FreeCinema

Follow us

10.000 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ (2014)

(10.000 KM)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κάρλος Μάρκες Μαρσέτ
  • ΚΑΣΤ: Νατάλια Τένα, Δαβίδ Βερδαγέρ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 99’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ

Εκείνη πρέπει να πάει στο Λος Άντζελες για ένα χρόνο, μπας και φτιάξει κάτι σαν καριέρα. Εκείνος μένει πίσω στη Βαρκελώνη και βιώνει μέχρι και το βάσανο των διαφορετικών ζωνών ώρας. Θα μπορέσουν να αντέξουν όλη αυτή την απόσταση που τους χωρίζει, διατηρώντας μια σχέση μέσω… Skype;

Το «10.000 Χιλιόμετρα» ξεκινά με μια σκηνή σεξ. Ένα νεαρό ζευγάρι κάνει έρωτα. Εκείνος θέλει να χύσουν μαζί, δείχνει να νοιάζεται τόσο και για τη δική της ηδονή. Πρέπει να είναι πολύ ερωτευμένοι, ίσως στην αρχή της σχέσης τους. Δεν ξέρουμε τίποτε γι’ αυτούς. Μόνο ότι… δεν θα τα καταφέρει να την περιμένει. Για μένα, όμως, και οι δύο πρωταγωνιστές δεν καταφέρνουν να βγάλουν αληθινό πάθος σε αυτό το εναρκτήριο πλάνο, το οποίο, σταδιακά, σου αποκαλύπτει τις πραγματικές του διαστάσεις: ένα μονοπλάνο που διαρκεί σχεδόν 23 λεπτά (!), εμφανώς γερά προβαρισμένο, το οποίο ξεδιπλώνει την ιστορία της Άλεξ και του Σέρτζι, που είναι εδώ και χρόνια μαζί και θέλουν να κάνουν και παιδί, αλλά το «διάλειμμα» της επαγγελματικής πρότασης που δεν μπορεί να αρνηθεί εκείνη θα πατήσει ένα βίαιο «pause» στη ζωή τους για 12 μήνες. Τουλάχιστον…

Η συνέχεια του φιλμ θα μπορούσε να είναι ένα υποθετικό split-screen, με τον Ατλαντικό ωκεανό στη μέση, στο οποίο οι κάμερες των δύο laptop των ηρώων (και αποκλειστικών πρωταγωνιστών του «10.000 Χιλιόμετρα») αγωνίζονται να κρατήσουν δίπλα-δίπλα τις εικόνες της Άλεξ και του Σέρτζι, με προφανή εμπόδια τις διαφορετικές ζώνες ωρών και τα pixels, τις καθυστερήσεις ή το «πάγωμα» μιας κλήσης στο Skype λόγω κακού δικτύου – πριν προχωρήσουμε σε πιο ώριμες συγκρούσεις του ζευγαριού, στις οποίες το «πάνω χέρι», οι θυσίες και το τι προσφέρει ο καθένας απ’ τους δυό σ’ αυτή τη σχέση αλλάζουν ισχύ, θέση εξουσίας στο μέλλον του καθενός ή της οικογένειας που ονειρεύονται να φτιάξουν.

Είναι όμορφος ο τρόπος με τον οποίο ο Κάρλος Μάρκες Μαρσέτ προσεγγίζει τα αυτονόητα, πάντοτε σε ένα πλαίσιο ρεαλισμού που ταυτόχρονα, εννοείται, πληγώνει την αφήγηση και την ευχαρίστηση του θεατή, ο οποίος καλείται να παρακολουθήσει δύο μόλις πρόσωπα σε μια long distance… κλήση διαρκείας, που δύσκολα υποκαθιστά την αληθινή ζωή και δοκιμάζει τις αντοχές του ζευγαριού αλλά και όσων βρίσκονται από την άλλη πλευρά της μεγάλης οθόνης…

Το λάθος τού σκηνοθέτη (και συν-σεναριογράφου) είναι ότι καταναλώνει περισσότερες στιγμές σε καθημερινές ασχολίες και ρουτινιάρικα στερεότυπα (φυσικά και υπάρχει η σκηνή του ιντερνετικού σεξ – αυνανισμού…), παρά σε έναν περισσότερο προσεγμένο διάλογο που θα επέτρεπε στους δύο χαρακτήρες να αναπτυχθούν μέσα στην όχι και τόσο μικρή διάρκεια του φιλμ, έτσι ώστε το… τέλος (;) αυτής της σχέσης να γίνει πιο αισθητό μέσα μας. Αντί για ουσιαστικό διάλογο, λοιπόν, έχουμε απλές συνομιλίες, προβλέψιμες εκρήξεις και συναισθήματα που κάπως ζορισμένα αγγίζουν μέχρι και τη ζήλεια (η σκηνή με τη φωτογραφία από το Facebook), για να φτάσουμε στον επίλογο, ένα ενδιαφέρον αντίβαρο στο καλοδουλεμένο αλλά αμήχανο (και υποκριτικά) μονοπλάνο της εισαγωγής. Εκεί, πια, οι ερμηνείες των Τένα και Βερδαγέρ βγάζουν μια ενέργεια βιωμένου, η… «σύνδεση» βγάζει σπίθες και το φιλμ βρίσκει μια τίμια κλιμάκωση που σου μένει. Ή, όπως έχουν πει καλύτερα και οι Cardigans, «if this is communication, I disconnect…».

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν έχει τύχει να ζήσεις μια… ιντερνετική σχέση παρόμοιας απόστασης, μπορεί και να μη σε πείσει. Ή, απλά, ίσως σου θυμίσει το δυσάρεστον του πράγματος. Δεν είναι… «larger than life» το σινεμά τού Κάρλος Μάρκες Μαρσέτ. Αλλά θα «μιλήσει» στη νέα γενιά της κοινωνικής δικτύωσης, της ευρωπαϊκής κρίσης, της πίεσης και της αγωνίας να μοιραστείς τη ζωή σου με ένα ταίρι. Δίκαια, θα υπάρξει και μερίδα κοινού που θα νιώσει πλήξη, γιατί δεν βρίσκει τις κλήσεις μέσω Skype αρκετά κινηματογραφικές…


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.