FreeCinema

Follow us
31.0712:30

Ελληνικό box-office: 50% κάτω ο «Βασιλιάς».


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο «Βασιλιάς των Λιονταριών» υποχωρεί εντυπωσιακά, δίπλα σε πρεμιέρες για τις οποίες το κοινό αδιαφορεί χαρακτηριστικά. Και όχι άδικα.

Το εντυπωσιακό άνοιγμα του «live action» «Βασιλιά των Λιονταριών» το προηγούμενο τετραήμερο ακολουθήθηκε από μία εξίσου εντυπωσιακή πτώση της τάξης του -50%, με το συνολικό ενδιαφέρον της αγοράς να καταρρέει στα 85.907 εισιτήρια, έστω κάπως καλύτερα από τα 73.324 της αντίστοιχης περιόδου πέρσι. Το ντισνεϊκό οικογενειακό θέαμα προσέλκυσε 35.715 θεατές, νούμερο που μάλλον εξανεμίζεται δίπλα στις 221 οθόνες. Ο τίτλος φόρτσαρε καλύτερα το Σάββατο (10.287) και ήδη μετράει 163.778 εισιτήρια σε σύνολο. Δυστυχώς, δεν έχουμε απόλυτα νούμερα από την απήχηση του original φιλμ του 1994, που έκοψε κάτι μεταξύ 300 – 350 χιλιάδων εισιτηρίων, και σε κάθε περίπτωση θα ήταν ανόητο να συγκρίνουμε μεγέθη σε τέτοια απόσταση χρόνου (ακόμη και ημερομηνιακά, καθώς το animated είχε κάνει πρεμιέρα τον Δεκέμβρη). Μπορούμε, όμως, να θίξουμε το «φαινόμενο» του γαλλικού sequel «Θεέ μου, Τι σου Κάναμε; 2», το οποίο υποχώρησε ελαφρά (-29%) και όλα δείχνουν ότι δεν πρόκειται να ανακάμψει ή να έχει τη μακροχρόνια πορεία του πρώτου φιλμ από το 2014. Τρίτο τετραήμερο στα 11.132 εισιτήρια (από 37 οθόνες), με το σαββατόβραδο (4.076) να στηρίζει τυπικά. Έχει φτάσει τα 73.303. Επιτυχία ναι, θρίαμβος όχι. Και αμέσως-αμέσως πέφτουμε σε τετραψήφιο νούμερο, με τα 7.684 εισιτήρια (από 16 οθόνες) του ανοίγματος του γαλλικού (αλίμονο!) δράματος «Ποια Νομίζεις Ότι Είμαι», με selling point το όνομα της Ζιλιέτ Μπινός, που δεν λειτουργεί πάντα για καλό – όμως εντός της ντροπής των ταινιών που διανέμονται μέσα στο καλοκαίρι, ο απλός θεατής αισθάνεται μία κάποια ασφάλεια όταν του πουλάς (έστω) ένα όνομα αστέρα της οθόνης. Προφανώς, η προσέλευση ήταν κάπως μεγαλύτερη το Σάββατο (2.839). Από αυτά που θα περάσουν το «μέγα» (σαρκασμός) εισπρακτικό φράγμα του δεκαχίλιαρου φέτος το καλοκαίρι, δηλαδή.

Ο τελευταίος «Spider-Man» βρέθηκε (-19%) στο #4, κόβοντας 5.606 εισιτήρια (από 36 οθόνες) και φτάνοντας τα 167.332 συνολικά. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η πρωτοεμφανιζόμενη περιπέτεια «Η Ληστεία της Μαφίας» (φωτό), που δεν «έκλεψε» και τα ταμεία κυριολεκτικά, κόβοντας 4.014 εισιτήρια (από 32 οθόνες). Τα 1.710 του σαββατόβραδου υποθέτω ότι τα «τσίμπησε» μονάχα εξαιτίας του ελληνικού τίτλου. Ακολουθεί το «Toy Story 4» (-23%) με 2.847 εισιτήρια (από 29 οθόνες) και σύνολο ευπρεπές στα 160.712. Στο #7 έκανε ντεμπούτο το θρίλερ τρόμου «Polaroid», με μόλις 2.446 εισιτήρια (από 29 οθόνες). Αν δεν πρόκειται περί διάσημου franchise (βλέπε τα 84.502 που έχει κόψει μέχρι στιγμής το «Annabelle Comes Home»), το είδος δεν δείχνει να τσουλάει καλοκαιριάτικα (πόσω μάλλον με δευτεράντζες…). Στο #8 έπεσε (-44%) η «Anna» του Λικ Μπεσόν, μία από τις πιο άσχημες εισπρακτικές αποτυχίες τούτης της περιόδου, με 2.363 εισιτήρια (από 26 οθόνες) και πενιχρό σύνολο στα 10.741. Το ισπανόφωνο «Αριστούργημά μου» εξακολουθεί να βαστάει συμπαθητικά (-26%), κόβοντας 2.023 εισιτήρια (από 14 οθόνες), για να φτάσει τα 10.742 μέχρι στιγμής. Τέλος, η «Κόκκινη Τζόαν» υποχώρησε άσχημα (-56%) στο δεύτερο τετραήμερό της, με 1.969 εισιτήρια (από 12 οθόνες), με σύνολο στα 8.340.

Γενικά, καθόμαστε και σπαταλάμε (εμείς, όχι εσείς…) ώρες από τη ζωή μας για ταινίες που με δυσκολία θυμόμαστε τους τίτλους τους σχεδόν από την πρώτη εβδομάδα προβολής τους, και μετράμε ψίχουλα από τα ταμεία εβδομαδιαίως για να λέμε ότι στην Ελλάδα υπάρχει κινηματογραφική αγορά. Μιζέρια. Όταν αποβιώσουν οι ενήλικες θεατές που στηρίζουν τα σαββατόβραδα σήμερα, θέλω να δω με τι θα ασχολείται αυτή η αγορά. Με το σινεμά, σίγουρα όχι…