FreeCinema

Follow us
27.0812:30

Ο Τζον Γουότερς έρχεται στο φετινό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης!


Δέκα από τις προσωπικά αγαπημένες του ταινίες. Μία live εμφάνιση του «This Filthy World». Και ένα masterclass ανοιχτό για το κοινό. Ο Τζον Γουότερς θα βρίσκεται στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για όλα αυτά, από τις 6 έως και τις 8 Νοεμβρίου! Σοκ και δέος. Ή… κάλλιο αργά παρά ποτέ.

Σαν μπόμπα έσκασε το δελτίο Τύπου από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, για την παρουσία του über cult σκηνοθέτη των πιο αυθεντικών trash έργων στην ιστορία του αμερικανικού σινεμά, Τζον Γουότερς. Ο δημιουργός του αξεπέραστου «Pink Flamingos» και των «Θηλυκών Μπελάδων» θα τιμήσει με τον ερχομό του στη Θεσσαλονίκη την 60η διοργάνωση, από τις 6 έως και τις 8 Νοεμβρίου 2019, λαμβάνοντας carte blanche για να παρουσιάσει δέκα φιλμ που αγαπά εκείνος προσωπικά, μαζί με δύο εμφανίσεις που σίγουρα θα ταρακουνήσουν την πόλη. Το one-man show του «This Filthy World» ζωντανά στο ΟΛΥΜΠΙΟΝ (!), αλλά και ένα masterclass ανοιχτό για το κοινό!

Οι φιλμικές επιλογές της carte blanche, όπως ανακοίνωσε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης μέσω του δελτίου Τύπου που μας ξάφνιασε προ ολίγου, είναι οι εξής:

«Boom του Τζόζεφ Λόουζι (ΗΠΑ, 1968)
Η Ελίζαμπεθ Τέιλορ και ο Ρίτσαρντ Μπάρτον πρωταγωνιστούν στην ταινία του Τζόζεφ Λόουζι για τη σχέση ανάμεσα σε μια πολύ πλούσια, ετοιμοθάνατη γυναίκα και έναν φτωχό νεότερό της ποιητή που γίνεται ο «άγγελος του θανάτου» της. Η ταινία υπήρξε εμπορική αποτυχία, αλλά αποτελεί μια συναρπαστική μεταφορά έργου του Τένεσι Γουίλιαμς – ο ίδιος θεωρούσε, μάλιστα, την ταινία ως την καλύτερη μεταφορά θεατρικού του στη μεγάλη οθόνη.

«Mom and Dad» του Μπράιαν Τέιλορ (ΗΠΑ / Βρετανία, 2017)
Μια έφηβη και ο αδελφός της πρέπει να επιβιώσουν ένα 24ωρο βίας, στη διάρκεια του οποίου όλοι οι γονείς στις ΗΠΑ προσπαθούν να σκοτώσουν τα ίδια τους τα βλαστάρια. Ένα καθηλωτικό και αστείο B-Movie, με πρωταγωνιστές τους Νίκολας Κέιτζ και Σέλμα Μπλερ.

«The Strange Ones» των Λόρεν Βολκστάιν, Κρίστοφερ Ράντκλιφ (ΗΠΑ, 2017)
Ένας νεαρός άνδρας και ένα αγόρι ταξιδεύουν στην αμερικανική ύπαιθρο. Οι φαινομενικά ήρεμες διακοπές τους θα οδηγήσουν στην αποκάλυψη σκοτεινών μυστικών. Γεμάτο ονειρικά σύμβολα, το σκηνοθετικό ντεμπούτο των δύο νεαρών δημιουργών απέσπασε βραβεία στα Φεστιβάλ SXSW και Ρότερνταμ.

