FreeCinema

Follow us
02.0123:00

Ελληνικό box-office: Το «The Bachelor 2»… φορτώνει!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η Κρήτη γελάει ηχηρά από την κορυφή. Με κωμωδία. Όχι με φανφάρες στα media…

Τι αφήσαμε πίσω μας με την αλλαγή του χρόνου σε σχέση με το 2016; Ένα ίχνος αύξησης, της τάξης του 1%, με τα (επίσημα δηλωμένα) εισιτήρια του 2017 να φτάνουν τα 10.081.540. Τόσες φορές περάσατε από τα κινηματογραφικά ταμεία πέρσι και αυτό είναι το μεγαλύτερο νούμερο της τελευταίας εξαετίας (μετά τα 10.023.145 του 2016). Δεν είναι και για πανηγύρια το τελικό σύνολο του έτους, όμως. Αν βγάζαμε έξω έναν-δύο σοβαρούς (σε προσέλευση θεατών) τίτλους της τρέχουσας σεζόν, θα κάναμε μόδα τις πλερέζες! Θα μου πεις, μπροστά σε τόση ύφεση, μια χαρά είναι και η στασιμότητα. Δεν παύει, όμως, να είναι φαινομενική, καθώς ο μέσος όρος του αντιτίμου του εισιτηρίου έχει πέσει αρκετά (πληθαίνουν διαρκώς οι προσφορές) σε σχέση με το 2016. Άρα, μετρημένο σε χρήμα, το ταμείο κατέληξε να βρίσκεται σε ίδια επίπεδα (ίσως και χαμηλότερα σε ευρώ!) με πρόπερσι. Στο παρά πέντε…

Και ενώ η Κρήτη βρίσκεται στην… τηλεοπτική επικαιρότητα εξαιτίας των εμφανίσεων και των απειλών του Γιάννη Σμαραγδή, στα σινεμά κάνει πιο αισθητή την παρουσία της και μάλιστα στην κορυφή του box-office, ως location του κωμικού sequel «The Bachelor, το οποίο σκίζει… παρά τις (καραμπινάτα) αρνητικές κριτικές που έλαβε. 36.561 τα εισιτήρια (από 90 οθόνες) του τελευταίου τετραημέρου του 2017, με το εορταστικό σύνολο (μαζί με τη Δευτέρα) να φτάνει τα 47.164. Ο κόσμος ήθελε κωμωδία για να ξεσκάσει. Και το φιλμ κάλυψε αυτό το (ψυχαγωγικό) κενό της αγοράς. Πρώτη σε εισιτήρια πανελλαδικά η Πέμπτη (13.386), καθώς η εορταστική διάθεση κοντά στην Πρωτοχρονιά έφερνε άλλες προτεραιότητες στη διασκέδαση. Η Αθήνα (21.155 εισιτήρια, από 31 οθόνες) δεν είχε το προβάδισμα και είναι λογικό (και εξαιτίας αριθμού κινηματογράφων αλλά και ως πιο προσιτού προϊόντος σε… μη «πρωτευουσιάνους»). Μετά από οκτώ μέρες προβολής, το φιλμ μετράει προσέλευση 79.938 θεατών και εντός της εβδομάδας θα έχει ξεπεράσει την (εντελώς αναπάντεχη) επιτυχία του 2016! Είμαι περίεργος να δω πού θα σταματήσει τούτο εδώ. Λογικά, θα το ξαναβρούμε στην κορυφή την επόμενη εβδομάδα.

Στο #2, οι «Τελευταίοι Jedi» υποχώρησαν κόβοντας 24.789 εισιτήρια (από 89 οθόνες) στο τετραήμερο, με το εορταστικό σύνολο να φτάνει τα 29.827. Η Πέμπτη (9.034) και εδώ ψηλότερα. Στην τρίτη εβδομάδα προβολής του, πια, το τελευταίο «Star Wars» μαστίζεται από μια τυπικά μεγάλη για το είδος πτώση, η οποία θα εντείνεται τις ερχόμενες εβδομάδες, μέχρι το sequel να εκλείψει εντελώς από τις αίθουσες. Με σύνολο στα 257.675 εισιτήρια, δείχνει να μην έχει τη… Δύναμη να ξεπεράσει κατά πολύ την τρακοσάρα. Στο #3 βρίσκεται ο animated «Φερδινάνδος», με 18.010 εισιτήρια (από 95 οθόνες) στο τετραήμερο και το εορταστικό σύνολο να φτάνει τα 21.465. Καλύτερη μέρα… η Πέμπτη (5.913), ενώ η σούμα μέχρι στιγμής μας δείχνει 53.423 εισιτήρια. Ακολουθεί το επίσης animated (και με διθυραμβικό word of mouth) «Coco», με 13.401 εισιτήρια (από 90 οθόνες) στο τετραήμερο και το εορταστικό σύνολο να φτάνει τα 15.665. Μάντεψε ποια μέρα συγκέντρωσε 4.480 θεατές… Μέχρι στιγμής, 64.452 τα εισιτήρια τούτου του πραγματικά μαγικού φιλμ. Και τα δύο παιδικά των φετινών εορτών, πάντως, δεν θα λέγαμε ότι έλαμψαν στα ταμεία. Απλά, κινήθηκαν αξιοπρεπώς και από εδώ και πέρα θα προσθέτουν κάτι ψιλά για… κάμποσες Κυριακές. Η πρώτη πεντάδα συμπληρώνεται με το ντεμπούτο του μιούζικαλ «The Greatest Showman» (φωτό), που δεν είχε καμία μεγαλοσύνη στα ελληνικά ταμεία. 9.286 εισιτήρια (από 61 οθόνες) στο τετραήμερο και το εορταστικό σύνολο έφτασε μόλις τα 12.401. Πρώτη η Αθήνα (7.201 εισιτήρια, από 25 οθόνες), αλλά… όχι και η Πέμπτη! Το Σάββατο (3.251 πανελλαδικά) πήρε κεφάλι, ως φαντεζί πρόταση ταινίας για κινηματογραφική έξοδο. Θεόχλωμο το μέλλον της ταινίας εισπρακτικά, προφανώς.

