Ελληνικό box-office: Έγινε του… «δεν υπάρχει»!
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο Στέλιος Καζαντζίδης και το «Υπάρχω» του Γιώργου Τσεμπερόπουλου (μαζί, θεωρώ) άνοιξαν με τρόπο που έκανε τα σινεμά να θυμηθούν μέρες… «Τιτανικού»!
Από μόνο του το «Υπάρχω» έκοψε όσα εισιτήρια είχαμε μετρήσει συνολικά στο προηγούμενο τετραήμερο! 117.680 ήταν το «score» σ’ εκείνο το box-office report, τα 196.008 φτάσαμε εδώ, με την ταινία του Γιώργου Τσεμπερόπουλου να κόβει από μόνη της 117.703 εισιτήρια (από 160 οθόνες)! Μοιραία (λόγω θέματος και περιεχομένου), οι συγκρίσεις θα πρέπει να γίνουν με την «Ευτυχία» του Άγγελου Φραντζή, η οποία είχε ακριβώς την ίδια ημερομηνία εξόδου το 2019! Η πρώτη μέρα εκείνης είχε φτάσει τα 7.228 εισιτήρια (από 109 οθόνες). Το αναφέρω για να γίνει περισσότερο κατανοητό το εντυπωσιακό των σημερινών δεδομένων. Όταν την Παρασκευή το μεσημέρι έμαθα πως το «Υπάρχω» ξεκίνησε την πρώτη του μέρα προβολής με 22.056 εισιτήρια, έκανα μια πρόχειρη πρόβλεψη για συνολικό τετραήμερο στα 120.000. Μέχρι και το γραφείο διανομής το θεώρησε κάπως υπερβολικό! Φανταστείτε να μην είχε και βροχές σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας στο weekend…
Το τριήμερο που ακολούθησε, το «Υπάρχω» σημείωσε αυτή την απίστευτη προσέλευση: 20.576, 36.120 και 38.951 (στις αντίστοιχες μέρες)! Το μερίδιο της Αθήνας ήταν 48.963 εισιτήρια (από 57 οθόνες), η Θεσσαλονίκη έκοψε 16.858 εισιτήρια (από 25 οθόνες) και η υπόλοιπη επαρχία… αναστήθηκε, με 51.882 εισιτήρια (από 78 οθόνες). Εμφανίστηκαν ουρές έξω από ταμεία μονών αιθουσών ολόκληρης της χώρας που οι ιδιοκτήτες των κινηματογράφων είχαν να δουν εδώ και δεκαετίες! Μιλάμε για το πέμπτο μεγαλύτερο opening ελληνικής ταινίας εδώ και δεκαετίες (για μόλις 2.029 εισιτήρια βρίσκεται από πάνω του το «Μόλις Χώρισα»), καθώς και (προφανώς) για το καλύτερο του 2024. Οι άνωθεν παραδειγματικές εικόνες προέρχονται από σινεμά του Πειραιά, του Περιστερίου, της Θεσσαλονίκης, της Κοζάνης και των Σερρών. Το μεγάλο στοίχημα των ημερών είναι το κατά πόσο θα πλησιάσει τα 200.000 εισιτήρια στο πρώτο του επταήμερο. Η συνέχεια δεν είναι καθόλου επίφοβη, αφού η πτώση στην προσέλευση μάλλον θα είναι ανύπαρκτη, αν δεν υπάρξουν και ακόμη πιο αυξητικές τάσεις! Το word of mouth είναι τόσο ισχυρό, σε βαθμό να μοιάζει το «Υπάρχω» με ένα είδος… εθνικής υποχρέωσης για τους θεατές. Εάν ισχύσουν όλα αυτά (τα οποία θα μελετάω σταδιακά), τότε όντως θα πρέπει να σκεφτόμαστε μέρες «Τιτανικού» (1997)!
