Ελληνικό box-office: Η αγορά, πάντως, δεν αναστήθηκε…
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η κορύφωση του εορτασμού του Πάσχα ισοπέδωσε τα σινεμά, πολλά από τα οποία προτίμησαν να παραμείνουν κλειστά για όλο το τριήμερο, αντί του κλασικού «λουκέτου» του Επιταφίου ή της νύχτας της Ανάστασης.
Στο προηγούμενο box-office report μετρούσαμε 101.304 θεατές, σε τούτο εδώ… τους ψάχνουμε με το φαναράκι της πασχαλινής Ανάστασης! 17.041 εισιτήρια κόπηκαν μέχρι και την Κυριακή, που αυξήθηκαν (συνολικά) σε 32.728 μαζί με την προσέλευση της αργίας της Δευτέρας. Φυσικά, στο τριήμερο οι περισσότεροι κινηματογράφοι υπολειτουργούσαν ή είχαν κλείσει εντελώς, μάλλον έχοντας τη διαίσθηση πως ο κόσμος θα προτιμούσε να τρέχει στις εξοχές και… στα ψητά. Στην κορυφή παρέμεινε για τρίτη φορά η «Ταινία Minecraft», συγκεντρώνοντας 6.049 εισιτήρια (από 167 οθόνες), που έγιναν 11.824 μαζί με την extra αργία. Συνολικά, έχει φτάσει τα 138.918, νούμερο που θα χαρακτήριζα εξαιρετικό, κρίνοντας (και) από την εκκεντρικότητα του φιλμ. Στο #2 παρέμεινε το μουσικό ντοκιμαντέρ «Εμείς», με θέμα τον Έλληνα rapper Bloody Hawk, που έκοψε 3.636 εισιτήρια (από 83 οθόνες) και μαζί με την extra αργία έφτασε τα 6.134. Έχει κάνει συνολικά 62.912 κι έχει… ρίξει σαγόνια στο πάτωμα πολλών γραφείων διανομής με την επιτυχία του!
Στο #3 έκανε την παρθενική του εμφάνιση το θαυμάσιο horror «Αμαρτωλοί» (φωτό), κόβοντας 2.167 εισιτήρια (από 64 οθόνες), τα οποία έφτασαν τα 4.386 μαζί με την extra αργία. Ιδιαίτερα ατυχές το άνοιγμα, δηλαδή, ενώ η ταινία και καλές κριτικές είχε και έσκισε στα αμερικανικά ταμεία. Τι να έφταιξε εδώ; Απλές υποθέσεις θα κάνω. Το κακό timing με το Πάσχα; Το ότι το marketing της αλλοδαπής δεν τόνιζε καθόλου το στοιχείο του βαμπιρισμού, οπότε οι λάτρεις του είδους δεν πήραν χαμπάρι; Η… μαυρίλα στο καστ (σπάνια δουλεύει αυτό στην ελληνική αγορά); Σε κάθε περίπτωση, το σνομπάρισμα είναι εντελώς αδικαιολόγητο και εύχομαι να πάρει μπρος η ταινία σταδιακά, διότι είναι από τις πιο εντυπωσιακές της σεζόν και σοβαρή πρόταση για ένα re-think επάνω στο συγκεκριμένο genre. Στο #4 συναντάμε την κατασκοπική περιπέτεια «Ο Ερασιτέχνης», που έκοψε 2.033 εισιτήρια (από 60 οθόνες), για να φτάσει τα 3.916 μαζί με την extra αργία. Μέτριο το σύνολο στα 23.974 (και στις ΗΠΑ θεωρούν τον τίτλο… disaster). Και στο #5 την παλεύει ο Τζέισον Στέιθαμ ως «Ένας Απλός Άνθρωπος», κόβοντας 780 εισιτήρια (από 18 οθόνες), τα οποία έφτασαν τα 1.412 μαζί με την extra αργία. Με σύνολο 56.866 εισιτηρίων, θα έλεγα πως το όνομα μετράει ακόμη στην ελληνική αγορά.
Για να έχουμε φτάσει σε τριψήφιο τετραημέρου, αντιλαμβάνεται κανείς την αδιαφορία που επέδειξε ο κόσμος προς την επιλογή της κινηματογραφικής ψυχαγωγίας σ’ αυτές τις γιορτές… Στο #6 συναντάμε την «παραξενιά» horror από την Ιρλανδία «Οντότητα», που έκοψε 600 εισιτήρια (από 19 οθόνες), τα έκανε 967 μαζί με την extra αργία κι έχει φτάσει τα 14.266 σε σύνολο. Στο #7 έκανε ντεμπούτο το οικογενειακό «Μικρό μου Πάντα», κόβοντας 364 εισιτήρια (από 50 οθόνες), για να γίνουν 909 μαζί με την extra αργία. Παραήταν μικρό… Ακολούθησε ακόμη μία πρεμιέρα, το δραματικό «Όνειρα Ιλουστρασιόν» (φωτό), με 297 εισιτήρια (από 14 οθόνες), το οποίο έβαλε και κάτι ψιλά ακόμη στην extra μέρα αργίας, για να φτάσει τα 514 συνολικά. D.O.A. το έργο! Στο #9, με 282 εισιτήρια (από 28 οθόνες) και 628 μαζί με την extra αργία, συναντάμε το animated «Ο Γύρος του Κόσμου του Μικρού Γκρίζλι», που μετρά συνολικά 3.084 εισιτήρια. Τέλος, η κατακαημένη live action «Χιονάτη», που έκοψε 246 εισιτήρια (από 16 οθόνες), τα έκανε 639 μαζί με την extra αργία. Τρελό φιάσκο το σύνολο στα 56.245. Και την original (του 1937) να έβγαζαν στα σινεμά, καλύτερα θα πήγαινε! Αυτό ήταν το top 10… του τρόμου!