FreeCinema

Follow us

Ο ΕΥΘΥΜΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΦΤΑΙΕΙ!


Κρύβεται πίσω από τα σενάρια των ταινιών του Γιώργου Λάνθιμου («Κυνόδοντας» και «Άλπεις») και του Μπάμπη Μακρίδη («L»). Αυτά, προσωρινά. Έχει δουλέψει στη διαφήμιση, άρα έχει ζήσει και περισσότερο σουρεάλ καταστάσεις. Στα βιβλιοπωλεία θα βρείτε το όνομά του στα εξώφυλλα των «Kάποιος Μιλάει Μόνος του Κρατώντας Ένα Ποτήρι Γάλα» και «Σκηνές». Δεν ήξερα τι επρόκειτο ν’ αντιμετωπίσω.

Συναντηθήκαμε λίγο πριν την έξοδο της ταινίας «Άλπεις», στο παλιό γραφείο του Λάνθιμου, στην αγορά της Αθήνας. Εύκολα έχανες τη διεύθυνση. Πέρασα από σιδεριές, κάγκελα, συστήματα ασφαλείας που δε σου φαίνονταν στο μάτι, σε σχέση με την παλαιότητα του κτιρίου. Ο Ευθύμης Φιλίππου έμοιαζε με μια ελαφρώς πιο ώριμη version τυπικού hipster της πόλης. Με μουστάκι. Κάπνιζε μέχρι να στήσουμε. Στον τοίχο πίσω μας, προσχέδια από αφίσες για την ταινία, που του χάρισε κι ένα βραβείο σεναρίου στο Φεστιβάλ Βενετίας. Έξω, χτυπούσε μια καμπάνα. Νομίζω πως είναι η πιο όμορφα μονταρισμένη συνέντευξη που έπαιξε ποτέ στο CINEMaD (ευχαριστώ, Κυριάκο). Απότομη. Rough. Σχεδόν αντι-τηλεοπτική. Τόσο το καλύτερο, δηλαδή.


MORE INTERVIEWS

Τζόρνταν Πιλ: Hell yeah!

Η απόλυτα απρόσμενη επιτυχία του «Τρέξε!» πρόσφερε στον Τζόρνταν Πιλ την ελευθερία να τολμήσει ακόμη περισσότερο και να ξεφύγει από τα όρια του mainstream σινεμά, παραμένοντας εντός του πλαισίου των μεγάλων χολιγουντιανών παραγωγών! Το «Ούτε Καν» είναι η πιο… ακραία (μέχρι σήμερα) περίπτωση της σπουδαίας και ανανεωτικής για τα είδη του σινεμά τρόμου και φαντασίας πορείας του. Ο Ηλίας Φραγκούλης μίλησε μαζί του, σε αποκλειστικότητα για την Ελλάδα και το FREE CINEMA.

ΓΟΥΙΛΙΑΜ ΧΕΡΤ. ΑΠΑΓΓΕΛΙΕΣ ΦΟΒΟΥ.

Συναντηθήκαμε το καλοκαίρι του 2004 στη Νέα Υόρκη, με αφορμή την έξοδο του «Σκοτεινού Χωριού» του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν. Ήταν ενθουσιασμένος με την εμπειρία της συνεργασίας τους. Θαυμάσιος ηθοποιός, ίσως ακόμα πιο ωραίος άνθρωπος στην καθημερινότητά του. Ο θάνατός του, σε ηλικία 71 ετών, από φυσικά αίτια, ξάφνιασε τους πάντες χθες το βράδυ και με έκανε να θυμηθώ αυτή τη συνέντευξη από τότε…

Ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος για το «Monday».

Δεν είχε τύχει να το κάνουμε ξανά έτσι, να μιλάμε μόνοι μας, μπροστά από κάμερες. Μας αρέσει να μιλάμε εκεί έξω, γενικά. Το «Monday», η νέα ταινία του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, στάθηκε η καλύτερη αφορμή για να βρεθούμε… κι έτσι. Όπως συμβαίνει συνήθως, με ανθρώπους του (ελληνικού) σινεμά που εκτιμώ καλλιτεχνικά, δεν προέκυψε μία «συνέντευξη», αλλά μια μεγάλη σε διάρκεια κουβέντα. Που θα μπορούσε να συνεχίζεται για ώρες…

«Trainspotting»: The Cannes interview.

Το Μάιο του 1996, το Φεστιβάλ των Καννών υποδέχθηκε ένα βρετανικό φιλμ που είχε προκαλέσει σάλο στην πατρίδα του από τα τέλη Φεβρουαρίου εκείνης της χρονιάς. Ο υπόλοιπος πλανήτης περίμενε να δει με τα ίδια του τα μάτια εάν όλο αυτό το hype για το «Trainspotting» ήταν αληθινό. Η πρεμιέρα της ταινίας έσκασε σαν βόμβα molotov στην Κρουαζέτ. Ακολούθησε το μεγαλύτερο και πιο rock party όλων των εποχών! Κι εγώ, μαζί μ’ αυτά, έχω να θυμάμαι μια συνέντευξη με τους τρεις ανθρώπους που δημιούργησαν… το μύθο.

ΟΥΜΑ ΘΕΡΜΑΝ: ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΡΙΕΜΕΝΟ ΠΛΗΘΟΣ.

Το 1994 βρέθηκα στο Φεστιβάλ των Καννών και είχα την ευκαιρία να συναντήσω την Ούμα Θέρμαν, με αφορμή την πρεμιέρα του «Pulp Fiction» του Κουέντιν Ταραντίνο. The rest is history. Κυριολεκτικά, από τα πράγματα που (αξίζει να) θυμάσαι για πάντα.