FreeCinema

Follow us
18.1221:00

Ελληνικό box-office: Βαστάει η φήμη των «Jedi».


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, οι «Τελευταίοι Jedi» απέδειξαν πως η φήμη της Δύναμης βαστάει ακόμα στην Ελλάδα, καθώς και ότι οι επίσημες ταινίες της saga (θα) παρασύρουν πιο μαζικά το κοινό που σέβεται το «Star Wars»… brand.

Η μόνη παρατήρηση που θα κάνω σχετικά με το περσινό «Rogue One» (της αντίστοιχης περιόδου) είναι η υπενθύμιση του ανοίγματός του (με 60.213 εισιτήρια, από 172 οθόνες). Είναι κάτι παραπάνω από προφανές ότι οι fans του «Star Wars» θα επικεντρώνουν πάντοτε στη βασική ιστορία των θρυλικών χαρακτήρων που έπλασε η original saga το 1977, αφήνοντας κάθε επερχόμενο spin-off σε δεύτερη μοίρα. Πάμε τώρα στους «Τελευταίους Jedi» που έχασαν γύρω στο 31% της αγοραστικής αξίας του «Η Δύναμη Ξυπνάει», το οποίο είχε κάνει ντεμπούτο στο ελληνικό box-office με 137.128 εισιτήρια (από 167 οθόνες). Οι «Jedi» έκοψαν 100.121 εισιτήρια (από 203 οθόνες) σε ολόκληρη τη χώρα (το τρίτο καλύτερο άνοιγμα του 2017, μετά από εκείνο του τελευταίου sequel των «Πειρατών της Καραϊβικής» και εκείνο του θρίλερ «Το Αυτό»). Τα στοιχεία μοιάζουν αρκετά με την ανταπόκριση του αμερικανικού κοινού: 247.900.000 εκατομμύρια δολάρια για τη «Δύναμη» το 2015, 220.047.000 δολάρια για τους «Jedi» σήμερα. Και τα δύο αποτελούν τα μεγαλύτερα ανοίγματα ταινιών στις ΗΠΑ ever! Για την ελληνική αγορά, το νούμερο των τελευταίων αντιπροσωπεύει το 56% επί του συνόλου των εισιτηρίων που κόπηκαν το περασμένο τετραήμερο (184.473, μια αξιοπρεπής βελτίωση από τα περσινά 154.327, δηλαδή).

Ας δούμε το τετραήμερο που μας πέρασε πιο αναλυτικά. Η Πέμπτη (όπως συνηθίζεται για έργα του genre, πόσω μάλλον με τέτοια φήμη) συσπείρωσε τους πιο βιαστικούς φανατικούς που φοβούνται να ακούσουν spoilers από τους πρώτους θεατές πιο πολύ κι από το να τους βρει ο καρκίνος (ναι, είναι τόσο σοβαρό)! 30.061 εισιτήρια με το καλημέρα σας, λοιπόν, συνέχεια αρκετά φτωχή με τα 17.165 της Παρασκευής, όχι ιδιαίτερη εκτόνωση το Σάββατο με 30.599 (μόλις λίγο καλύτερα από την πρώτη μέρα!) και πεσμένη αλλά ικανοποιητική Κυριακή στα 22.296. Το σύνολο της Αθήνας (52.794 εισιτήρια, από 86 οθόνες) είχε ελαφρύ προβάδισμα από την υπόλοιπη Ελλάδα. Οι 3D προβολές (από 38 οθόνες) είχαν συνολικό μερίδιο 11.978 εισιτηρίων σε όλη τη χώρα, μετριότατο νούμερο σε σύγκριση με το πόσο καλά δούλεψε η Sphera των Village Cinemas στο The Mall, προσφέροντας μια εντυπωσιακή αίθουσα με τεράστια οθόνη, ήχο ATMOS και 3D, το οποίο αθροίζουμε σε 4.867 θεατές! Εξαιρετικά, πάντως, κινήθηκαν και οι υπόλοιπες προβολές των ATMOS αιθουσών (2), με 5.490 εισιτήρια. Οι «Jedi» θα συνεχίσουν να παίζουν σχεδόν μόνοι τους στην αγορά και το ερχόμενο τετραήμερο, διεκδικώντας με αξιώσεις την πρωτιά του box-office. Το δεύτερο τετραήμερο του «Η Δύναμη Ξυπνάει» είχε τρομερή πτώση, της τάξης του 51%. Περιμένω μικρότερες απώλειες τούτη τη φορά και σίγουρα δεν αντιμετωπίζω τον ερχομό του ελληνικού «Τζαμάικα» ως απειλή.

