FreeCinema

Follow us
05.1023:00

«Minions»: Ο κίτρινος πυρετός «καίει» τα ελληνικά ταμεία!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η κορυφή παρέμεινε… κίτρινη!

Ο κόσμος αγαπάει τα «Minions». Δεν είναι κάτι που μάθαμε μέσα στο weekend που μας πέρασε, βέβαια. Όπως είχα προβλέψει και την περασμένη εβδομάδα, ο animated πανζουρλισμός με αυτά τα κίτρινα πλασματάκια δεν μετακινήθηκε από την κορυφή του ελληνικού box-office, χάνοντας μόλις το 31% από την αγοραστική δύναμη του εντυπωσιακού ανοίγματος που έκανε το προηγούμενο Σαββατοκύριακο. Με 63.470 εισιτήρια (από 153 οθόνες) επιπλέον, το φιλμ έχει ήδη φτάσει τα 177.862 εισιτήρια και δεν αναμένεται να επιδείξει σημάδια κόπωσης σύντομα. Ενδιαφέρον, πάντως, έχει το γεγονός ότι ένα 18% των εισιτηρίων προέρχεται από τις 3D προβολές (οι οποίες έχουν χάσει εντελώς την αξιοπιστία του Έλληνα θεατή), ενώ οι original κόπιες στην αγγλική γλώσσα ελαχιστοποιήθηκαν δραματικά (και αυτή είναι απόφαση των αιθουσαρχών, για να ξέρεις ποιους να κυνηγάς…).

Everest - 2015

Η κόντρα του ανοίγματος μεταξύ «Έβερεστ» και «Διάσωσης» στη χώρα μας είχε απροσδόκητο αποτέλεσμα. Αλλά εξηγείται. Το πρώτο φιλμ… πέταξε τα μάτια έξω στο διαστημικό έπος του Ρίντλεϊ Σκοτ! 39.390 εισιτήρια (από 94 οθόνες) έκαναν οι ορειβάτες που γκρεμοτσακίστηκαν από την υψηλότερη βουνοκορφή του πλανήτη μας το 1996, 28.585 θεατές (σε 92 οθόνες) προσέλκυσε ο μόνος στον Άρη αστροναύτης Ματ Ντέιμον. Το πράγμα είχε φανεί από την Πέμπτη και οι επόμενες μέρες δεν διαφοροποίησαν την κατάσταση, παρά το γεγονός ότι η «Διάσωση» είναι καλύτερη ταινία και φέρει και την υπογραφή ενός… celebrity σκηνοθέτη. Τι έφταιξε, λοιπόν;

