FreeCinema

Follow us
24.0219:00

Ελληνικό box-office: Τι να φταίει, τι να φταίει…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η πτώση της προσέλευσης του κοινού καλπάζει, με καμία ταινία να μην κατορθώνει να φέρει πενταψήφιο νούμερο! Τα προσχήματα προσπάθησε να σώσει το παιδικό «Dog Man», που προωθήθηκε στην κορυφή.

Τα 100.529 εισιτήρια του προηγούμενου box-office report μοιάζουν με… γιορτή μπροστά στα 70.543 των τελευταίων ημερών! Τι φταίει για την πτώση; Τα καρναβάλια; Σας ενοχλεί το κρύο; Δεν έχετε λεφτά; Σας συγκλονίζει το θέμα των Τεμπών και δεν έχετε διάθεση για ψυχαγωγική εκτόνωση; Ή παίζει σοβαρό ρόλο και το γεγονός πως από τους 53 τίτλους της λίστας τούτης της βδομάδας… περίπου 40 υπάρχουν και για «κατέβασμα» εκεί έξω; Φανταστείτε μόνο ότι στο #1 ανέβηκε το animated «Dog Man», που σημείωσε… πτώση -35% σε σχέση με το άνοιγμά του, κόβοντας 9.786 εισιτήρια (από 106 οθόνες). Κοινώς, δεν υπήρξε ταινία που να συγκέντρωσε πενταψήφιο αριθμό θεατών στην προσέλευση! Τουλάχιστον, οι γονείς επέλεξαν κάτι καλό για τα παιδιά τους. Σύνολο μέχρι στιγμής στα 26.451 εισιτήρια.

Στο #2 έπεσε με κρότο (-66%) το τέταρτο φιλμ του Marvel-ικού franchise «Captain America», κόβοντας 9.040 εισιτήρια (από 77 οθόνες). Παρομοίως ολέθρια ήταν η κατάσταση και στις ΗΠΑ, με την πτώση του δεύτερου weekend να φτάνει το -68,3%! Το σύνολο της ταινίας εδώ βρίσκεται στα 45.006. Στο #3 έκανε το ντεμπούτο του το άγρια… αστείο horror «The Monkey» (φωτό), με 8.540 εισιτήρια (από 59 οθόνες). Η προηγούμενη ταινία του Οζ Πέρκινς, το «Longlegs», είχε κάνει πρεμιέρα τον περασμένο Ιούλιο με 11.150 εισιτήρια (από 51 οθόνες), αφού είχε προηγηθεί τεράστιο hype, με «ντουντούκα» το όνομα του Νίκολας Κέιτζ. Συγκρίνοντας με κάτι πιο πρόσφατο, το πανέξυπνο «Companion» είχε ξεκινήσει στις αρχές του μήνα με 4.559 εισιτήρια (από 58 οθόνες). Στο πλαίσιο του genre στο οποίο ανήκουν, είναι εξαιρετικά παραδείγματα που άξιζαν και αξίζουν καλύτερης αντιμετώπισης.

Σχετικά καλό κράτημα (-38%) έχει το οσκαρικό «The Brutalist» (φωτό), που βρέθηκε στο #4 κόβοντας 7.309 εισιτήρια (από 54 οθόνες), με ένα πραγματικά ικανοποιητικό (για τόσο πολύωρο και διόλου mainstream έργο) σύνολο 50.088 εισιτηρίων μέχρι στιγμής. Στο #5 καταποντίστηκε (-59%) η (μάλλον όχι και τόσο αναγκαία) επιστροφή της Μπρίτζετ Τζόουνς και το «Τρελή από Έρωτα», με 4.093 εισιτήρια (από 42 οθόνες) και σύνολο των πρώτων έντεκα ημερών προβολής στα 17.636.

Στο #6 συναντάμε το οσκαρικό πολιτικό δράμα «Είμαι Ακόμη Εδώ» (-35%), το οποίο έκοψε 3.400 εισιτήρια (από 27 οθόνες). Αξιοπρεπές το σύνολο στα 10.774 μέσα σε έντεκα μέρες, με το φιλμ να έχει δυναμική για να συνεχιστεί για κάτι καλύτερο. Ποδαρικό στο #7 έκανε το δραματικό θρίλερ μυστηρίου «Presence» του Στίβεν Σόντερμπεργκ (φωτό), κόβοντας 3.192 εισιτήρια (από 35 οθόνες). Μία όχι και τόσο φαντασ(μα)τική υποδοχή… Ακολούθησε το οικογενειακό sequel «Ο Πάντινγκτον στο Περού» (-29%), με 3.111 εισιτήρια (από 40 οθόνες) και σύνολο στα 62.168. Αξίζει να παρατηρηθεί η πτωτική τάση και των ταινιών για παιδιά αυτές τις μέρες, με το top 10 να μετρά τρεις αντίστοιχους τίτλους (είχαμε συνηθίσει στους τέσσερις εσχάτως), μαζί με το «Flow» που φιγουράρει στη δέκατη θέση, έχοντας κόψει 2.070 εισιτήρια (από 41 οθόνες), με σύνολο στα 22.005. Ανάμεσά τους, στο #9, το «Υπάρχω» (-43%) του Γιώργου Τσεμπερόπουλου, με 2.731 εισιτήρια (από 37 οθόνες). Έχει φτάσει τα 840.185 σε σύνολο!

Μιλώντας για ελληνικό σινεμά, έχει ενδιαφέρον να ρίξουμε μια ματιά και στα υπόλοιπα φιλμ μυθοπλασίας που παίζουν αυτή την εποχή. Δυστυχώς, το άνοιγμα της ταινίας «Κυνήγι» του Χρήστου Πυθαρά (620 εισιτήρια, από 7 οθόνες) αδικεί κατάφορα το έργο. Το «Αρκάντια» του Γιώργου Ζώη έχει πλησιάσει αυτό που είχα θεωρήσει πως είναι το «ταβάνι» του (ένα δεκαχίλιαρο, δηλαδή), κόβοντας συνολικά 8.691, ενώ το «Αγαπούσε τα Λουλούδια Περισσότερο» του Γιάννη Βεσλεμέ εισέπραξε… «πιστολίδι» (692 εισιτήρια συνολικά).