Στο #2 άνοιξε το animated «Coco» (φωτό) της Pixar, κόβοντας 16.667 εισιτήρια (από 152 οθόνες). Δεν είναι καθόλου καλό το ξεκίνημα, αλλά το είδος αυτό παίρνει ουσιαστικό boost στις μέρες των γιορτών (και) με τα σχολεία που κλείνουν, άσχετα από το ότι το background του θέματος εδώ μπορεί να ξενίσει αρκετούς γονείς. Ειλικρινά, μην φανταστείτε κάτι τρομακτικό, μιλάμε για αριστούργημα που αγγίζει και αφορά μεγάλη ηλικιακή γκάμα θεατών. Πιο δυνατή μέρα ήταν η Κυριακή (7.946 εισιτήρια), τα 3D (στα ελληνικά) έπιασαν μόλις 1.358 εισιτήρια (από 25 οθόνες), ενώ οι αγγλόφωνες (ελάχιστες) προβολές σε 4 οθόνες σε ολόκληρη τη χώρα προσέλκυσαν μόλις 257 θεατές! Θα υπάρξει ένας κάποιος ανταγωνισμός από τον «Φερδινάνδο» της FOX που έρχεται την Πέμπτη, αλλά νομίζω ότι το «Coco» θα δει καλύτερες μέρες. Όχι εξωφρενικά καλύτερες, όμως. Και (θα) είναι κρίμα. Στο #3 υποχώρησε ο «Καζαντζάκης» με ισχυρή πτώση και πάλι (-55%), για να κόψει 8.952 εισιτήρια (από 55 οθόνες). Τα 5.658 κόπηκαν στο weekend. Η διαφορά Αθήνας (4.517 εισιτήρια, από 24 οθόνες) από επαρχία (4.434 εισιτήρια, από 31 οθόνες) στο σύνολο του τετραημέρου δεν απείχε σχεδόν καθόλου (ενδιαφέρον). Το φιλμ του Γιάννη Σμαραγδή βρίσκεται στα 204.527 αυτή τη στιγμή και αν δεν ευνοηθεί καθόλου από τις γιορτινές μέρες, θα… φτύσει αίμα για να φτάσει τα 250.000 εισιτήρια (για την ιστορία, το «Τελευταίο Σημείωμα» του Παντελή Βούλγαρη βρίσκεται πλέον στα 200.110). Στο #4 συναντάμε το ακόμα ισχυρό (στην έκτη εβδομάδα προβολής του, με μόνο -36% πτώση!) «Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές», με 8.848 εισιτήρια (από 34 οθόνες), με δυνατό weekend (3.503 και 2.493 εισιτήρια στις αντίστοιχες μέρες). Με 324.568 εισιτήρια σύνολο, είναι πλέον η μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία της τρέχουσας σεζόν. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει ο ελληνικός «Θησαυρός», με 8.651 εισιτήρια (από 37 οθόνες), δηλαδή (χοντρές) απώλειες της τάξης του 47%. Στα 36.267 εισιτήρια το (ταπεινό) σύνολο από τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του. Δεν θα αντέξει τα χτυπήματα των επερχόμενων «Τζαμάικα» και «The Bachelor 2», τα οποία διεκδικούν παρόμοιο, λαϊκό κοινό (σαφώς πιο νεανικό και δυνατό σε multiplex συνήθειες εκείνο που προσελκύει ο δεύτερος τίτλος).

Στο #6 έπεσε αρκετά βίαια (-45%!) το «Wonder Wheel» του Γούντι Άλεν, κόβοντας 6.977 εισιτήρια (από 40 οθόνες). Πρόκειται για το μεγαλύτερο εμπορικό φιάσκο του σκηνοθέτη εδώ και πολλά χρόνια στη χώρα μας, η οποία του έχει χαρίσει και πολλές επιτυχίες. 27.392 είναι το σύνολο των πρώτων έντεκα ημερών προβολής και θα υπέθετα ότι όλο αυτό μεταφράζεται σε μη ικανοποίηση του κοινού που παρακολούθησε την ταινία. Στο #7 βρίσκουμε το sequel του οικογενειακού «Πάντινγκτον», με 6.773 εισιτήρια (από 74 οθόνες). Μεγάλη η πτώση κι εδώ (-56%), με σύνολο στα 47.679. Οι γιορτές θα στηρίξουν καλύτερα τούτον τον συμπαθέστατο αρκούδο. Στο #8 έκανε ποδαρικό η γαλλική, χριστουγεννιάτικη κωμωδία «Χριστούγεννα & ΣΙΑ», η οποία παίχτηκε και στα ελληνικά αλλά υπέστη πανωλεθρία με 6.226 εισιτήρια (από 55 οθόνες!). Η καλύτερη μέρα της ήταν η Κυριακή (2.569 εισιτήρια), ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι 702 θεατές ρίσκαραν την εμπειρία της original κόπιας στα γαλλικά, σε 5 οθόνες ολόκληρης της χώρας. Το καλύτερο κράτημα (-17%) στο top 10 είχε το art-house «Τετράγωνο», ελαφρώς «εικονικά», όμως, καθώς αύξησε τις οθόνες του από 8 σε 16. Έκοψε 5.705 εισιτήρια και έχει φτάσει σε σύνολο τα 15.909. Στο #10 έκανε μια καλή πρώτη εμφάνιση το επίσης καλλιτεχνικού ενδιαφέροντος «Η Ψυχή και το Σώμα» (φωτό), κόβοντας 4.001 εισιτήρια (από μόλις 5 οθόνες). Αντίθετα, εκτός δεκάδας και με τραγικό ξεκίνημα, η ελληνική «Πολυ ξένη» έκοψε 2.317 εισιτήρια (από 17 οθόνες). Όπως είχα γράψει και την περασμένη Πέμπτη, μια ταινία που δεν έπρεπε να βγει στα μέσα του (εορταστικού) Δεκέμβρη. Και πολύ φοβάμαι ότι τα (γενικότερα) λάθη του προγραμματισμού των ελληνικών γραφείων διανομής θα πλήξουν κι άλλο τα σινεμά τούτες τις μέρες, προκαλώντας στη συνέχεια έναν εξωφρενικό συνωστισμό από οσκαρικά φιλμ που θα συγκρουστούν άδοξα εντός ενός διμήνου (!). Και θα είναι κομμάτι έγκλημα, διότι τα έργα που θα πρωταγωνιστήσουν στα Όσκαρ του 2018 είναι πολύ δυνατά!