Ελληνικό box-office: Ανίκητη η «Τελετουργία».
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το τέταρτο και τελευταίο μέρος του horror franchise «Το Κάλεσμα» επέμεινε να κρατά την κορυφή… δαιμονισμένα και δίχως ανταγωνισμό.
Τα 156.734 εισιτήρια του προηγούμενου box-office report που απογείωσε «Το Κάλεσμα 4: Τελευταία Τελετουργία» ήταν δύσκολο να επαναληφθούν, όμως, παραμείναμε σε εξαψήφιο νούμερο (113.087), το οποίο δείχνει πως βρισκόμαστε σε καιρό όπου ο κόσμος ζητά την κινηματογραφική ψυχαγωγία, που αρχίζει να ενισχύεται δειλά και με το άνοιγμα των πρώτων χειμερινών αιθουσών. Αυτονόητα, το τέταρτο και τελευταίο μέρος του δημοφιλούς horror franchise παρέμεινε στην κορυφή, κόβοντας 38.086 εισιτήρια (από 128 οθόνες), με πτώση έντονη (-51%), αλλά όχι και ασυνήθιστη για τούτο το genre στο δεύτερο τετραήμερο. Στις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του, το sequel έχει συγκεντρώσει 164.232 εισιτήρια! Θυμίζω πως το σύνολο της καριέρας του πρώτου φιλμ (το 2013) ήταν 156.779 εισιτήρια. Τα πέρασε ήδη! Στο #2 έκανε το ντεμπούτο του το anime «Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – Το Κάστρο του Άπειρου», κόβοντας 18.160 εισιτήρια (από 64 οθόνες). Είναι η τρίτη ταινία της γνωστής σειράς που προβλήθηκε στη χώρα μας και για πρώτη φορά είχαμε νούμερα προσέλευσης, η οποία ήταν ικανοποιητική αλλά σίγουρα απείχε της υστερίας που χτύπησε στις ΗΠΑ (70.611.098 δολάρια στο πρώτο weekend!). Animated συναντάμε και στο #3, με «Τα Κακά Παιδιά 2» (-52%), που έκοψαν 13.876 εισιτήρια (από 112 οθόνες), οδηγώντας το σύνολό τους στα 54.415. Άνοιξαν και τα σχολεία…
Στο #4 έκανε ποδαρικό το αγαπημένο της κριτικής «Συναισθηματική Αξία» (φωτό), κόβοντας 12.272 εισιτήρια (από 33 οθόνες). Είναι προφανές πως το γραφείο διανομής ακολούθησε το «μοτίβο» της κυκλοφορίας της «Ανατομίας μιας Πτώσης» του 2023, η οποία είχε ξεκινήσει με παρόμοια προσέλευση (12.583 εισιτήρια, από 26 οθόνες) στις 31 εκείνου του Αυγούστου, με το έργο να συνεχίζει να κόβει εισιτήρια… μέχρι το επόμενο καλοκαίρι! Δεν είναι το ίδιο σπουδαία τούτη η ταινία για να επαναλάβει αυτό το φαινόμενο, όμως, έχει «πόδια» για ν’ αντέξει για μήνες, καθώς θεματικά είναι και πιο… «ευκολάκι» (για το κοινό). Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν τα animated «Στρουμφάκια» (-46%), κόβοντας 3.523 εισιτήρια (από 49 οθόνες), με σύνολο στα 93.928. Ακόμα αγαπιούνται πολύ εδώ αυτά τα γαλάζια πλασματάκια.
Αρκετά γνώριμη η ακόλουθη πεντάδα, με το εξαιρετικό «Weapons» (-59%) στο #6, κόβοντας 3.418 εισιτήρια (από 26 οθόνες), για να φτάσει σε σύνολο το απίθανο νούμερο των 82.904. Μακάρι να το κάνει και εξαψήφιο! Στις δύο επόμενες θέσεις συναντάμε τις «ρομαντικές κομεντί» που… δεν ήταν: τη διαμάχη του ζεύγους των «Ρόουζ» (-57%) (3.385 εισιτήρια, από 27 οθόνες, με σύνολο στα 46.494) και το… ταξικό τριολέ του «Ταιριάζουμε;» (-32%) (2.921 εισιτήρια, από 28 οθόνες, με σύνολο στα 147.129). Ατυχής η νέα είσοδος της θαυμάσιας «Μακριάς Πορείας» (φωτό) στο #9, κόβοντας 2.919 εισιτήρια (από 29 οθόνες). Λιγότερο έφταιξαν οι θεατές εδώ. Δεν το πίστεψε κανείς το έργο και τα σινεμά (περισσότερο) δείλιασαν. Όταν θα εμφανίζεται στις υψηλότερες θέσεις των κινηματογραφικών μεταφορών βιβλίων του Στίβεν Κινγκ στο μέλλον τα ξαναλέμε. Και κλείνουμε με… Στίβεν Κινγκ (!) στο #10 και το αρκετά ιδιόρρυθμο «Η Ζωή του Τσακ» (-64%), που έκοψε 2.067 εισιτήρια (από 15 οθόνες) κι έχει συγκεντρώσει 10.622 μετά από έντεκα μέρες προβολής.
Θα κάνω και μία επιπλέον αναφορά στον «Πύργο του Downton: Το Μεγάλο Φινάλε», ο οποίος έμεινε εκτός δεκάδας (στο #12), με 1.778 εισιτήρια (από 33 οθόνες). Στις αρχές του Μάη του 2022, το πρώτο sequel είχε κάνει ανάλογη αρχή (1.348 εισιτήρια, από 34 οθόνες), οπότε δεν πρέπει να μιλάμε για… ξαφνική απαξίωση. Είναι κρίμα, όμως, η καλύτερη συνέχεια τούτης της θρυλικής σειράς ν’ αφήνει το κοινό της αδιάφορο, περιμένοντας στον καναπέ του σπιτιού του να καταλάβει… τι έχασε.