The Martian 2015

Το «Έβερεστ» πούλαγε κάτι πολύ πιο ξεκάθαρο στον θεατή. Είναι μετριότερη ταινία, αλλά οι κριτικές δεν το χτύπησαν, άρα δεν εμπόδισαν τον κόσμο να το δοκιμάσει. Τι είχαμε εδώ; Επικίνδυνο sport, αγώνα επιβίωσης απέναντι στη φύση, την υπόσχεση για κάτι θεαματικό (και σε 3D), μια αληθινή ιστορία και, διάβολε, όταν ακούς τη λέξη Έβερεστ, φαντάζεσαι αμέσως τι πας να δεις. Το φιλμ είχε και ένα αξιοπρεπές καστ, που βοήθησε στην τελική επιλογή. Σε αντίθεση με την ταινία τού Σκοτ, η διαφημιστική καμπάνια τής οποίας χρησιμοποιούσε σχεδόν αποκλειστικά τη φάτσα τού Ντέιμον. Αρχικά, το ελληνικό κοινό δεν αγαπά το είδος της επιστημονικής φαντασίας. Ειδικά το adult, που πρέπει να «παρασυρθεί» από κάτι ιδιαίτερα δελεαστικό για να ξεπεράσει αυτό το πρόβλημα και να μπει στην αίθουσα. Το έκανε με το «Gravity», πρόσφατα. Οι περισσότεροι από αυτούς τους θεατές, λοιπόν, δεν γούσταραν καθόλου την ταινία του Αλφόνσο Κουαρόν! Σκέψου τώρα πόσο μπέρδεμα προκάλεσε η έξοδος του φιλμ του Σκοτ, το οποίο συγκρινόταν με το «Gravity» από την ώρα που άκουγες την πλοκή και, επιπλέον, ο Ντέιμον ήταν εκείνος που… έσωζαν κάτι άλλοι αστροναύτες και στο περσινό «Interstellar» του Κρίστοφερ Νόλαν! Αγγλικός τίτλος: «The Martian». Δηλαδή; Κάποιος εξωγήινος από τον Άρη; Θα έχει Αρειανούς; Πρώτο στοιχείο μπερδέματος. Ελληνικός τίτλος: «Η Διάσωση». Το γραφείο διανομής μάλλον προσπάθησε να αποφύγει… τις παρεξηγήσεις με τους Αρειανούς, αλλά δεν κατάφερε να πείσει το ελληνικό κοινό να επιστρέψει στα σινεμά για κάτι μάλλον μοναχικό και ίσως βαρετό, με μονάχα έναν κύριο πρωταγωνιστή παγιδευμένο στον Άρη. Το 3D του ήταν άθλιο, ο Σκοτ είχε γυρίσει πολλές αποτυχίες τα τελευταία χρόνια, «εκείνο με τη Σάντρα Μπούλοκ» μάλλον ήταν καλύτερο και πιο εντυπωσιακό (κι ας μην άρεσε τόσο), άρα… έμειναν Γη και ανηφορίσανε για το πιο προφανές, γνώριμο και αρεστό είδος που αντιπροσώπευε το «Έβερεστ». Μένει να δούμε τι πτώση θα έχουν και τα δύο φιλμ το ερχόμενο Σαββατοκύριακο, για να καταλάβουμε τι έκανε και το word of mouth.

Inside Out

Στην τέταρτη θέση κρατιούνται γερά «Τα Μυαλά που Κουβαλάς» της Pixar, με ελάχιστη πτώση της τάξης του 12% στο πέμπτο τους weekend. 18.596 εισιτήρια (από 75 οθόνες) και σύνολο στα 250.882, για την πρώτη μεγάλη επιτυχία της νέας κινηματογραφικής σεζόν. 57% κάτω από το περασμένο τετραήμερο το «Πύρινες Δοκιμασίες», δηλαδή 13.480 εισιτήρια (από 50 οθόνες) και σύνολο στα 60.464. Προφανώς, τα νέα φιλμ… επιβίωσης (τα οποία προσέλκυσαν το 39% των θεατών συνολικά αυτό το weekend) απορρόφησαν το ενδιαφέρον της πιτσιρικαρίας και την πλήρωσε κυρίως τούτο το sequel του «Λαβύρινθου». Ακόμη μεγαλύτερο ήταν το πλήγμα για το «Sicario», όμως. Η ταινία, παρά τις καλές κριτικές και το word of mouth, είδε μια βαρβάτη πτώση (-62%) και έφερε στα ταμεία μόλις 3.912 θεατές (σε 20 οθόνες), με σύνολο στα 19.422 εισιτήρια. Μάλλον δεν επικοινωνήθηκε σωστά το φιλμ.

Οι υπόλοιπες ταινίες που άνοιξαν το περασμένο τετραήμερο κινήθηκαν από απογοητευτικά έως… τραγικά άσχημα, έστω κι αν κάποιες έπαιζαν στο σχετικά limited, «arthouse» κύκλωμα. Το «Μήπως Είσαι ο Τύπος μου;» κινήθηκε πιο συμπαθητικά, με 2.663 εισιτήρια (από 5 οθόνες), κατακτώντας την έβδομη θέση του box-office. Ρομαντικού τύπου γαλλικουργιά, με ελληνικό τίτλο που λειτούργησε ως «μαγνήτης» (#the_humanity). Όσο για το ερχόμενο weekend, με οκτώ νέες ταινίες, μάλλον κάτι σαν τη σφαγή τού Δράμαλη θα δούμε!