FreeCinema

Follow us
22.0218:00

Ελληνικό box-office: What the fuck did just happen?


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο «Deadpool» #@%!$% κι έδειρε (εντάξει, όχι όπως Αμερική, αλλά λέμε τώρα…), ξαφνιάζοντας τους πάντες!

Πώς θα μπορούσε κανείς να προβλέψει το άνοιγμα του «Deadpool» στους ελληνικούς κινηματογράφους, όταν το είδος της κομιξάδικης περιπέτειας συμπεριφέρεται με τρόπο… εντελώς ακατανόητο; Πάρε για παράδειγμα τρία χαρακτηριστικά openings του genre, τα οποία πιστοποιούν ένα εύρος διαφοράς μάλλον τεράστιο. «Ant-Man»: 18.674 εισιτήρια (από 118 οθόνες, με έναρξη στις 17 Σεπτεμβρίου του 2015). Είχε χαβαλέ, είχε και ένα ελαφρώς γνωστό καστ, αλλά δεν τράβηξε καθόλου. «X-Men: Ημέρες Ενός Ξεχασμένου Μέλλοντος»: 34.507 εισιτήρια (από 92 οθόνες, με έναρξη στις 22 Μαΐου του 2014). Σαφώς πιο εμπορικό franchise, sequel που πληρούσε εμπορικές προδιαγραφές, ονόματα μέσα, αλλά… μέτρια απήχηση. «Εκδικητές: Η Εποχή του Ultron»: 94.250 εισιτήρια (από 169 οθόνες, με έναρξη στις 30 Απριλίου του 2015). Υψηλά νούμερα, αλλά και τεράστιος αριθμός αιθουσών και μεγάλη σύρραξη από superheroes (και stars) στη μεγάλη οθόνη. Βγάζεις άκρη; ΟΚ, στις ΗΠΑ ο «Deadpool» μπορεί να ξέσκισε με ένα opening weekend της τάξης των 132.434.639 δολαρίων. Εδώ, όμως, είναι Ελλάδα. Και το πράγμα, λογικά, θα έπαιζε κάπου μεταξύ των δύο πρώτων παραδειγμάτων που έθεσα…

Deadpool

Τελικώς, η λογική πήγε περίπατο και ο υβριστής αντι-ήρωας με το R rating ξάφνιασε και την ελληνική αγορά, φέρνοντας 77.774 θεατές (από 83 οθόνες) στα ταμεία για το ελληνικό του ποδαρικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πιτσιρικαρία… έφαγε «πόρτα» λόγω ακαταλληλότητας, με γονείς να οδύρονται μετά τέκνων έξω από σινεμά, κάνοντας απεγνωσμένες απόπειρες να παρακολουθήσουν το φιλμ! Δηλαδή, «χάθηκαν» κάμποσα εισιτήρια από τις απογευματινές προβολές! Βάζοντας το άνοιγμα στο μικροσκόπιο, μπορεί κανείς να δει ότι η φανατίλα χύμηξε από την πρώτη μέρα (22.783 εισιτήρια, η καλύτερη μέρα του τετραημέρου!), ενώ μεγάλη εντύπωση προκαλεί η απόδοση του φιλμ στην επαρχία (το Σάββατο ξεπέρασε τα εισιτήρια της Αθήνας!), όπου το «Deadpool» παιζόταν σε 44 οθόνες. Το score, λοιπόν, ήταν 34.642 εισιτήρια από Αθήνα και 31.246 από επαρχία. Εάν προσθέσει κανείς και τα σινεμά της Θεσσαλονίκης (11.886 εισιτήρια από 10 οθόνες) στο σύνολο της επαρχίας, αποδεικνύεται πως το υπόλοιπο Ελλάδας ήταν εκείνο στο οποίο η ταινία σάρωσε! Σε σχέση με το σύνολο των εισπράξεων του τετραημέρου, στο «Deadpool» ανήκει το 45% των εισιτηρίων που κόπηκαν!

