Ελληνικό box-office: «Βίαιο» τετραήμερο.
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η προσέλευση στις αίθουσες παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα, κι ας διανεμήθηκαν καμία δεκαριά νέοι τίτλοι ταινιών. Τους περισσότερους από αυτούς δεν θα τους θυμάται κανείς μέχρι να συμπληρωθεί το επταήμερο…
Από τα 48.457 εισιτήρια του προηγούμενου box-office report, κάναμε ένα «τσικ» προς τα πάνω κι αυτές τις μέρες τα μετρήσαμε σε 51.966. Επαναλαμβάνω. Πέρσι τέτοιο καιρό είχαν κοπεί μόλις 49.748 στο αντίστοιχο διάστημα, άρα… προς τι όλη αυτή η γκρίνια από δημοσιεύματα κλάψας του ελληνικού Τύπου; Υπάρχει ένα ποσοστό που θεωρεί ότι εφόσον πέρσι εξακολουθούσαμε να σφαζόμαστε για το ποιοι εμβολιάζονται και ποιοι όχι για τον COVID-19, με το «πρόβλημα» του πιστοποιητικού να διχάζει κατά τη συνολική διάρκεια του χειμώνα, όλο αυτό λειτουργούσε ανασταλτικά στην προσέλευση. Από την άλλη, φέτος ουδείς ασχολείται με πιστοποιητικά και σίγουρα ουδείς αναζητά να μάθει (και) τον αριθμό των νεκρών (34.482 μέχρι στιγμής!) από τον κορονοϊό. Τι φταίει, λοιπόν; Η απουσία καλών ταινιών. Ταινιών που μπορούν να σε κάνουν να θέλεις να «κλειστείς στο σινεμά» και να πληρώσεις γι’ αυτό. Θα υπάρξει ένα σχετικό editorial που θα θορυβήσει μέσα στις επόμενες μέρες, πλήρως επεξηγηματικό για το αδιέξοδο στο οποίο βρισκόμαστε. Διότι η λύση, δυστυχώς, δεν εντοπίζεται στο πως και στο πότε θα επιστρέψει ο κόσμος στις κινηματογραφικές αίθουσες! Απλά, περιμένω να δω και την απήχηση που θα έχει το sequel του «Avatar», για να βγάλω πληρέστερα συμπεράσματα.
Προσωρινά, στο τετραήμερο που μας πέρασε, εύλογα «θριάμβευσε» η μακάβρια περιπετειώδης κωμωδία «Άγρια Νύχτα», που έκανε ντεμπούτο στο #1 με 11.278 εισιτήρια (από 84 οθόνες). Multiplex-άδικος τίτλος για τρελό fun στις αίθουσες, με… φονικό Άι Βασίλη, το φιλμ συνάντησε αυτή την ανταπόκριση από το κοινό ανά ημέρα: 2.105, 1.866, 3.807 και 3.500 εισιτήρια. Σαφής η προτίμηση των Αθηναίων θεατών (5.476, από 28 οθόνες). Λόγω εορταστικού timing (και ανύπαρκτου ανταγωνισμού στο πλαίσιο του genre), θεωρώ ότι το έργο έχει «ψωμί» ακόμα και ίσως λειτουργήσει (και) ως «αντίβαρο» σε sold-out προβολές της συνέχειας του «Avatar» στις επόμενες μέρες. Αρκεί να υπάρχει μια τόσο εξωφρενική ζήτηση…
Στο #2 άνοιξε το πρώτο ψηφιακό animation μεγάλου μήκους… από τον τόπο μας! Παραδόξως, αυτό έτυχε να είναι το «Καραγκιόζης: The Movie» (φωτό), το οποίο έκοψε 7.216 εισιτήρια (από 91 οθόνες). 2.798 και 3.257 ήταν τα εισιτήρια που έκοψε στο weekend, ενώ στη Αθήνα συγκέντρωσε 3.585 θεατές (από 33 οθόνες). Περίμενα να δω κάτι παραπάνω στο υπόλοιπο Ελλάδας, είναι η αλήθεια. Καθώς και πενταψήφιο νούμερο, συνολικά. Επειδή δεν πρόκειται να εμφανιστούν και πολλά άλλα παιδικά στις τελευταίες εβδομάδες του 2022, ενδέχεται να κρατηθεί αξιοπρεπώς τούτο εδώ.
