FreeCinema

Follow us
03.0218:30

Ελληνικό box-office: Δεν ξεπερνιέται η αγάπη για το «Υπάρχω»!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το «Υπάρχω» του Γιώργου Τσεμπερόπουλου είδε την κορυφή για έβδομη συνεχόμενη φορά! Πολύ σκληρή (για να πεθάνει) η πενιά, τελικά!

Μετά τα 99.774 εισιτήρια του προηγούμενου box-office report, συνεχίζεται η καθίζηση στα 86.746. Πάνω-κάτω, επιστρέφουμε σε επίπεδα Οκτώβρη, με την προσέλευση να στηρίζεται αρκετά στο οικογενειακό target group, καθώς τέσσερις από τους τίτλους του τωρινού top 10 σε τέτοιο κοινό απευθύνονται. Το weekend (35.851 και 29.969 εισιτήρια στις αντίστοιχες μέρες) είναι αυτό που «σώζει» την κατάσταση, ενώ περιέργεια προκαλούν οι δραματικά κακές επιδόσεις της περασμένης Πέμπτης (8.050). Δηλαδή, σοβαρά τώρα, κάτσατε σπίτι για να δείτε ποιο τραγούδι θα μας εκπροσωπήσει στη Eurovision φέτος; Ευτυχώς που… υπάρχει και το «Υπάρχω» του Γιώργου Τσεμπερόπουλου, το οποίο παραμένει αμετακίνητο στην κορυφή για έβδομη εβδομάδα (!), παρά τη σημαντική του υποχώρηση (-38%) πια, κόβοντας 13.719 εισιτήρια (από 97 οθόνες). Η Αθήνα το βαστάει εντυπωσιακά (αναλογικά), με 7.971 εισιτήρια (από 39 οθόνες). Το σύνολο βρίσκεται στα 812.327 κι αυτό σημαίνει πως… το flirt με τα εννιακόσια χιλιάρικα δεν έχει σβήσει! Απλά, το έργο θα διατηρήσει τον τίτλο της τέταρτης μεγαλύτερης εμπορικής επιτυχίας ελληνικής ταινίας των τελευταίων δεκαετιών (και ουχί από καταβολής, όπως κυκλοφόρησε από υπερβάλλοντα ζήλο εσχάτως).

Στο #2 συναντάμε ξανά το sequel «Ο Πάντινγκτον στο Περού» (-27%), με 9.980 εισιτήρια (από 95 οθόνες) και σχεδόν ισάριθμη (4.291 και 4.588) προσέλευση στο weekend. Συνολικά, μετρά 44.340 εισιτήρια. Μία θέση πιο ψηλά ανέβηκε η ντιλανική βιογραφία «A Complete Unknown», διατηρώντας δυναμικά (αν και είχε ξεκινήσει απογοητευτικά έτσι κι αλλιώς…) την προσέλευση των θεατών (-13%), για να κόψει 6.937 εισιτήρια (από 47 οθόνες). Τα 2.994 ήταν σαββατιάτικα, ενώ η επαρχία (εκ του συνόλου) μάλλον αγνοεί την ύπαρξη του Αμερικανού μουσικού (1.659 εισιτήρια, από 22 οθόνες). Παιδικο-οικογενειακό και στο #4, με το sequel «Sonic 3» (-28%), το οποίο έκοψε 6.465 εισιτήρια (από 73 οθόνες), με το σύνολό του να φτάνει τα 115.717. Franchise, πως αλλιώς… Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το πρωτοεμφανιζόμενο και animated «Flow» (φωτό), με 6,345 εισιτήρια (από 46 οθόνες). Η απουσία διαλόγων ή (και) ελληνικής μεταγλώττισης δεν έδειξε να δραστηριοποιεί το adult κοινό (το οποίο θα μπορούσε να «πάρει γραμμή» από μερικές διθυραμβικές κριτικές και το οσκαρικό buzz) στις καθημερινές, με αποτέλεσμα ο τίτλος να λειτουργεί περισσότερο ως ένα τυπικό παιδικό για το weekend (2.540   και 2.747, στις αντίστοιχες μέρες).

Στο #6 έκανε ποδαρικό το πανέξυπνο θρίλερ «Companion» (φωτό), κόβοντας 4.559 εισιτήρια (από 58 οθόνες). Σαν να… αντιγράψατε το opening του «Λυκάνθρωπος» (6.357 εισιτήρια, από 75 οθόνες) της προηγούμενης εβδομάδας. Και να φανταστεί κανείς πως τούτο εδώ ήταν ακόμη καλύτερο! Μερίδιο ευθύνης, πάντως, έχει και η… στενοκεφαλιά της ντόπιας κριτικής, που παραγνωρίζει το συγκεκριμένο genre και σπάνια ξεπερνά τα… «δύο αστεράκια» στην αξιολόγηση τέτοιων φιλμ, ισοπεδώνοντας κάποιες αξιόλογες εξαιρέσεις. Στην αλλοδαπή, όπως μπορεί να δει κανείς στο Rotten Tomatoes, το «Companion» πιάνει… 94% σε θετικές κριτικές! Εκεί και αναγνωρίζουν και σέβονται το σινεμά των ειδών. Όσο για το ελληνικό κοινό, όταν λυσσάξει να την… «κατεβάζει» πειρατικά, τότε θα του έρθει η «επιφοίτηση» και θα γράφει στα social πόσο «τα σπάει» αυτή η ταινία…

Στο #7 συναντάμε την περιπέτεια δράσης «Η Ληστεία του Αιώνα 2» (-37%), με 4.255 εισιτήρια (από 32 οθόνες) και σύνολο στα 32.381. Σε παρόμοιο κοινό απευθυνόταν το πρωτοεμφανιζόμενο θρίλερ δράσης «Επικίνδυνη Πτήση» (φωτό) του Μελ Γκίμπσον, το οποίο έκοψε 3.732 εισιτήρια (από 37 οθόνες). Παραδόξως, μία εβδομάδα πριν ήταν το #1 στο αμερικανικό box-office. Εκεί πήγαν για το «guilty pleasure» της υπόθεσης… Στο #9, η animated «Βαϊάνα 2» (-31%) καταφέρνει να παραμένει παρούσα στο top 10, κόβοντας 3.703 εισιτήρια (από 41 οθόνες), με το σύνολό της να φτάνει τα 349.722. Τέλος, το αγαπημένο της κριτικής «Όλα Όσα Φανταζόμαστε ως Φως» (-31%) έκοψε ακόμη 3.119 εισιτήρια (από 21 οθόνες), οδηγώντας το σύνολο των πρώτων έντεκα ημερών προβολής του στα 9.444.

Άξιες αναφοράς είναι και δύο περιπτώσεις που βρέθηκαν εκτός πρώτης δεκάδας. Στο #13 η «Emilia Pérez» των 13 (!) υποψηφιοτήτων στα Όσκαρ, που έκοψε 2.240 εισιτήρια (από 30 οθόνες) για να φτάσει το σύνολό της στα 16.956, και στο #16 το «Αρκάντια» (φωτό) του Γιώργου Ζώη, που έκοψε 1.667 εισιτήρια (από 11 οθόνες), ανεβάζοντας τον αριθμό προσέλευσης των θεατών χάρη σε ένα μεγαλύτερο δίκτυο διανομής. Το σύνολο των πρώτων έντεκα ημερών προβολής του έχει φτάσει τα 4.388.