Ελληνικό box-office: Μαζεύοντας τα συντρίμμια.
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η περιπέτεια «Mile 22» άνοιξε με καταστροφικά νούμερα στην κορυφή, σέρνοντας πίσω της ακόμη επτά (!) πρωτοεμφανιζόμενους τίτλους που θυσιάστηκαν… εις το όνομα της Μεγαλόχαρης.
Ναι, την περασμένη εβδομάδα δεν είχαμε box-office report διότι είχαμε πάει διακοπές. Όπως κι εσείς άλλωστε, βλέποντας τα 54.106 εισιτήρια που κόπηκαν σε ολόκληρη την Ελλάδα στο τετραήμερο 9 με 12 Αυγούστου. Για τους μανιακούς, στην κορυφή ήταν και πάλι το «Mamma Mia! Here We Go Again» (φωτό) με 6.708 εισιτήρια (από 50 οθόνες), με σύνολο στα 169.709. Αξίζει μονάχα να προστεθούν τα νούμερα των οκτώ (!) φιλμ που έκαναν παρθενική (Βατερλό…) εμφάνιση εκείνες τις μέρες. Στο #3 είχε ανοίξει η γαλλική μπαλαφάρα σεξουαλικότητας «Παντρέψου με, ρε Φίλε» με 3.463 εισιτήρια (από 17 οθόνες). Στο #7 το επίσης γαλλικό «Για Καλό και για Κακό» με 2.505 εισιτήρια (από 20 οθόνες). Στο #8 το αργεντίνικο «Έγκλημα στην Αμμοθύελλα» με 2.426 εισιτήρια (από 8 οθόνες). Στο #20, από το χρονοντούλαπο της Ιστορίας, το «Εξπρές των Ζωντανών Νεκρών» με 1.350 εισιτήρια (από 16 οθόνες), ενώ τη μεγαλύτερη ήττα υπέστη το «Ζωή σε Φιλμ», που βρέθηκε στο #23 με 851 εισιτήρια (από 13 οθόνες). Τέλος, ας δούμε ξεχωριστά τι έκαναν οι τρεις επανεκδόσεις εκείνης της εβδομάδας. Ο «Δολοφόνος με το Αγγελικό Πρόσωπο» ήταν η ουσιαστική επιτυχία με 2.579 εισιτήρια (από 2 οθόνες), ενώ ακολούθησαν τα «Nuovo Cinema Paradiso» (2.321 εισιτήρια, από 8 οθόνες) και «3 Μέρες του Κόνδορα» (1.855 εισιτήρια, από 6 οθόνες). Ασχέτως άκυρων ή μη επιλογών στις επανεκδόσεις από τα ντόπια γραφεία διανομής, μπορεί κανείς να παρατηρήσει ότι αναλογικά οι παλιές ταινίες δεν έχουν χειρότερη ζήτηση από τις μπακατέλες του καλοκαιριού, όμως δεν προτιμούνται διότι δεν συνοδεύονται (σε μεγάλη πλειοψηφία) από τηλεοπτικά δικαιώματα, άρα δεν αποφέρουν περισσότερα στην τσέπη ενός συνολικού τζίρου, γι’ αυτό και όλοι μας τρώμε τόσα σκατά τούτη την περίοδο και η κινηματογραφική έξοδος απαξιώνει πρωτίστως τα σινεμά και τους θεατές. Βάλτε αυτό το συμπέρασμα λίγο βαθύτερα από το πετσί σας…
Και ερχόμαστε στο τετραήμερο που μόλις αφήσαμε πίσω μας, δηλαδή ακόμη μια σχιζοφρενική κατάσταση οκτώ νέων κυκλοφοριών, με ένα σύνολο εισιτηρίων (για όλους τους τίτλους που προβλήθηκαν) στις 61.191. Εξ αυτών, η περιπέτεια «Mile 22» κατάφερε να κατακτήσει την κορυφή, αλλά με μόλις 12.027 εισιτήρια (από 61 οθόνες). Τα 8.561 προήλθαν από κινηματογράφους της Αττικής (40 οθόνες). Καλύτερη συμπεριφορά επέδειξαν οι θεατές το Σάββατο (3.355 εισιτήρια. Δεν