FreeCinema

Follow us

ΕΝΑ ΚΟΡΙΤΣΙ ΓΥΡΙΖΕΙ ΣΠΙΤΙ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΤΗ ΝΥΧΤΑ (2014)

(A GIRL WALKS HOME ALONE AT NIGHT)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντικό Νουάρ Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Άνα Λίλι Αμιρπούρ
  • ΚΑΣΤ: Σίλα Βαντ, Αράς Μαραντί, Μάρσαλ Μανές, Μοζάν Μαρνό
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 99’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Μοναχική βρυκολακίνα σε περσόφωνη βιομηχανική Sin City πτωμαΐνης ξεδιψάει τιμωρώντας το ανδρικό έγκλημα, ώσπου έρχεται κοντά με τον Επαναστάτη Χωρίς Αιτία-on-ecstasy γιόκα χρεωμένου πελάτη ναρκωέμπορα. Ακολουθεί cool χαμός – ενώ μια μεσήλικη πουτάνα, ένας μπόμπιρας skater κι ένας ψιψίνος παίρνουν μάτι. Μόνο οι Εραστές Μένουν Ζωντανοί;

Εάν η Άνα Λίλι Αμιρπούρ υπάρξει κάποτε αιμολήπτης όπως κάνει σινεμά, δε θα κινδυνεύσει. Γιατί ανήκει – δεν ανήκει στην ομάδα ΑΒ των… καθολικών παραληπτών, είναι ευτύχημα & οξύμωρο γι’ αυτή την αναθρεμμένη στις ΗΠΑ ζωροάστρισσα δεύτερης γενιάς το ότι μπορεί να φιλτράρει και να ενσωματώνει κάθε κινηματογραφικό blood group. Αφού έχει ρουφήξει φλέβα μετά από φλέβα επιρροών, με αυτές να κυλάνε και να διαλύονται στο κυκλοφορικό της. Και εκείνη να επιβιώνει κομψά ως… είδος: ταυτόχρονα μια σουφραζέτα της νέας χιλιετίας με τσαντόρ αλλά σιγανοπαπαδιά (όχι ταραξίας όπως οι φίλαθλες έφηβοι στο «Offside» του Παναχί) σε μια γειτονία Λεόνε και περιβαλλόντων ήχου & εικόνας του «Eraserhead», ένα απ’ τα children of the night τού Λουγκόζι όπως θα το μεγάλωνε σκιάζοντάς το η Μαρζάν Σατραπί στο «Persepolis», ένα αποπαίδι τού προϊσλαμικού Ιρανικού Νέου Κύματος ενδεδυμένο τη μαρινιέρα πάνω απ’ την καρδιά τού 20 – 30 αγχών ειδυλλίου τού «Boy Meets Girl» του Καράξ. Α, ναι: πάνω σε board, ενώ λίγο πριν έχει χορέψει ένα τραβέλι και λίγο μετά ένα γάταρος – μετεμψύχωση θα δείξει αγριεμένος τα δόντια του. Όλα ασπρόμαυρα…

Μ’ αυτά τρέφεται, και αυτά σώζουν ετούτη τη μικρή αδελφή της «Nadja» του Αλμερέιντα, όσο επιδεικτικά μπλαζέ απέναντι στα απαιτούμενα (το μεδούλι των χαρακτήρων, τον κορμό της ιστορίας, τον σίδηρο της έντασης, τη μη λυμφατική κομπαρσαρία) κι αν διαγράφεται η κοψιά της, στη νύχτα ή μέρα της δυστοπικής έρ(η)μης πατρίδας της. Όπου ενώ πετρελαιοαντλίες στραγγίζουν κερδαλέα τις αρτηρίες τής γης, η τρόικα «πορνεία – αστεγίλα – πρέζα» αραδιάζει στοιχειωτικά άθαφτα κουφάρια κοινή θέα σε ρέματα και το αρπακτικό – vamp σε εκδοχή hipster εκδηλώνει τη χειραφέτησή του στο σκοτάδι εκδικούμενο αθόρυβα για το φύλο του, το πρώτο μεγάλου μήκους incubus της νέα hot οντότητας (τώρα εκ Καλιφόρνιας) της μεσανατολίτικης διασποράς υπερτανύζει τα λαιμά ενός προϋπάρχοντος short του αλλά στρώνει δερματάκι.