HAIL, CAESAR - b

Στη δεύτερη θέση βρίσκουμε το άνοιγμα του «Χαίρε, Καίσαρ!» (φωτό) των αδελφών Κοέν, με 18.748 εισιτήρια (από 62 οθόνες). Η προηγούμενη ταινία τους, το «Inside Llewyn Davis», είχε ανοίξει με 6.566 εισιτήρια (από 6 οθόνες) στις αρχές του 2014, άρα κάπου εκεί βρίσκεται η δυναμική αυτού του σκηνοθετικού διδύμου που εδώ ενισχύθηκε κατά πολύ χάρη στα ονόματα των πρωταγωνιστών. Ο «Καίσαρ» απέσπασε αρκετές θετικές κριτικές, το κοινό, όμως, δεν βγήκε το ίδιο ενθουσιασμένο από τους κινηματογράφους. Στην τρίτη θέση έπεσε, πια, η «Επιστροφή» κόβοντας 9.652 εισιτήρια (από 37 οθόνες), χάνοντας 42% από την δυναμική του προηγούμενου weekend, αλλά με ένα εντυπωσιακό (αν αναλογιστεί κανείς και το… αρνητικό word of mouth!) σύνολο 309.322 εισιτηρίων.

Suffragette

Το «Αλαντίν: Οι Νέες Περιπέτειες» παρέμεινε (!) στην τέταρτη θέση με 6.128 εισιτήρια (από 64 οθόνες, με -39% από το πρώτο weekend), φτάνοντας τα 17.551 σε σύνολο. Το φιλμ κόβει ικανοποιητικά εισιτήρια ως μεταγλωττισμένο «παιδικό» κάθε Σάββατο και Κυριακή. Στην πέμπτη θέση βρίσκουμε το μάλλον άσχημο ντεμπούτο της ταινίας «Σουφραζέτες» (φωτό), με 5.973 εισιτήρια (από 29 οθόνες). Το φιλμ καθυστέρησε αρκετά να βγει στις αίθουσες (με τα γνωστά επακόλουθα…), ενώ δεν έτυχε και κάποιας οσκαρικής υποψηφιότητας ώστε να τονώσει κάπως το ενδιαφέρον των θεατών.

How to be a single

Από την έκτη θέση, το «The Boy» συνεχίζει να τρομάζει… εισπρακτικά, κόβοντας 4.969 εισιτήρια (από 21 οθόνες), με σύνολο στα 78.725 (ασυνήθιστα υψηλό σε σχέση με την ποιότητα της ταινίας αλλά και αποδόσεις άλλων φιλμ του είδους). Χωρίς… Βαλεντίνο, ο «Οδηγός για Singles» (φωτό) είχε δυνατή πτώση (-56%) και έκοψε ακόμη 4.779 εισιτήρια (από 24 οθόνες), για να φτάσει τα 23.574. Στην όγδοη θέση βρίσκουμε τις «Πενήντα Αποχρώσεις του Μαύρου», που μάλλον αρπάζουν λίγους θεατές από εξαντλημένα εισιτήρια άλλων προβολών στα multiplex. Είναι αδύνατον να εξηγηθεί διαφορετικά το γιατί 4.640 άνθρωποι διάλεξαν αυτή την ταινία στο τρίτο τετραήμερο προβολής της (από 13 οθόνες) για να… διασκεδάσουν (;)! Το σύνολο του φιλμ βρίσκεται στα 32.988 εισιτήρια.

Anomalisa

Διανύει τη δέκατη εβδομάδα του το «Ένας Άλλος Κόσμος» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη και βρίσκεται ακόμη στο top 10! Ένατη θέση για το weekend που μας πέρασε, 3.891 εισιτήρια (από 26 οθόνες) και το αδιαπραγμάτευτο #1 της φετινής σεζόν με σύνολο εισπράξεων στα 656.683 εισιτήρια. Η επτακοσάρα απομακρύνεται, δηλαδή… Η πρώτη δεκάδα συμπληρώνεται με το new entry του «Μια Αγκαλιά στην Άκρη του Κόσμου» που έκοψε 3.655 εισιτήρια, κοινώς… γιατί δεν το έβγαζαν και το καλοκαίρι, χάσαμε μια επιπλέον «γαλλικουργιά»! Ας σημειωθεί και το άνοιγμα της «Anomalisa» (φωτό) των Τσάρλι Κάουφμαν και Ντιουκ Τζόνσον, που έκοψε 1.387 εισιτήρια σε δύο κινηματογράφους, χωρίς να καταφέρει καν να μπει στο top 20. Τουλάχιστον, πέτυχε στο να κάνει τους περισσότερους από τους θεατές να αναρωτιούνται σαστισμένοι: προς τι η βροχή από «αστεράκια» της ελληνικής κριτικής;