«Krisha» του Τρέι Έντουαρντ Σουλτς (ΗΠΑ, 2015)
Μια γεμάτη ένταση ταινία με ηρωίδα την Κρίσα, μια μεσήλικη γυναίκα που επιστρέφει στην οικογένειά της μετά από δεκαετή εγκλεισμό για εθισμό σε ουσίες και αλκοόλ. Στο οικογενειακό τραπέζι θα βρεθεί αντιμέτωπη με τους συγγενείς της στο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Τρέι Έντουαρντ Σουλτς που αντλεί έμπνευση από πραγματικές ιστορίες της οικογένειάς του.

«Tickled» των Ντέιβιντ Φάριερ και Ντίλαν Ριβ (Νέα Ζηλανδία, 2016)
Ο δημοσιογράφος και σκηνοθέτης Ντέιβιντ Φάριερ αποφασίζει να ερευνήσει μια περίεργη πληροφορία για έναν διαγωνισμό γαργαλήματος. Μια απίστευτη ιστορία για την ηδονή του γαργαλητού και την σκοτεινή πλευρά του Διαδικτύου.

«Who Took Johnny» των Ντέιβιντ Μπέιλινσον, Σούκι Χόλι, Μάικλ Γκαλίνσκι (ΗΠΑ, 2014)
Η επανεξέταση μιας διαβόητης υπόθεσης που συνέβη πριν από 30 χρόνια: της εξαφάνισης του Τζόνι Γκος, ενός αγοριού που μοίραζε εφημερίδες στην Άιοβα. Ήταν η πρώτη περίπτωση εξαφάνισης παιδιού που δημοσιοποιήθηκε στις χάρτινες συσκευασίες γάλακτος. Μια συναρπαστική πραγματική ιστορία.

«Hors Satan» του Μπρουνό Ντιμόν (Γαλλία, 2011)
Η σχέση ενός περιπλανώμενου άνδρα και μιας νεαρής γυναίκας που έχει υποστεί κακοποίηση. Ο Μπρουνό Ντιμόν χρησιμοποιεί όνειρα, εφιάλτες, το Θείο, την ομορφιά και τη βία για να καθηλώσει το κοινό με τον δικό του μοναδικό τρόπο. Η ταινία προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, εισπράττοντας τις καλύτερες και τις χειρότερες κριτικές.

«American Animals» του Μπαρτ Λέιτον (ΗΠΑ, 2018)
Τέσσερις νέοι άνδρες σχεδιάζουν την κλοπή ενός σπάνιου βιβλίου από τη βιβλιοθήκη του τοπικού πανεπιστημίου. Μια πραγματική ιστορία για μια τρελή ληστεία και ένα συναρπαστικό σχόλιο για το αμερικανικό όνειρο, με μια ομάδα νεαρών ηθοποιών.

«I, Olga» των Πετρ Κάζντα, Τομάς Γουέινρεμπ (Τσεχία, 2016)
Η ιστορία της 22χρονης Όλγκα Χεπνάροβα, η οποία υπήρξε θύτης μαζικής δολοφονίας, όταν το 1973 έπεσε με ένα φορτηγό πάνω σε μια ομάδα ανθρώπων στην Πράγα. Με ασπρόμαυρη φωτογραφία, η ταινία είναι μια ιστορία οργής και βίας, ένα συναρπαστικό πορτραίτο μιας δολοφόνου.

«The Green Fog» των Γκάι Μάντιν, Έβαν Τζόνσον, Γκάλεν Τζόνσον (ΗΠΑ, 2017)
Χρησιμοποιώντας εικόνες του Σαν Φρανσίσκο, το «The Green Fog» του Γκάι Μάντιν (με τη συνεργασία των Έβαν και Γκάλεν Τζόνσον) είναι η εκδοχή τους πάνω στο «Vertigo» του Άλφρεντ Χίτσκοκ και χρησιμοποιεί πλάνα από ταινίες και τηλεοπτικά προγράμματα. Μια πρωτότυπη ταινία που το περιοδικό Sight and Sound χαρακτήρισε ως «μια ευφυέστατη άσκηση στη μετα-αφήγηση».