FreeCinema

Follow us
03.1021:00

Ελληνικό box-office: Ηχηρές σκάσανε οι μπόμπες!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, και πάλι, οι 9 (!) πρεμιέρες δεν έφεραν ακριβώς… ασυνήθιστα αποτελέσματα. Μια παγιωμένη αδιαφορία από πλευράς του κοινού μόνο. Σαν τιμωρία, ίσως (;).

Διαρκής εδώ και εβδομάδες η πτώση των εισιτηρίων, με το περασμένο τετραήμερο να πέφτει κάτω από την κατοστάρα πανελλαδικά (από τα μέσα Αυγούστου είχε να συμβεί). Με 96.839 εισιτήρια στο ντόπιο box-office και για δεύτερη συνεχόμενη εβδομάδα με εννέα (!) πρεμιέρες στις κινηματογραφικές αίθουσες, τα γραφεία διανομής συνέχισαν στο ίδιο βιολί, απλά βγάζοντας ότι να ‘ναι και εξαντλώντας ακόμη και τους θεατές που θέλουν να πάνε σινεμά, με ένα εισπρακτικό αντίκρισμα αποτελέσματος που εγώ συνηθίζω να αποκαλώ (και παρντόν για το «γαλλικό») ως… «τον πούτσο κλαίγανε». Διότι αυτόν θα εισπράξουν όλοι μαζί σε τούτη τη σεζόν, αν δεν υπάρξει ένα κάποιος διάλογος, επιτέλους! Οι ταινίες θα βγαίνουν στους κινηματογράφους σαν τα κασόνια ή τους σάκους που αραδιάζονται στις λαϊκές εβδομαδιαίως κι από την επόμενη Πέμπτη… χτύπα με τη νέα εσοδεία, μέχρι να μας κάτσει «το τυχερό». Σε αυτό το μοτίβο, ούτε με τουφέκι και απειλές δεν θα τους βάζεις μέσα σε λίγους μήνες…

MISS PEREGRINE'S HOME FOR PECULIAR CHILDREN 9

Την κορυφή κατέκτησε (τρόπος του λέγειν) η «Μις Πέρεγκριν: Στέγη για Ασυνήθιστα Παιδιά» του Τιμ Μπέρτον, με μόλις 16.303 εισιτήρια (από 74 οθόνες). Είναι ακόμη λιγότερα κι από την ήττα των 17.277 εισιτηρίων που έκοψε στο άνοιγμά του το «Και οι 7 Ήταν Υπέροχοι» το περασμένο τετραήμερο, για να βρεθεί στο #1! Η έκπληξη είναι πραγματικά σοκαριστική. Και φαινόταν από την πρώτη μέρα, η οποία συνήθως συσπειρώνει τα fanboys του είδους του φανταστικού. Μαζί με τους πιο φανατικούς οπαδούς του σκηνοθέτη, αυτοί έφτασαν την Πέμπτη τους 2.339! Το Σάββατο η αύξηση έδωσε ένα χλιαρότατο 6.601. Τα νούμερα αυτά δείχνουν ότι η ταινία δεν επικοινωνήθηκε σωστά ή θεωρήθηκε «εφηβική» (λανθασμένα) και σνομπαρίστηκε από κάθε είδος κοινού. Μιλάμε για σημαντική αποτυχία. Από την άλλη, καλύτερα να μην αναλύσω τα νούμερα από τις 3D προβολές (1.504 εισιτήρια σε ολόκληρη την Ελλάδα). Κρίμα για το φιλμ, που πρόσφερε μια οπτικά πανέμορφη διέξοδο φυγής, τόσο κοντά στο αυθεντικό στιλ του Μπέρτον που έχουμε αγαπήσει (δεν ομιλώ για «κριτικούς κινηματογράφου»). Είχε καλοκαιρία, όμως, και ποιος το χέζει το φαντασιακό στην Ελλάδα, βόλτα, πιοτό και μεζεδάκια να υπάρχουνε, μωρέ…

LIGHTS OUT

Στη δεύτερη θέση συναντάμε το επίσης πρωτοεμφανιζόμενο «Μη Σβήσεις το Φως» (φωτό), ένα μετριότατο φιλμ τρόμου που μάλλον βοηθήθηκε από έναν πιο οργανωμένο μηχανισμό προώθησης, ώστε να κόψει 12.265 εισιτήρια (από 57 οθόνες). Εδώ η Πέμπτη (2.544) κινητοποίησε πιο αποτελεσματικά το κοινό που αγαπά το είδος, ενώ το Σάββατο ήταν αρκετά πεσμένο (4.263). Η υπόλοιπη Ελλάδα ήταν σχεδόν ισοδύναμη της Αθήνας σε προσέλευση. Στο #3 σταθεροποιήθηκε κάπως καλύτερα (-30%) το «Ψάχνοντας την Ντόρι» με 10.295 εισιτήρια (από 75 οθόνες), από τα οποία η συντριπτική πλειοψηφία αφορά τις προβολές για παιδιά από το weekend, φυσικά. Στα 255.081 εισιτήρια το σύνολο. Σεβαστό αλλά όχι σπουδαίο. Από το #2 στο #4 υποχώρησε ο «Sully», μαζί με το δυνατό ποσοστό πτώσης του (-48%). Πρόσθεσε ακόμη 7.614 (από 41 οθόνες) στη σούμα των 131.553 εισιτηρίων. Θεωρώ ότι ξεπέρασε τις προσδοκίες επιτυχίας τούτο το φιλμ, άρα σίγουρα ικανοποίησε το κοινό.

