FreeCinema

Follow us
28.0220:00

Ελληνικό box-office: Εν αναμονή της… νυχτερίδας.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το «Uncharted» συνέχισε να προσελκύει… gamers και νεανικό κοινό, με μικρότερη ποσοστιαία του αναμενόμενου πτώση. Κατά τα άλλα, τραγωδία.

Από τα 71.252 εισιτήρια του προηγούμενου τετραημέρου, προσγειωθήκαμε στο πιο ηττοπαθές νούμερο των 54.055. Δεν υπήρχε κάτι καινούργιο, εμπορικό ή δελεαστικό για να συγκρατήσει την όποια μικρή άνοδο που είχε φέρει το «Uncharted», το οποίο παρέμεινε στην κορυφή του box-office με μικρότερη του αναμενόμενου ποσοστιαία πτώση προσέλευσης (-36%), τελικά, για να κόψει 17.544 εισιτήρια (από 98 οθόνες). Το σαββατόβραδο (8.209) ήταν ο κυρίως αιμοδότης αυτού του αριθμού, φυσικά, με το σύνολο της ταινίας να έχει φτάσει τα 55.757 εισιτήρια, μετά από τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής της. Στο #2 ακολούθησε το «Έγκλημα στον Νείλο», με ισχυρή πτώση (-49%) και 8.458 εισιτήρια (από 71 οθόνες), αποδεικνύοντας πως το adult κοινό έχει γίνει… παρελθόν, αν και στην προκειμένη το έργο δεν άξιζε ιδιαίτερης τύχης. Μια Άγκαθα Κρίστι, όμως, πάντοτε δίνει κάτι παραπάνω, ότι και να έχει προκύψει φιλμικά. Στα 3.812 η προσέλευση του Σαββάτου, ενώ το σύνολο βρίσκεται στα 77.520. Πολύ οριακά τα πράγματα για κατοστάρα… Πάντως, αυτοί οι δύο τίτλοι κατείχαν σχεδόν το 47% (!) επί του συνόλου της αγοράς για τούτο το τετραήμερο. Πράγμα που δεν πρόκειται να επαναληφθεί και από την ερχόμενη Πέμπτη, καθώς εκεί εφορμά το «The Batman» του Ματ Ριβς, το οποίο θα τους στερήσει πολλές οθόνες και (προφανώς) θα μονοπωλήσει το ενδιαφέρον του κοινού (μαζικά, εύχομαι).

Συμπεριφορικά, οι αίθουσες αντιμετωπίζουν τρία βασικά προβλήματα (με αυτή την αξιολογική σειρά, πλέον): α) απουσία αξιόλογων ταινιών (σε σταθερή βάση) που θα πείσουν το κοινό να βγει από το σπίτι και να επιλέξει το σινεμά ως μέσο ψυχαγωγίας, β) οικονομική δυσμένεια που βαραίνει ακραία και δίχως θετική προοπτική στην παρούσα συνθήκη που βρίσκεται η χώρα και γ) δυσάρεστη ψυχολογία που οφείλεται όχι μόνο στο θανατικό από τον κορονοϊό, αλλά και στην υποχρεωτική χρήση μάσκας καθ’ όλη τη διάρκεια μιας προβολής, η οποία (ειλικρινά) αποθαρρύνει πολλούς θεατές (το θέμα των εμβολιασμένων ή μη δεν το θίγω, διότι εκεί επικρατεί και μπάχαλο και ασάφεια με τα πιστοποιητικά και την τρίτη δόση, πια). Η επίθεση στην Ουκρανία δεν αλλάζει τα μυαλά του Έλληνα, ας μη γελιόμαστε. Για παράδειγμα, θεωρώ πως την προηγούμενη Πέμπτη ο συνολικός αριθμός εισιτηρίων που κόπηκαν (μόλις 2.611!) δεν επηρεάστηκε περισσότερο από αυτή την επικαιρότητα, αλλά από… την Τσικνοπέμπτη!