Στο #2 έκανε ποδαρικό το CGI prequel του «Βασιλιά των Λιονταριών», το «Μουφάσα» (φωτό), κόβοντας 22.363 εισιτήρια (από 154 οθόνες). Καμία σχέση με το… παρανοϊκό άνοιγμα του «live action» remake του animated classic, που το καλοκαίρι του 2019 είχε ξεκινήσει με 64.260 εισιτήρια (από 247 οθόνες). Λόγω οικογενειακού ενδιαφέροντος, εννοείται πως προσέλκυσε περισσότερους θεατές στο weekend (7.897 και 8.936, στις αντίστοιχες μέρες). Την αγγλική version προτίμησαν 3.468 (από 26 οθόνες), ενώ οι 3D προβολές (με ελληνική μεταγλώττιση) δεν τράβηξαν (822, από 7 οθόνες και 531 από τη μοναδική IMAX της Θεσσαλονίκης). Κι όλο αυτό διότι ο ανταγωνισμός από το sequel της «Βαϊάνα» καλά κρατεί. Για να μην πω ότι η μία ταινία κάνει κακό στην άλλη! 19.448 εισιτήρια (από 106 οθόνες), δηλαδή… -46% απώλειες στην προσέλευση. Ναι. Τι; Το… παιδομάζωμα του weekend (7.514 και 8.515, στις αντίστοιχες μέρες) κι εδώ. Σύνολο μέχρι στιγμής στα 224.449.
Στο #4 ακολούθησε η «Maria» Κάλλας (φωτό), κόβοντας 11.718 εισιτήρια (από 58 οθόνες). Ο ερχομός του… Στέλιου Καζαντζίδη της κόστισε μείωση προσέλευσης της τάξης του -61%. Προτιμήθηκε το σαββατόβραδο (4.259), ενώ το σύνολό της στα 115.340 μπορεί να χαρακτηριστεί θαυμάσιο, πόσω μάλλον για έργο που δεν το λες και τόσο mainstream. Ας όψεται το ελληνικό ενδιαφέρον (και η Αντζελίνα Τζολί)… Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το παιδικό animation «SuperSanta» με πολύ γερό κράτημα (-12%) και 4.870 εισιτήρια (από 54 οθόνες). Σύνολο των πρώτων έντεκα ημερών προβολής στα 11.721.
Στο #6 συναντάμε το μιούζικαλ «Wicked» (-52%) (φωτό), με 4.715 εισιτήρια (από 31 οθόνες). Το «έστειλε» η μπουζουκιά, κι ας το κουβεντιάζουν έντονα για τις οσκαρικές υποψηφιότητες έξω (όπου σπάει ταμεία). Σύνολο μέχρι στιγμής στα 47.336. Όχι κακά, αν αναλογιστούμε το πόσο «κλεισοπόρτικο» είναι το είδος στην Ελλάδα. Στο #7 γκρεμοτσακίστηκε (-68%!) το κομιξάδικο «Kraven Ο Κυνηγός», κόβοντας 2.899 εισιτήρια (από 25 οθόνες), με σύνολο στα 16.381. Παγκόσμια εμπορική καταστροφή, από τις πιο επικές του 2024. Στο #8, το θαυμάσιο «Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά» (-49%), εξακολουθεί να ενδιαφέρει για πέμπτη εβδομάδα και κόβει 2.515 εισιτήρια (από 18 οθόνες), φτάνοντας σε σύνολο τα 44.989. Κανονικό sleeper hit. Δραματικά πεσμένο (-76%!) το επικό (και ενήλικο, με προβολές μονάχα στα αγγλικά) anime «Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών: Ο Πόλεμος των Ροχίριμ» προσγειώνεται άσχημα στο #9, κόβοντας 1.740 εισιτήρια (από 19 οθόνες). Σύνολο στα 12.150. Τέλος, απροσδόκητη αντοχή (-27%) σημειώνει το θρίλερ «Heretic», με 1.720 εισιτήρια (από 12 οθόνες) και σύνολο στα 31.055.