Στο #3 ανέβηκε το οικογενειακό «Λάιλ, Ο Φίλος μου ο Κροκόδειλος» (φωτό), σημειώνοντας την μικρότερη πτώση στο top 10 (γύρω στο -16%) και κόβοντας 4.126 εισιτήρια (από 61 οθόνες). Προτιμήθηκε στις κυριακάτικες προβολές (1.944), ενώ συνολικά έχει φτάσει τα 9.905. Θα ελπίζει να κάνει κάτι στις γιορτές, αλλά οι live action ταινίες αυτού του είδους έχουν αποδείξει πως δεν έχουν πέραση στις μικρές ηλικίες εδώ. Το θρίλερ «Το Μενού» (-34%) εξακολουθεί να τραβά την προσοχή του κοινού και βρέθηκε στο #4 με 3.961 εισιτήρια (από 34 οθόνες). Διανύει την τέταρτη εβδομάδα προβολής του και έχει φτάσει τα 49.430 σε σύνολο. Ένα υγιές νούμερο αποδοχής. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το «Black Panther: Wakanda Forever» (-35%), κόβοντας 3.774 εισιτήρια (από 39 οθόνες). Μιλάμε για κομιξάδικο τίτλο Marvel, οπότε το σύνολο στα 125.911 θεωρείται ευκολάκι.
Ο animated «Παράξενος Κόσμος» (-39%) κατρακύλησε στο #6, κόβοντας 3.592 εισιτήρια (από 59 οθόνες). Μιλάμε για τόσο άγριο flop (παγκοσμίως), που ήδη διαφημίζεται το ότι θα συμπεριλαμβάνεται στη πλατφόρμα της Disney+ μέσα στην περίοδο των γιορτών! Σύνολο στα 20.947. Στο #7 έκανε ποδαρικό το anime «Dragon Ball Super: Super Hero» (φωτό), με 2.932 εισιτήρια (από 64 οθόνες). Ατυχέστατη απόπειρα να επαναληφθεί (με το ζόρι) η πρόσφατη έκπληξη του «One Piece Film: Red» που είχε κόψει (χωρίς πλήρη στοιχεία απόδοσης) 12.038 εισιτήρια (από 12 οθόνες) στις αρχές του Νοέμβρη. Τελικά, το τι κάνει «γκελ» στον κόσμο το αποφασίζει το κοινό από μόνο του… Στο #8 βρέθηκε το «Poker Face: Ο Τζογαδόρος» του Ράσελ Κρόου (-44%), κόβοντας 2.461 εισιτήρια (από 27 οθόνες), με ένα ελαφρώς αναπάντεχο σύνολο στα 9.471. Η πτώση των «The Fabelmans» του Στίβεν Σπίλμπεργκ αγριεύει (-53%), με το τρίτο τετραήμερο της ταινίας να μετρά μόλις 2.323 θεατές (από 40 οθόνες). Δράμα για πανάκριβη «ανεξάρτητη» αγορά τίτλου το σύνολο των 20.497 εισιτηρίων, αλλά αν δει κανείς και τι γίνεται στο αμερικάνικο box-office θα τρομάξει με την πανωλεθρία! Αντιθέτως, το #1 φιλμ του 2022 στην Ελλάδα, το animated «Minions 2: Η Άνοδος του Γκρου», αδιαφορεί παντελώς για το ότι παίζει εδώ και δεκαεπτά εβδομάδες, είχε μία αστεία ποσοστιαία πτώση (-12%) και βρέθηκε στο #10 με 1.587 εισιτήρια (από 22 οθόνες). Σύνολο στα 336.685!
Οι υπόλοιπες νέες ταινίες της εβδομάδας (με εξαίρεση το «Στο Σκοτάδι» που προτίμησε να παραμείνει… στο σκοτάδι και το «Λευκός Θόρυβος», για το οποίο το Netflix δεν έδωσε νούμερα, κλασικά) σφαγιάστηκαν κυριολεκτικά, με τριψήφια «ανοίγματα». 768 εισιτήρια (από 13 οθόνες) για το «Πιο Πολύ από Ποτέ» (φωτό), 493 εισιτήρια (από 2 οθόνες) για το ελληνικό «Ησυχία 6-9» (ουσιαστικά ενισχύθηκε κυρίως από αθηναϊκή «special» προβολή μετά συντελεστών και party, που συγκέντρωσε 228 θεατές…), 441 εισιτήρια (από 7 οθόνες) για το «R.M.N.», 416 εισιτήρια (από 22 οθόνες) για το «Οι Πέντε Διάβολοι» και 378 (από 5 οθόνες) για το «Η Ιστορία της Γυναίκας μου». Όλα είχανε πάρει απλόχερα «αστεράκια»! Τζάμπα είναι, άλλωστε. Περίπου.