FreeCinema

Follow us
10.0218:00

Ελληνικό box-office: «Brutal»-οκατάσταση!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, οι δέκα οσκαρικές υποψηφιότητες του «The Brutalist» το έσπρωξαν μέχρι την κορυφή του top 10 (!), με ουσιαστική υποστήριξη από τις αθηναϊκές αίθουσες. Κατά τα άλλα, «χειμερία νάρκη»…

Αρχικά, να πω ότι μετά από επτά εβδομάδες δεν βρίσκουμε το «Υπάρχω» στην πρώτη θέση! Όχι, όμως, και ότι από τα 86.746 εισιτήρια του προηγούμενου box-office report προχωρήσαμε σε κάτι πιο αισιόδοξο σε αριθμό. Στα ίδια επίπεδα (87.781) κινήθηκε ξανά η αγορά, η οποία δείχνει να ζωντανεύει κάπως στο weekend (36.757 και 32.533 εισιτήρια, στις αντίστοιχες μέρες) και μόνο. Είναι προφανές ότι ο κόσμος αναμένει την επόμενη ταινία που θα τον βγάλει και πάλι από το σπίτι, με την ερχόμενη Πέμπτη να υπόσχεται μαζική έξοδο, περιλαμβάνοντας καινούργια «Μπρίτζετ Τζόουνς», καινούργιο «Captain America» και το καλό animated «Dog Man». Στην παρούσα κατάσταση, μονάχα το οσκαρικό «The Brutalist» κατάφερε να ξεχωρίσει και να τραβήξει το adult κοινό στις αίθουσες, οδηγώντας το στο #1, με 18.053 εισιτήρια (από 87 οθόνες). Το σχετικά υπερβολικό άπλωμα (ακόμη και για φιλμ που προτάθηκε για δέκα βραβεία Όσκαρ) έχει ένα ιδανικό άλλοθι: η τεράστια διάρκειά του έβγαζε μονές προβολές. Οπότε το νούμερο είναι αξιοπρεπές. Ή επιτυχημένο σ’ ένα πλαίσιο «art-house». Το word of mouth εννοείται πως είναι εξαιρετικά διχασμένο. Και το γεγονός πως προ ημερών κερδισμένη από τις βραβεύσεις των αμερικανικών επαγγελματικών Σωματείων βρήκε η «Anora» (45.702 εισιτήρια στη χώρα μας), του βάζει μια κάποια τρικλοποδιά στη μακροημέρευσή του στα σινεμά μας.

Αμετακίνητο στο #2 το οικογενειακό sequel «Ο Πάντινγκτον στο Περού» (-15%), με 8.442 εισιτήρια (από 76 οθόνες) και πιο δυνατή την Κυριακή του (4.106). Συνολικά, μετρά 53.583 εισιτήρια. Υποχώρησε στο #3 το «Υπάρχω» (-39%) του Γιώργου Τσεμπερόπουλου, κόβοντας 8.351 εισιτήρια (από 76 οθόνες). Μετά από επτά εβδομάδες στην κορυφή, είναι το πρώτο του τετραήμερο με τετραψήφιο νούμερο στην προσέλευση θεατών! Τα 5.184 (από 32 οθόνες) κόπηκαν στην Αθήνα. Όλο και σκαρφαλώνει άνω της οχτακοσάρας, με σύνολο στα 826.114 μέχρι στιγμής. Στο #4, θαυμάσια τα πηγαίνει το animated «Flow» (φωτό), ο μοναδικός τίτλος του top 10 που παρουσίασε άνοδο (+9%)! Έκοψε 6.902 εισιτήρια (από 50 οθόνες), με καλύτερη συμπεριφορά την Κυριακή (3.035). Σύνολο στα 14.767. Παιδικο-οικογενειακό έργο συμπληρώνει την πρώτη δεκάδα, το sequel «Sonic 3» (-7%), το οποίο έκοψε 6.029 εισιτήρια (από 59 οθόνες), με το σύνολό του να φτάνει τα 122.313.

Ακόμα δύο τίτλοι για το παιδικό (πρωτίστως) κοινό φιγουράρουν στο top 10 (σύνολο πέντε, παρακαλώ): στη θέση #6 το πρωτοεμφανιζόμενο «Σκυλάκια στην Όπερα» (5,395 εισιτήρια, από 51 οθόνες) και στη θέση #9 η «Βαϊάνα 2» (-24%) (2.796 εισιτήρια, από 35 οθόνες, με σύνολο στα 352.795). Στο #7 υποχώρησε ατάκτως (παρά το διακριτικό -26%) η ντιλανική βιογραφία «A Complete Unknown», κόβοντας 5.116 εισιτήρια (από 38 οθόνες), με το σύνολό της να φτάνει τα 26.768. Πίστευα πως θα χτυπήσει καμιά σαραντάρα (λόγω ονόματος) τούτη εδώ, αλλά… η γνωστή «κατάρα» που μαστίζει τα μουσικά φιλμ. Απομένουν ακόμη δύο ταινίες, οι οποίες έκαναν το ποδαρικό τους στο top 10 αυτές τις μέρες. Στο #8 συναντάμε το γυρισμένο με κινητό τηλέφωνο «Η Κληρονόμος των Μυστικών», που έκοψε 3.088 εισιτήρια (από 28 οθόνες), ενώ στο #10 βρέθηκε η κινούμενη σε παρόμοια επίπεδα προσέλευσης κοινωνική αλληγορία φαντασίας «Rich Flu» (φωτό), με 2.702 εισιτήρια (από 22 οθόνες).