FreeCinema

Follow us
16.0521:00

Ελληνικό box-office: Why (not) so «Angry»?


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, κάτι θυμωμένα πουλάκια έπιασαν την πρώτη θέση ελαφρώς οριακά, καθώς ο «Captain America»… έχασε τη γη κάτω από τα πόδια του!

Οι απώλειες στα κινηματογραφικά ταμεία κατά τη διάρκεια του περασμένου τετραημέρου μοιάζουν τόσο πολύ με ένα déjà vu του δεύτερου weekend του «Batman V Superman: Η Αυγή της Δικαιοσύνης», στις αρχές του φετινού Απρίλη. Το εντυπωσιακό άνοιγμα εκείνου του φιλμ ακολουθήθηκε από μια δραματική πτώση των εισιτηρίων κατά 60%, όπως ακριβώς συνέβη τώρα και με το «Captain America: Εμφύλιος Πόλεμος», που έκανε σαρωτικό «ποδαρικό» στους ελληνικούς κινηματογράφους, αλλά η συνέχεια είναι ακόμη πιο επική σε πτώση, φτάνοντας το 71% (οι αντίστοιχες απώλειες στην Αμερική περιορίστηκαν στο 59,5%)! Έτσι, τούτος ο ήρωας της Marvel δεν φτούρησε για να δει ξανά την κορυφή, δίνοντας τη θέση του σε κάτι… θυμωμένα πουλάκια!

ANGRY BIRDS MOVIE

Η ταινία των «Angry Birds», έστω και ελαφρώς «στο νήμα», ήταν το προβλέψιμο #1, ως animated στουντιακή παραγωγή που στόχευε σχεδόν αποκλειστικά σε μικρά παιδιά (ας πούμε κάτω των 12 ετών…), κάτι που αποδείχτηκε και στα ταμεία, αφού από τα 32.214 εισιτήρια (από 154 οθόνες), μόλις τα 352 κόπηκαν σε μη μεταγλωττισμένες προβολές! Το weekend ήταν στο φόρτε του, φυσικά (13.096 το Σάββατο και 13.805 την Κυριακή), με τους γονείς να συνοδεύουν τα μούλικα (sic) παραδοσιακά στα σινεμά. Το άνοιγμα της ταινίας δεν προκάλεσε κάποιο ιδιαίτερο συναίσθημα, όμως, όπως έχεις αντιληφθεί διαβάζοντας τακτικά την ανάλυση του ελληνικού box-office από το FREE CINEMA, τούτο το genre έχει αντοχή εβδομάδων στις αίθουσες, ειδικά όταν υποστηρίζεται από καλή προώθηση ή σχετίζεται με κάποιου τύπου franchise.

Marvel's Captain America: Civil War

Επιστρέφουμε στο «Captain America: Εμφύλιος Πόλεμος», που έπεσε στη δεύτερη θέση, κόβοντας 31.601 εισιτήρια (από 180 οθόνες). Συντριπτική η πτώση (ειδικά όταν τη βλέπεις και σε ποσοστιαία κλίμακα), δηλώνει για ακόμη μια φορά το πρόβλημα της κομιξάδικης περιπέτειας που δεν πετυχαίνει να πιάσει ένα γενικότερο κοινό στη χώρα μας και εξαντλείται ή περιορίζεται δραστικά μέσα σε ένα δεκαήμερο, σχεδόν. Το σύνολο των 174.897 εισιτηρίων, βέβαια, δεν είναι κάτι που βλέπουμε συχνά τον τελευταίο καιρό…

THE MAN WHO KNEW INFINITY

Ελλείψει άλλου φιλμ το οποίο θα μπορούσε να προσελκύσει το adult κοινό, «Ο Άνθρωπος που Γνώριζε το Άπειρο» (φωτό) κατόρθωσε να κάνει νέα είσοδο στο #3, λίγο εξαιτίας Τζέρεμι Άιρονς, λίγο ως βιογραφία που έχει μια κάποια μερίδα οπαδών στην πατρίδα μας. Μην φανταστεί κανείς κάτι το σπουδαίο (γενικά). Μιλάμε για 6.107 εισιτήρια (από 32 οθόνες), νούμερο που… εξαφανίζεται αν πάει να βγάλει κανείς το screen average. Στο #4, το «Βιβλίο της Ζούγκλας» όλο και κάτι κόβει… με το σταγονόμετρο, προσθέτοντας ακόμη 3.579 εισιτήρια (από 52 οθόνες) στο χαμηλό (συγκριτικά με την παγκόσμια υποδοχή) σύνολο των 70.974. Το top 5 συμπληρώνει ο «Κυνηγός: Η Μάχη του Χειμώνα», που στο τρίτο του weekend έκοψε 3.236 εισιτήρια (από 27 οθόνες) για να φτάσει τα 45.619 μέχρι στιγμής. Πολύ μέτρια υποδοχή και εδώ (όπως και παγκοσμίως, δηλαδή), τηρουμένων των αναλογιών τού φιλμικού genre.

