FreeCinema

Follow us

Γιώργος Τσεμπερόπουλος. Για όλα όσα έχει υπάρξει.


Ο Γιώργος Τσεμπερόπουλος είναι ένα από τα πιο σεβαστά ονόματα στα χρονικά της ελληνικής κινηματογραφίας. Δεν είχε τύχει να μιλήσουμε ποτέ ξανά έτσι στο παρελθόν. Βρεθήκαμε με αφορμή το «Υπάρχω». Άκουσα, έμαθα, μοιραστήκαμε. Ομολογώ πως ήταν μία συγκινητική εμπειρία για μένα.

Ήταν αρχές της δεκαετίας του ’80. Είχα διαβάσει το «Τάλγκο» του Βασίλη Αλεξάκη (ως κάτοχος της πρώτης του έκδοσης). Λίγο αργότερα, το 1984, εμφανίζεται η ταινία που βασίστηκε σ’ αυτό, ο «Ξαφνικός Έρωτας», σε σκηνοθεσία του Γιώργου Τσεμπερόπουλου. Δεν είχα λόγια για να περιγράψω πόσο είχε πετύχει η μεταφορά! Βοήθησε (και) το πόσο μεγάλος έρωτας ήταν η Μπέτυ Λιβανού. Μέχρι και το soundtrack του Σταμάτη Σπανουδάκη είχα αγοράσει μετά, εγώ, που για ν’ ακούσω (πόσω μάλλον και ν’ αποκτήσω) κάτι από ελληνικό ρεπερτόριο έπρεπε να με περάσεις από εξορκισμό!

Έκανα χρόνια να ξανακούσω το όνομα του Τσεμπερόπουλου. Το 1991 βγαίνει στους κινηματογράφους το «Άντε Γεια…» και πάλι εντυπωσιάζομαι που υπάρχει ένας σκηνοθέτης ο οποίος μπορεί ν’ αφηγηθεί με τέτοια απλότητα μια κανονική ιστορία, με χαρακτήρες και τρόπο να τα επικοινωνεί όλα αυτά με το κοινό. Μαζικά ή «λαϊκά», όπως θέλεις το λες. Και οι δύο ταινίες είχαν υπάρξει μεγάλες εμπορικές επιτυχίες, προφανώς. Κι αυτό για μένα είχε μία επιπλέον σημασία.

Εκείνες τις ταινίες μου θύμισε το «Υπάρχω», η φετινή του δουλειά, μια βιογραφία για τον Στέλιο Καζαντζίδη, με τεράστιο θέμα «taboo» για τα ελληνικά δεδομένα: το casting του θρυλικού τραγουδιστή. Βρεθήκαμε στο Αλεξανδρινό, στα Εξάρχεια, και κουβεντιάσαμε για τα πάντα. Από την παιδική ηλικία του Τσεμπερόπουλου και το ενδιαφέρον του για την εικόνα, φωτογραφικά στην αρχή και φιλμικά κατόπιν, μέχρι το ξεκίνημα της σκηνοθετικής του καριέρας, την «ιερή» τριάδα που έφτιαξαν μαζί με τον Γιώργο Πανουσόπουλο και τον Νίκο Περάκη, το σήμερα.

Είναι σπουδαία εμπειρία να μιλάς για όλα αυτά και να τ’ ακούς από τον αληθινό πρωταγωνιστή τους. Είναι Ιστορία. Που μέσα της εμπεριέχει αληθινή αγάπη για το σινεμά. Η κουβέντα μας ξεπέρασε τη μιάμιση ώρα! Χωρίς cut. Και μ’ ένα «punchline» ανατρεπτικό για φινάλε, που μ’ έκανε να θυμηθώ το… «πίσω, βρικόλακα» (φωτό άνωθεν, ως τεκμήριο της φάσης)!

Κάθισε κάπου αναπαυτικά, πάτα το play (πάνω δεξιά, κλασικά) και, λογικά, σίγουρα θα υπάρξουν και για σένα στιγμές που θα νιώσεις μια κάποια συγκίνηση.

