Ελληνικό box-office: Μια «Μάχη» ξεκινά…
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το «Μια Μάχη Μετά την Άλλη» του Πολ Τόμας Άντερσον κατέκτησε με προφανή άνεση την πρωτιά, έχοντας ιδιαίτερα ισχυρή προώθηση από την κριτική (και το όνομα του Λεονάρντο Ντι Κάπριο).
Στην ουσία, το φιλμ του Άντερσον άνοιξε με αισιοδοξία την αυλαία της χειμερινής σεζόν, «χτίζοντας» σκηνικό… μάχης για τις εναπομένουσες κινηματογραφικές αίθουσες της χώρας που αναμένουν ιδιαίτερα καυτούς τίτλους (κυρίως) από Νοέμβρη κι έπειτα. Προσωρινά, τα 82.237 εισιτήρια του προηγούμενου box-office report πήραν μία μικρή τονωτική ένεση, φτάνοντας τα 90.683. Βασικός «αιμοδότης» το «Μια Μάχη Μετά την Άλλη», το οποίο έκανε ποδαρικό στα 34.174 εισιτήρια (από 161 οθόνες). Η τεράστια διάρκεια στάθηκε εμπόδιο για κάτι πιο δυνατό, ο καιρός ίσως έβαλε κάμποσες τρικλοποδιές στα θερινά που περίμεναν το φιλμ για ένα καλό κλείσιμο της θερινής περιόδου και το σαββατόβραδο (13.548) προφανώς ξεχώρισε. Συνολικά, η Αττική είχε συντριπτικό ποσοστό προσέλευσης (23.636 εισιτήρια, από 83 οθόνες), ενώ οι δύο αίθουσες IMAX σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα τα πήγαν μια χαρά, κόβοντας 2.747 εισιτήρια (για μία ταινία η οποία δεν είχε τα συνήθη χαρακτηριστικά μεγάλου θεάματος που προσελκύει τα πλήθη που αρέσκονται στο συγκεκριμένο format). Αν πρέπει να συγκρίνω τα νούμερα με κάτι πρόσφατο και με έμφαση στο όνομα του Ντι Κάπριο, τότε πάμε στα 27.019 εισιτήρια (από 142 οθόνες) για το «Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού» του Μάρτιν Σκορσέζε, από τα τέλη του Οκτώβρη του 2023. Ο Άντερσον δεν είναι τόσο mainstream, αφού η «Πίτσα Γλυκόριζα» είχε ανοίξει με μόλις 3.629 εισιτήρια (από 26 οθόνες), στις αρχές Ιανουαρίου του 2022. Το ερχόμενο επταήμερο είναι φτωχό σε πρεμιέρες, οπότε μαζί με το θετικό word of mouth (που συναντάται στα social) των πρώτων θεατών θα περιμένουμε να παραμείνει στην κορυφή, εκτός κι αν δεχτεί «ύπουλο» χτύπημα από… animation.
Στο #2 συναντάμε «Το Κάλεσμα 4: Τελευταία Τελετουργία» με σχετικά χαλαρό ποσοστό πτώσης (-40%) ακόμη και στην τέταρτη εβδομάδα προβολής, φτάνοντας τα 12.147 εισιτήρια (από 59 οθόνες), με εντυπωσιακό σύνολο στα 225.278. Δηλαδή, θα ξεπεράσει και το «F1» (231.035)! Νέα είσοδος για το παιδικό «Το Κουκλόσπιτο της Γκάμπι» στο #3, με 11.607 (από 96 οθόνες), ενώ το ίδιο target group έχει και το animated «Τα Κακά Παιδιά 2» (-10%!) που ακολούθησε με 9.796 εισιτήρια (από 83 οθόνες), με το σύνολό του να ανεβαίνει στα 77.646. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το sequel του horror «Κλείδωσες; – Οι Άγνωστοι» (φωτό), με 4.724 εισιτήρια (από 31 οθόνες). Το προηγούμενο φιλμ είχε ξεκινήσει στα μέσα του περσινού Μάη με 5.358 εισιτήρια (από 42 οθόνες). Δηλαδή, κινήθηκε σε παρόμοιο πλαίσιο (αν όχι ελαφρώς καλύτερα, εξαιτίας screen average). Και ήταν και καλύτερη ταινία, όσο κι αν διαφώνησε η κριτική (που τα τρόμου τα… «τεμαχίζει» σχεδόν πάντα, καμία έκπληξη εδώ).
Η «Συναισθηματική Αξία» (-59%!) σίγουρα δεν εξελίσσεται σε «Ανατομία μιας Πτώσης», τελικά. Έκοψε 3.674 εισιτήρια (από 35 οθόνες), ανεβάζοντας το σύνολό της στα 34.345. Το anime «Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – Το Κάστρο του Άπειρου» (-61%) ακολούθησε στο #7, κόβοντας 3.182 εισιτήρια (από 28 οθόνες), για να φτάσει τα 41.954 συνολικά. Τα animated «Στρουμφάκια» (-37%) βαστάνε ακόμα στην πρώτη δεκάδα, με 2.476 εισιτήρια (από 34 οθόνες) και κατοστάρα στο σύνολο (101.355), επιτέλους! Το «Έρωτας στη Βαρκελώνη» υποχώρησε έντονα (-49%) στο #9, κόβοντας 1.663 εισιτήρια (από 17 οθόνες) στο δεύτερο τετραήμερό του. Σύνολο στα 6.555. Τέλος, κάτι που… δεν θυμάμαι να έχω ξαναδεί! Το «ρομαντικό» (γέλια στο βάθος) «Ένα Μεγάλο Όμορφο Τολμηρό Ταξίδι» (φωτό) όχι απλά έπεσε σε προσέλευση, αλλά… «εξαϋλώθηκε»! Πτώση -91% (!) και μόλις 833 εισιτήρια (από 13 οθόνες). Λάκισαν και τα σινεμά και οι θεατές, μπροστά σε μία από τις μεγαλύτερες φόλες του 2025, που έχει φτάσει σε σύνολο τα 14.352.

