FreeCinema

Follow us

ΟΤΑΝ Ο ΠΑΝΟΣ… ΞΑΝΑΣΥΝΑΝΤΗΣΕ ΤΗ ΣΤΡΕΛΛΑ.


Όλα όσα είχα ακούσει γι’ αυτήν ήταν αλήθεια. Η «Στρέλλα» του Πάνου Χ. Κούτρα υπήρξε, μαζί τον «Κυνόδοντα» του Γιώργου Λάνθιμου, η μεγαλύτερη φιτιλιά για το ελληνικό σινεμά εδώ και δεκαετίες. Τα δύο φιλμ έγιναν οι σημαιοφόροι μιας εκστρατείας «εξυγίανσης» της εγχώριας παραγωγής, που στη συνέχεια χάθηκε στην… Ομίχλη ή στη λάθος μετεξέλιξη των πιο λάθος Κρατικών Βραβείων (στον κόσμο).

Με τον Πάνο είχαμε βρεθεί για πρώτη φορά στα γυρίσματα της «Επίθεσης του Γιγαντιαίου Μουσακά». Ελάχιστα είχαμε μιλήσει, ήταν κυρίως ένα set visit. Αυτή εδώ ήταν η πρώτη κανονική συνέντευξη μαζί του, για το CINEMaD. Είναι ένας απολαυστικός συνομιλητής, χωρίς άγχος για το τι θα πει στην κάμερα (το άγχος το είχε πριν, κλασικά…). Του είχα ζητήσει να είναι μαζί μας και η πρωταγωνίστριά του, η Μίνα Ορφανού. Όχι για να προκληθεί κανένας ντόρος με τη συνέντευξη, απλά, θεωρώ πως το ταλέντο της και η ταύτισή της με το ρόλο ήταν στοιχεία τόσο έντονα που σχεδόν της δίνουν κύρος παρόμοιο με το credit του σκηνοθέτη. Δεν το είχαν ξανακάνει on cam, μαζί. Μεγάλη μου τιμή που το δέχθηκαν. Ήταν Δεκέμβρης του 2009.


MORE INTERVIEWS

Ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος για το «Monday».

Δεν είχε τύχει να το κάνουμε ξανά έτσι, να μιλάμε μόνοι μας, μπροστά από κάμερες. Μας αρέσει να μιλάμε εκεί έξω, γενικά. Το «Monday», η νέα ταινία του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, στάθηκε η καλύτερη αφορμή για να βρεθούμε… κι έτσι. Όπως συμβαίνει συνήθως, με ανθρώπους του (ελληνικού) σινεμά που εκτιμώ καλλιτεχνικά, δεν προέκυψε μία «συνέντευξη», αλλά μια μεγάλη σε διάρκεια κουβέντα. Που θα μπορούσε να συνεχίζεται για ώρες…

«Trainspotting»: The Cannes interview.

Το Μάιο του 1996, το Φεστιβάλ των Καννών υποδέχθηκε ένα βρετανικό φιλμ που είχε προκαλέσει σάλο στην πατρίδα του από τα τέλη Φεβρουαρίου εκείνης της χρονιάς. Ο υπόλοιπος πλανήτης περίμενε να δει με τα ίδια του τα μάτια εάν όλο αυτό το hype για το «Trainspotting» ήταν αληθινό. Η πρεμιέρα της ταινίας έσκασε σαν βόμβα molotov στην Κρουαζέτ. Ακολούθησε το μεγαλύτερο και πιο rock party όλων των εποχών! Κι εγώ, μαζί μ’ αυτά, έχω να θυμάμαι μια συνέντευξη με τους τρεις ανθρώπους που δημιούργησαν… το μύθο.

ΟΥΜΑ ΘΕΡΜΑΝ: ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΡΙΕΜΕΝΟ ΠΛΗΘΟΣ.

Το 1994 βρέθηκα στο Φεστιβάλ των Καννών και είχα την ευκαιρία να συναντήσω την Ούμα Θέρμαν, με αφορμή την πρεμιέρα του «Pulp Fiction» του Κουέντιν Ταραντίνο. The rest is history. Κυριολεκτικά, από τα πράγματα που (αξίζει να) θυμάσαι για πάντα.

Γκιγέρμο ντελ Τόρο: Η φαντασία είναι το παν.

Το 2006 είχα τη χαρά να συναντήσω τον Γκιγέρμο ντελ Τόρο στο Φεστιβάλ των Καννών, όπου παρουσίασε για πρώτη φορά στον κόσμο το φιλμ το οποίο απογείωσε την καριέρα του, όσο και τη σημασία του ονόματός του καλλιτεχνικά. Φυσικά, ήταν ο «Λαβύρινθος του Πάνα». Εννοείται πως η εμπειρία ήταν αξέχαστη. Γιατί ο άνθρωπος αυτός αγαπάει απίστευτα πολύ αυτό που κάνει. Μαζί και την κινηματογραφική Τέχνη. Και τι υπέροχο μυαλό, διάβολε!

Σοφία Κόπολα. Eat cake!

Το 2006, ακόμη αιχμάλωτη του ονόματός της, η Σοφία Κόπολα πήγε στις Κάννες σαν μικρή πριγκίπισσα προσφέροντας... παντεσπάνι και βγάζοντας γλώσσα απέναντι στην Ιστορία. Πρόλαβα να της μιλήσω, προτού της πάρουν το κεφάλι! Για τη «Marie Antoinette», φυσικά.