KUBO AND THE TWO STRINGS

Στο #5 βρίσκεται ο animated «Κούμπο και οι Δύο Χορδές» του (φωτό), με σχετικά μικρή πτώση (-36%) από το άνοιγμά του και 7.532 εισιτήρια (από 65 οθόνες). 20.839 θεατές έχουν απολαύσει μέχρι σήμερα αυτό το πλέον αποδεκτό και από την κριτική φιλμ, που μάλλον θα δούμε ως φαβορί στην κατηγορία του στα Όσκαρ του χρόνου. 6.898 εισιτήρια (από 46 οθόνες) έκοψαν οι όχι και τόσο… υπέροχοι «7», υποχωρώντας κατά 60% από το πρώτο τους τετραήμερο. Μιλάμε περί αφανισμού των θεατών, με ένα πτωχό σύνολο 35.126 εισιτηρίων. Το αξιοπερίεργο σουξέ του «Μπάτε Σκύλοι Αλέστε», κυρίως ως προς τις μικροσκοπικές μειώσεις των εισπράξεών του εβδομαδιαίως (-19% αυτή τη φορά), συνεχίζει την επιτυχημένη του πορεία. Ακόμη 6.651 εισιτήρια (από 53 οθόνες), στο έβδομο τετραήμερό του (!), με σύνολο στα 178.368. Τα πάντα δικαιολογημένα εδώ, η ταινία ήταν πραγματικά έξοχη για κάθε ηλικία.

DEEPWATER HORIZON

Το «Deepwater Horizon» (φωτό) έκανε ντεμπούτο στο #8, απογοητεύοντας πλήρως. Εύλογα. Η έκρηξη πλωτής πετρελαιοπλατφόρμας (βλέπε και αληθινή ιστορία) δεν ακούγεται και τόσο δελεαστική για μια βραδιά διασκέδασης, το οποίο μεταφράστηκε σε 6.352 εισιτήρια (από 44 οθόνες). Τα 896 είχαν φέρει τα κακά μαντάτα από την πρώτη μέρα. Στο #9 βρέθηκε η… πολλοστή Barbie, σε «Περιπέτεια του Διαστήματος» τούτη τη φορά, κόβοντας τα διόλου περιπετειώδη 4.610 εισιτήρια (από 59 οθόνες). Τον περασμένο Φεβρουάριο, η «Barbie & Οι Μυστικοί Πράκτορες» είχαν κάνει ποδαρικό με 5.851 εισιτήρια (από 50 οθόνες), δηλαδή ή το franchise παρουσιάζει σημάδια κόπωσης (σωπάτε, καλέ!) ή πέσανε πολλά τα animated και πάθανε μπλοκάρισμα οι γονείς – συνοδοί, βάζοντας άλλες προτεραιότητες. Η πρώτη δεκάδα κλείνει με την τρίτη «Μπρίτζετ Τζόουνς» και μια κατακόρυφη πτώση (-59%), για να κόψει 3.711 εισιτήρια (από 24 οθόνες), με σύνολο στα ελαφρώς απογοητευτικά 42.182 εισιτήρια.

SAUSAGE PARTY.

Άρα, μόλις τέσσερα από τα εννέα καινούργια φιλμ της εβδομάδας κατάφεραν να μπουν στο top 10. Τι συνέβη στα υπόλοιπα; Ας περιοριστούμε στο «Πάρτι με… Λουκάνικα», το αυστηρά adult animation με το εξωφρενικά σεξιστικό και βρώμικο περιεχόμενο. Μην ξανακούσω μαλακίες και δήθεν γκρίνιες ότι δεν βγάζουν τα γραφεία διανομής ταινίες του είδους στην original version τους κι εσείς για «τιμωρία» δεν πατάτε στα μεταγλωττισμένα, καραγκιόζηδες! Χωρίς το παιδικό κοινό (και προφανώς δίχως ελληνική version), η ταινία «τον έφαγε» κανονικά, με άνοιγμα 2.420 εισιτηρίων (από 23 οθόνες). Το μέγεθος της πανωλεθρίας είχε φανεί από την Πέμπτη (584 εισιτήρια), με την επαρχία παντελώς αφανισμένη στο σύνολο του τετραημέρου (μιλάμε για τριψήφιο αριθμό…). Μπράβο στο θάρρος του γραφείου διανομής που δεν έστειλε αυτά τα «Λουκάνικα»… straight to DVD, μην ανοίξω περισσότερο το στόμα μου για τη δική σας συμπεριφορά. Ούτε στο σπίτι δεν σας αξίζει!

ELLE - 2016

Τώρα, τα υπόλοιπα ας μην τα αναφέρουμε αναλυτικά καλύτερα, διότι τα νούμερα κυμάνθηκαν στο τριψήφιο (μετά συγχωρήσεως) και θα γίνει η στήλη… πορνό! Την ερχόμενη Πέμπτη πρόκειται να εφορμήσει στις αίθουσες παρόμοιος αριθμός νέων φιλμ (τύπου εννέα, μη σου πω και κάτι παραπάνω!), με έναν ελαφρώς αψυχολόγητο προγραμματισμό που φέρνει αντιμέτωπα τρία θρίλερ με γυναίκα για κεντρική ηρωίδα. Περισσότερο υποσχόμενο, το «Εκείνη» του Πολ Φερχούφεν, ο οποίος κάνει ένα comeback – έκπληξη που θα συζητηθεί έντονα.