Χάρη στο σωτήριο για τη ροή πλάσμα της μουσικής των Radio Tehran κυρίως (με το «Death» των White Lies στο πικάπ στην καλύτερη skin on skin σεκάνς της ταινίας, ενώ οι αφίσες του Μάικλ Τζάκσον και της Μαντόνα φιγουράρουν στον τοίχο του άντρου της τσαούσας θα την ακούσετε, πάντως), τις δαγκωτής ψήφου κιαροσκούρες συνθέσεις με αναμορφικούς φακούς και υψηλό contrast της Arri Alexa του Λάιλ Βίνσεντ (παρά κάποιες on film διορθώσεις εστίασης), τον καθετήρα ατμοσφαιρών λάου λάου αρπάγης τόνων, τη μετάγγιση ρανίδων χιούμορ. Μ’ αυτά διαιωνίζει αναζωογονητικά το vampire genre η δεσποινίς, υποσχόμενη κάτι πιο σαρκωμένο στον indie υπόκοσμο την επαύριο. Άσε το ότι η «Νορβηγία» μόλις βρήκε το double feature ταίρι της. Ψωνίστε από σβέρκο. Με την καλή έννοια κι άλικα σκισμένο, βεβαίως…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι βουρδουλακόφιλοι, οι μπιμουβάδες, οι νεολαίοι arthouseάδες απλώς ορμάνε – μέχρι nunsploitation και «Rumble Fish» θα «δείτε» απ’ τις παραισθήσεις, απλώς τα scares δεν είναι (καθόλου, όμως…) για χόρταση. Σου τη σπάει το macho των αγιατολάδων και τού ISIS; Πάρε μάτι πώς τους την πέφτει το θηλυκό (σε δεύτερο επίπεδο, εντάξει). Δεν μπορείς το μεταβιντεοκλιπίστικο σινεμά; Δείχνουν συχνά τέτοιες διαθέσεις οι κυνόδοντες εδώ, φυλάξου. Ακούς Φαρσί και κρύβεσαι; Δεν τη γλιτώνεις, κι ας μοστράρει ρεβιζιονιστικά η οδοντοστοιχία.


MORE REVIEWS

ΞΑΦΝΙΚΑ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ #10: ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ

Αφού συμπλήρωσε τη δέκατη επέτειό του τον περασμένο Ιούλιο, το ΞΑΦΝΙΚΑ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ επιστρέφει για μία extra εβδομάδα προβολών, αποχαιρετώντας τούτη την αγαπημένη περίοδο των θερινών σινεμά και του κλασικού ρεπερτορίου, στο διάστημα 16 - 22 Σεπτεμβρίου 2021, πίνοντας Βίκος Cola στο σινέ ΡΙΒΙΕΡΑ, με δεκατέσσερις λατρεμένους κινηματογραφικούς τίτλους.

ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΟΤΤΟ

Ο Όττο Ρεχάγκελ, η πρόσληψή του ως προπονητή της Εθνικής Ελλάδος και ο θρίαμβος στα γήπεδα της Πορτογαλίας. Όπως τα έζησε αυτός, οι συνεργάτες και οι παίκτες του.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΕΡΣΙΚΩΝ

Εβραίος κρατούμενος σε στρατόπεδο συγκέντρωσης, σε μία απέλπιδα προσπάθεια ν’ αποφύγει τον βέβαιο θάνατο, ισχυρίζεται πως στην πραγματικότητα είναι Πέρσης! Για καλή του τύχη, ο διοικητής του επιθυμεί διακαώς να μάθει να ομιλεί… φαρσί. Ή μήπως η τύχη του δεν είναι και τόσο καλή;

CRY MACHO

Μεγάλη δόξα των rodeo στο παρελθόν, ο Μάικ Μάιλο εξακολουθεί να δαμάζει άλογα και να εκπαιδεύει αναβάτες στα βαθιά του γεράματα. Το πρώην αφεντικό του θα στραφεί σ’ εκείνον για βοήθεια, ζητώντας του να βρει τρόπο και να φέρει πίσω στην πατρίδα τον ανήλικο γιό του, ο οποίος ζει στο Μεξικό, σχεδόν «αιχμάλωτος» στα χέρια της μάνας του.

ΑΝΤΙΟ, ΗΛΙΘΙΟΙ

Μεσόκοπη κομμώτρια τρώει ηχηρή σφαλιάρα από διάγνωση γιατρού που σχεδόν της ανακοινώνει το… «δεύτε τελευταίον ασπασμόν»! Πριν «φύγει», θα βαλθεί ν’ ανακαλύψει τα ίχνη του παιδιού που οι γονείς της έδωσαν για υιοθεσία, στερώντας της τη χαρά της… ανήλικης μητρότητας. Ένας προγραμματιστής που αποπειράται ν’ αυτοκτονήσει θα γίνει ο… από υπολογιστή Θεός της!