THEEB

Η «νηστεία» που έχει πέσει για ταινία τρόμου τον τελευταίο καιρό επέτρεψε στο «Friend Request» να έχει απώλεια μονάχα της τάξης του 19% σε σχέση με το άνοιγμά του. Βρίσκεται στο #6 με 2.319 εισιτήρια (από 25 οθόνες), αλλά με ένα πενιχρό σύνολο (7.728 εισιτήρια). Το sequel του «The Conjuring» θα έρθει να αλλάξει το κλίμα τον Ιούνιο. Το φιλμ «Theeb: Ο Λύκος της Ερήμου» (φωτό) έχασε μια θέση σε σχέση με την κατάταξή του την προηγούμενη εβδομάδα, κόβοντας 1.945 εισιτήρια (από 12 οθόνες, με το υπόλοιπο Ελλάδας να εμφανίζεται επίσης, μέσω Θεσσαλονίκης και Κρήτης). Στα 6.950 το σύνολο, δηλαδή μια διακριτική επιτυχία στο πλαίσιο του world cinema.

REMEMBER

Ντεμπούτο για το «Γράμμα από το Παρελθόν» (φωτό) στη θέση #8, με 1.917 εισιτήρια (από 8 οθόνες). Είναι ένα μοτίβο που θα βλέπουμε κάθε εβδομάδα με πάμπολλες ταινίες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, θυμήσου το. Φιλμ από «τα αζήτητα», που θα σκάνε σαν φωτοβολίδες για μία εβδομάδα και θα «σβήνουν» μέχρι να πεις… «συνεχίζεται στους κινηματογράφους». Κακόμοιρα θερινά σινεμά… Η «Γιορτή της Μητέρας» ακολουθεί με 1.597 εισιτήρια (από 33 οθόνες), με το αρκετά δραματικό σύνολο των 13.936 εισιτηρίων μέχρι σήμερα. Στο παρελθόν τούτο το εργάκι ένα ογδοντάρι χιλιάδες θα το καθάριζε άνετα. Μιλάμε περί αφανισμού τού λαϊκού κοινού, όχι αστεία! Τέλος, η δεκάδα ολοκληρώνεται με το animated «Ροβινσώνας Κρούσος», που έκοψε 952 εισιτήρια (από 19 οθόνες), με μια απογοητευτική σούμα (για μεταγλωττισμένο παιδικό) στις 18.564.

Το σύνολο των εισπράξεων του τετραημέρου κινήθηκε στα 90.203 εισιτήρια. Σχεδόν τα 64.000 από αυτά προήλθαν… από δύο ταινίες! Η κατάσταση παγιώνει σε μια επικίνδυνη αδιαφορία του κοινού προς την επιλογή τού σινεμά ως τρόπου διασκέδασης, κάτι που δεν δείχνει να συγκινεί (ακόμη και τώρα!) την ελληνική διανομή, η οποία τρέχει με ξέφρενη ταχύτητα να στουκάρει σε κάμποσα λουκέτα που την περιμένουν, καθώς το θέμα «προγραμματισμός» δεν αφορά κανέναν και οι αγορές νέου προϊόντος συνεχίζονται σα να μη συμβαίνει τίποτα! Οι φετινές Κάννες έχουν αγοραστεί εξολοκλήρου, θες δε θες! Το ότι εσύ δεν πρόκειται να ασχοληθείς, προσωπικά, εμένα με νοιάζει. Κι ας μου «τα χώνουν» οι εταιρείες για το… ελεύθερο στόμα μου. Αλλά… σε κουβέντα να βρισκόμαστε, μωρέ.