA ζητά από την Υπηρεσία του να τον εκπαιδεύσει για πρακτορικές αποστολές υψηλού κινδύνου και να πάρει τον νόμο στα χέρια του, διαφορετικά θα δημοσιοποιήσει ότι πιο βρώμικο γνωρίζει για τις δράσεις της ανά τον κόσμο.

Ο ΓΥΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΓΚΡΙΖΛΙ

Όταν ο αρκούδος Μικ Μικ λαμβάνει (ξανά μανά…) λάθος μωρό από απρόσεκτο πελαργό, ξεκινά με την παλιοπαρέα ταξίδι σε όλα τα μήκη και πλάτη της Γης, προκειμένου να βρει το σωστό.