Στο #6, το «Όλα τα Λεφτά του Κόσμου» (φωτό) είχε ένα σχετικά καλό κράτημα, με 8.693 εισιτήρια (από 57 οθόνες) στο τετραήμερο και το εορταστικό σύνολο να φτάνει τα 11.586. Κι εδώ μέτρησε καλύτερα το Σάββατο (3.090), άρα ας υποθέσουμε ότι τα φιλμ που ξεχώρισαν εκείνη τη μέρα είχαν μεγαλύτερη ταύτιση με ένα πιο adult κοινό. Η ταινία του Ρίντλεϊ Σκοτ έχει κόψει μέχρι στιγμής 37.759 εισιτήρια. Στο #7 με παρόμοια ποσοστά πτώσης η ελληνική «Τζαμάικα», που έκοψε 7.981 εισιτήρια (από 66 οθόνες, δηλαδή έχασε ήδη 20 στη δεύτερη εβδομάδα προβολής της!) στο τετραήμερο, με το εορταστικό σύνολο να φτάνει τα 10.127. Μια από τα ίδια για το σαββατόβραδο (2.887). Τα 6.397 (από 30 οθόνες) κόπηκαν στην Αθήνα, άρα το έργο δεν τραβάει τόσο στην επαρχία και αυτό συνήθως δεν το λες και καλό για εγχώριο προϊόν. Πανωλεθρία τα 37.810 εισιτήρια που μετρά μέχρι στιγμής τούτο το «εμπορικότερο χαρτί» της φετινής εορταστικής περιόδου. Και μια απορία: ειλικρινά, τα «80.000 εισιτήρια» (!) που διαλαλεί από το Instagram ο σκηνοθέτης της ταινίας (προ τεσσάρων ημερών κιόλας), πώς τα μέτρησε; Γιατί η συνολική καριέρα του φιλμ δεν πρόκειται να τα φτάσει… Λυπάμαι που το είδα (με τα ίδια μου τα μάτια) αυτό.

Εξίσου δραματικό με το θέμα της ταινίας το άνοιγμα του αμερικάνικου υπερ-σουξέ «Θαύμα» (φωτό), διότι ανήκει στο είδος των διδακτικών melo… με ασθένεια, που δεν τον βάζουν τον θεατή στο σινεμά, που να του το βγάλεις και τζάμπα το εισιτήριο! 5.712 εισιτήρια (από 22 οθόνες) στο τετραήμερο, με το εορταστικό σύνολο να φτάνει τα 7.827. Καλύτερη μέρα… η πρώτη του Γενάρη (2.115). Οποία ειρωνεία να ξεκινάς το νέον έτος με τέτοια ταινία! Δύο έργα εορταστικού χαρακτήρα για όλη την οικογένεια συμπληρώνουν το top 10. Στο #9 το «Χριστούγεννα & ΣΙΑ» (5.267 εισιτήρια, από 51 οθόνες, με το γιορτινό – και καλά – σύνολο να φτάνει τα 5.951 και μέχρι στιγμής καριέρα στα 28.605) και στο #10 το «Πάντινγκτον 2» (4.795 εισιτήρια, από 45 οθόνες, με το γιορτινό σύνολο να φτάνει τα 5.481 και μέχρι στιγμής καριέρα στα 66.333).

Συμπληρωματικές πληροφορίες: το «Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές» έχει φτάσει τα 344.145 εισιτήρια (!), το «Η Ψυχή και το Σώμα» μετατρέπεται σε sleeper hit του art-house κυκλώματος (έχει φτάσει τα 16.002), ο «Καζαντζάκης» των… «μηνύσεων» βαλτώνει (σύνολο στα 225.225 και ουχί στα «250.000 εισιτήρια» που ακούμε από τα media εδώ και δύο εβδομάδες τουλάχιστον!), το μικρούλι αλλά αξιόλογο «The Florida Project» αγωνίζεται στα 7.715 και το πρωτοεμφανιζόμενο «The Party» είχε τραγικό RSVP με 2.587 εισιτήρια (από 9 οθόνες).

Έπεται ακόμη μια εβδομάδα πίκρας για τα σινεμά, καθώς ο (από άλλο ανέκδοτο) προγραμματισμός μάς φέρνει μόλις τρεις πρεμιέρες. Τουλάχιστον, υπάρχει μια ταινία που θα ψυχαγωγήσει κάθε είδους κοινό, άσχετα από το αν… τζογάρει ή όχι!