Γιώργο, σ’ ευχαριστώ πολύ.

CREDITS:
Σκηνοθεσία: Χρήστος Κουμαραδιός
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Θάνος Χαλκιαδάκης Χριστοφοράτος
Βοηθός Φωτογράφου: Κωστής Σταμούλης
Παραγωγή: Odd Frame
Ευχαριστούμε το café bistrot Αλεξανδρινό για τη φιλοξενία

Το «Υπάρχω» ξεκινά την προβολή του στους ελληνικούς κινηματογράφους από τις 19 Δεκεμβρίου, σε διανομή της εταιρείας TANWEER.


MORE INTERVIEWS

Άγγελος Φραντζής. Μια κουβέντα... σαν ταινία!

Ο Άγγελος Φραντζής δεν κωλώνει! Και απαντά και ρωτάει. Συναντηθήκαμε για να μιλήσουμε για τον «Νόμο του Μέρφυ» και καταλήξαμε να βρισκόμαστε μπροστά από την κάμερα… για μιάμιση ώρα! Σαν να βλέπεις κανονική ταινία, δηλαδή. Αλλά θα τα ακούσεις… ΟΛΑ!

ΝΤΕΝΗΣ ΗΛΙΑΔΗΣ: MAKING A BUZZ... AGAIN.

Τελευταία φορά που το κάναμε αυτό, να μιλάμε μπροστά από κάμερες, ήταν Γενάρης του 2014. Πέρασαν αδικαιολόγητα πολλά χρόνια, μέχρι να ξαναδούμε ταινία του Ντένη Ηλιάδη στους κινηματογράφους. Και σήμερα, το «Buzzheart» βρίσκεται ήδη αντιμέτωπο με την κρίση του ελληνικού κοινού. Εδώ, λοιπόν, τα λέμε χωρίς spoilers και… χωρίς την αίσθηση ότι πρόκειται για μία «υποχρεωτική», προωθητική συνέντευξη.

Ο Κρίστιαν Φρίντελ για τη «Ζώνη Ενδιαφέροντος».

Ο Κρίστιαν Φρίντελ, πρωταγωνιστής της «Ζώνης Ενδιαφέροντος» του Τζόναθαν Γκλέιζερ, δεν παρουσιάζει τον ήρωά του σαν ένα κτήνος του ναζισμού στην περίοδο του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Απλά, υποδύεται έναν Γερμανό αξιωματικό που τυγχάνει να μεγαλώνει την οικογένειά του, όμορφα και ειρηνικά, δίπλα από το στρατόπεδο του Άουσβιτς! Ας δούμε τι είχε να μου πει για την εμπειρία της προετοιμασίας και των γυρισμάτων της καλύτερης ταινίας του 2023.

Τζον Κάμερον Μίτσελ: The cum revolution.

Στις Κάννες του 2006, ένα φιλμ τόλμησε να προκαλέσει όσο κανένα άλλο στο παρελθόν, προτείνοντας την ευφορία του πανηδονισμού σαν λύση απέναντι στην ολοταχώς οπισθοδρομική Αμερική του Μπους. Είχα την τύχη να ζήσω το «Shortbus» ακριβώς όταν… έσκασε εκεί, όσο και την τεράστια απόλαυση του να μιλήσω με τον Τζον Κάμερον Μίτσελ για μια ταινία που θεωρώ instant classic, όσο κι αν φόβισε (και θα φοβίζει πάντα) το κοινό!

Ο Βασίλης Κατσούπης για το «Inside».

Το «Inside» αποτελεί το ντεμπούτο του Βασίλη Κατσούπη στη μυθοπλασία μεγάλου μήκους. Αλλά δεν είναι μία κοινή «ελληνική» ταινία. Ομιλεί την αγγλική, πρωταγωνιστεί ο Γουίλεμ Νταφόου και διανέμεται παγκοσμίως από το studio της Universal! Πως έγιναν όλα αυτά; Βρεθήκαμε στην Αθήνα για να μου «ξηγηθεί», κανονικά και συνολικά.

ΝΕΑ