έπιασε τόπο και το «σύντομο review» του Ατζαράκη…) Αναλογικά, πολύ καλύτερα κινήθηκε η γαλλική κομεντί «Ερωτευμένος με τη Γυναίκα μου» (φωτό), που άνοιξε στο #2 με 9.123 εισιτήρια (από 26 οθόνες). Τα 7.777 (από 20 οθόνες) κόπηκαν (ξανά) σε… πλησιέστερους κινηματογράφους, με το Σάββατο (3.089) να έχει το πάνω χέρι, φυσικά. Το συγκεκριμένο είδος, πάντως, εφέτος απέδειξε πως δεν «τραβάει» και διαιωνίζεται μονάχα για λόγους συμφερόντων της ελληνικής διανομής (και ενίοτε εξαιτίας επιδοτήσεων από… την αλλοδαπή). Πρεμιέρα και στο #3, με την «Κυρία από Τύχη» που πήγε να μας βγει σαλονάτη και ψυχαγωγική, αλλά δεν είναι δα και τόσο star στη χώρα μας η Ρόσι ντε Πάλμα, με αποτέλεσμα το φιλμ να κόβει μόνο 5.113 εισιτήρια (από 20 οθόνες). 1.698 «έσπευσαν» το Σάββατο. Στο #4 συναντάμε το δεύτερο sequel του animated franchise «Ξενοδοχείο για Τέρατα» με σταθερότητα στα εισιτήρια (4.637, από 47 οθόνες), με σύνολο στα 156.608. Η πρώτη πεντάδα κλείνει με το «Mamma Mia! Here We Go Again» (-39%) και 4.037 εισιτήρια (από 40 οθόνες). Είναι η #1 ταινία του καλοκαιριού, με 173.550 εισιτήρια μέχρι στιγμής, αλλά πολύ χαμηλότερα από κάθε προσδοκία. Έτσι, για να περάσει και του Ελληνάρα που δεν του άρεσαν… τα χρώματα! Πηγαίνετε να χαρείτε το έργο σε ένα θερινό σινεμά, όσο παίζει ακόμη. Κι αφήστε τα… μίση (ή ό,τι άλλο φθονερό).
Πάμε και στα… ψίχουλα. Οι «Πειρατές της Σομαλίας» άνοιξαν (τρόπος του λέγειν…) στο #6 με 2.544 εισιτήρια (από 34 οθόνες), η επίσης πρεμιέρα του «7 Μέρες στο Εντέμπε» (φωτό) μάζεψε 2.295 εισιτήρια, αφήνοντας όμως καλύτερες εντυπώσεις με μονάχα 13 οθόνες, ενώ στο #8 κάτι βαστάει ακόμη η «Συμμορία των 8» (με άνοδο της τάξης του 14%), κόβοντας 2.175 εισιτήρια (από 9 οθόνες). Έχει φτάσει τα 110.268. Το animated παιδικό «Ο Μαγεμένος Πρίγκιπας» κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο τετραήμερο (2.085 εισιτήρια, από 36 οθόνες και σύνολο στα 23.364), ενώ η γαλλική κομεντί «Θα Έρθω Κοντά σου Σιγά-Σιγά» (-5%) συμπληρώνει το top 10 με 1.598 εισιτήρια (από 7 οθόνες), με σύνολο στα 12.528.
Μακράν χειρότερο ήταν το «άνοιγμα» της ταινίας «Μη Φέρνεις Λουλούδια», τα οποία ίσως χρειάζονταν για το… μνήμα των 667 εισιτηρίων (από 8 οθόνες). Να ολοκληρώσουμε και με τις δύο επανεκδόσεις της εβδομάδας, οι οποίες (αν ρωτάς κι εμένα) ήταν εντελώς αψυχολόγητες. Η «Ιστορία Έρωτα και Αναρχίας», η οποία αρχικά είχε προγραμματιστεί για… πέρσι αλλά εμφανίστηκε εφέτος (θαύμα!), έκοψε 968 εισιτήρια (από 2 οθόνες), ενώ ο «Λαβύρινθος του Πάνα» καταποντίστηκε με 830 εισιτήρια (από 6 οθόνες). Και πάμε (ξανά) για άλλες οκτώ πρεμιέρες από Πέμπτη…