Στο #3 συναντάμε την παρθενική εμφάνιση ακόμη μίας περιπέτειας με πρωταγωνιστή τον Λίαμ Νίσον (τέσσερις είδαμε μέσα σ’ ένα δωδεκάμηνο!), το «Ο Μεσάζοντας» (φωτό), που δεν ξεκίνησε καλά, συγκεντρώνοντας μονάχα 5.090 εισιτήρια (από 68 οθόνες). Έστω, τα πήγε λίγο καλύτερα από το (πιο αξιοπρεπές σαν ταινία) «Δρόμος από Πάγο», που είχε ανοίξει με 3.643 εισιτήρια (από 68 οθόνες) στα τέλη του περασμένου Σεπτέμβρη. Στο #4, ακλόνητο το animated «Τραγούδα 2» (-5%!), εξακολουθεί να σαρώνει στο είδος του για εντέκατη εβδομάδα. Έκοψε 3.285 εισιτήρια (από 42 οθόνες), με πιο δυναμική την Κυριακή του (1.870). Σύνολο στα 104.432. Το top 5 συμπληρώνει το άνοιγμα του επίσης animated «Μπάντι: Ο Ροκ Σταρ 2», με 3.020 εισιτήρια (από 78 οθόνες). Επίσης καλύτερη η Κυριακή (1.593) κι εδώ. Πληροφοριακά, και το πρώτο δεν είχε καλό ξεκίνημα στα τέλη Απριλίου του 2017, με 3.659 εισιτήρια (από 54 οθόνες).

Ταινίες που συνεχίζονται συμπληρώνουν τις υπόλοιπες θέσεις. Στο #6, το «Ένας Οργισμένος Άνδρας Εκδικείται» (-47%), με 3.012 εισιτήρια (από 27 οθόνες) και σύνολο στα 11.915. Σαφώς άδικο, αλλά για τόσο «πειρατεμένο» τίτλο, πάλι καλά. Στο #7, το animated «Ενκάντο» (+8%!) δείχνει αντοχή χάρη στην εμπιστοσύνη των οικογενειών στο προϊόν της Disney και κόβει 2.610 εισιτήρια (από 32 οθόνες), στην δέκατη τέταρτη εβδομάδα προβολής του! Σύνολο στα 65.418, ελαφρώς δυσανάλογο της πορείας του, ουσιαστικά. Στο #8, το «Σμύρνη μου Αγαπημένη» (φωτό) παραμένει αρεστό (-8%), κόβοντας 2.554 εισιτήρια (από 34 οθόνες), με σύνολο στα 216.165 και ελπίδες να κάνει μια επιθετική «επανέκδοση» στα θερινά σινεμά. Το «Spider-Man: No Way Home» (-11%) τσιμπάει ακόμη 2.041 εισιτήρια (από 17 οθόνες), ανεβάζοντας το σύνολό του στο εξωφρενικό νούμερο των 461.916 εισιτηρίων. Και κλείνουμε με το «Παντρέψου με» (-56%) και 1.247 εισιτήρια (από 27 οθόνες). Έχει φτάσει τα 17.343. Τόσο ευχάριστο το έργο, τόσο στενάχωρο το νούμερο…

Οι υπόλοιπες νέες ταινίες της εβδομάδας είχαν μόλις τριψήφια νούμερα προσέλευσης. Το «Μια Μέρα στη Σαγκάη» (#13) έκοψε 559 εισιτήρια (από 12 οθόνες), το πολύ αξιόλογο ελληνικό «Σελήνη, 66 Ερωτήσεις» (φωτό) (#15) είχε καλύτερη αντιμετώπιση με 512 εισιτήρια (από 5 οθόνες) και το «Πάθος» (#17) έκοψε 377 εισιτήρια (από 2 οθόνες). Εδώ να σχολιάσω και μια λάθος αντιμετώπιση, να υπολογίζεται ένας μέσος όρος εισιτηρίων ανά αίθουσα, κάτι που θεωρώ ότι δεν δύναται να έχει λογική βάση στην ελληνική αγορά. Το σινεμά που έπαιζε το φιλμ στην Αθήνα έκοψε 327 εισιτήρια, ενώ εκείνο της Θεσσαλονίκης μόλις 50! Βγάζει νόημα το screen average; Ας σοβαρευτούμε. Κι ας περιμένουμε ένα γερό ντου από το «The Batman». Το αξίζει.