FreeCinema

Follow us
24.0320:00

Ελληνικό box-office: Το κοινό πατάει το delete, η διανομή αγνοεί το restart.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το κοινό έριξε «μαύρο» ακόμη και στη «Χιονάτη» της Disney! Η απαξίωση είναι ολοφάνερη μέσω της μη προσέλευσης στα σινεμά, ενώ η διανομή… αδειάζει ράφια αβέρτα!

Στο προηγούμενο box-office report, 57.889 θεατές περνούσαν από τα κινηματογραφικά ταμεία της χώρας. Στο τετραήμερο που μόλις αφήσαμε πίσω μας, μόλις 63.661 άνθρωποι πήγαν σινεμά, νούμερο αδιανόητα χαμηλό αν αναλογιστούμε την πρεμιέρα της live action «Χιονάτης», η οποία πάτωσε με επικό τρόπο, κόβοντας 22.663 εισιτήρια (από 199 οθόνες!). Μιλάμε για χειρότερο άνοιγμα κι από εκείνο της live action «Μικρής Γοργόνας» (24.309 εισιτήρια, από 197 οθόνες), στα τέλη του Μάη του 2023! Όσο και να προσπάθησε μερίδα της κριτικής να «ζαχαρώσει» το χάλι που (αντικειμενικά) είναι η ταινία, ο κόσμος δεν τσίμπησε και το weekend (8.850 και 9.544 εισιτήρια, στις αντίστοιχες μέρες) ήταν αναιμικό. Εκ του συνόλου, 5.932 θεατές αποδείχθηκαν μαζοχιστικά βιτσιόζοι επιλέγοντας τις προβολές στην αγγλική γλώσσα (από 74 οθόνες). Θα πρέπει να παίζει με το στανιό για πολλές εβδομάδες, μαζί με το Πάσχα μέσα, για να σχηματίσει μία κάπως «αξιοπρεπή» καριέρα (τύπου κατοστάρα). Όσο για την υποδοχή του αμερικανικού κοινού, τα 43.000.000 δολάρια σε εισπράξεις ήταν κάτω των προσδοκιών και το studio το έχει λούσει κρύος ιδρώτας…

Στο #2 υποχώρησε (-40%) το κατασκοπικό θρίλερ «Σκιές στο Σκοτάδι», κόβοντας 8.638 εισιτήρια (από 61 οθόνες). Τα 3.946 τα έκοψε μονάχα το Σάββατο. Οι πρώτες έντεκα μέρες προβολής του φιλμ έχουν προσελκύσει στις αίθουσες 29.327 θεατές. Στο #3 έκανε ποδαρικό το κλειστοφοβικό θρίλερ «Locked» (φωτό), με 4.507 εισιτήρια (από 48 οθόνες). Οι 1.725 έσπευσαν το σαββατόβραδο. Τα νούμερα αρχίζουν να μοιάζουν με ανοίγματα καλοκαιρινών τίτλων που (συνήθως) παίζουν στα μισά σινεμά, έτσι; Ακολουθεί η επίσης πρωτοεμφανιζόμενη «Νοβοκαΐνη», με 3.434 εισιτήρια (από 76 οθόνες), κοινώς… «λουκέτο». Μία άσχετη παρατήρηση: γιατί βγήκε αυτή η ταινία στους ελληνικούς κινηματογράφους; Θα μπορούσε να είχε σταλεί αναφορά για reject προς το studio της Paramount, χωρίς να στενοχωρηθεί κανείς. Την ίδια στιγμή, όμως, το… super fun αισθηματικό horror «Heart Eyes» έφαγε «πόρτα» από την ελληνική αγορά, ενώ είχε σαφώς μεγαλύτερες πιθανότητες να γίνει hit (ειδικά στα multiplex). Για τα… τορεντάδικα δουλεύουν οι άνθρωποι!

Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωνε το ωραίο animated «Dog Man» (φωτό), με 3.341 εισιτήρια (από 46 οθόνες) και σύνολο στα 48.105. Η «Χιονάτη» εξαφάνισε από το top 10 τα περισσότερα παιδικά φιλμ, με το «Super Wings» (από το #9) να είναι το μοναδικό έτερο του είδους που κατάφερε να επιζήσει (κάπως) του ανταγωνισμού, κόβοντας 1.816 εισιτήρια (από 34 οθόνες), με σύνολο στα 5.777.

Από τις ταινίες ενηλίκων που συνεχίζονται, η οσκαρική «Anora» (2.590 εισιτήρια, από 31 οθόνες, με σύνολο στα 70.492) και η sci-fi αλληγορία «Mickey 17» (2.056 εισιτήρια, από 29 οθόνες, με σύνολο στα 22.091) είχαν την καλύτερη απήχηση, στο #8 άνοιξε (αξιοπερίεργα, αλλά μάλλον επηρέασαν τα multiplex) το ψυχολογικό θρίλερ μυστηρίου «Η Εξουσία της Κούκλας» με 1.915 εισιτήρια (από 24 οθόνες), ενώ το συνολικά αποδεκτό από την κριτική art-house «Οικουμενική Γλώσσα» (φωτό) αναλογικά έκανε την έκπληξη, με ποδαρικό στο #10 και 1.775 εισιτήρια (από 9 οθόνες).

Να αναφέρω συμπληρωματικά πως από τη θέση #12 (έως αρκετά παρακάτω) οι τίτλοι των ταινιών συγκέντρωσαν τριψήφια νούμερα (κάτι που ίσχυσε και για τις υπόλοιπες πρεμιέρες της εβδομάδας…). Στις περισσότερες περιπτώσεις, μιλάμε για… DCP (όποιος έπιασε την απαξία, έχει καλώς) που δεν θα έπρεπε να περνάνε ούτε έξω από τα σινεμά, για να μην τα «χώνω» αποκλειστικά στο… «αδιάφορο» κοινό. Και την περασμένη Πέμπτη και την ερχόμενη (τουλάχιστον), τα γραφεία διανομής έχουν βαλθεί να… «ξεστοκάρουν» σαβούρα ή αζήτητα που δεν θα ταίριαζαν ούτε καν στον καλοκαιρινό προγραμματισμό, με καμιά δεκαριά τίτλους την εβδομάδα, εις βάρος… των αιθουσών, λες και πρέπει αυτές να «πληρώνουν τη νύφη» των πλέον κάκιστων αγορών! Χρόνια τα γράφω και τα φωνάζω όλα αυτά, το ελληνικό κοινό εξαιτίας αυτής της κατάντιας έχει γυρίσει την πλάτη στην επιλογή της κινηματογραφικής ψυχαγωγίας, αλλά οι «πολιτικές» των γραφείων δεν αλλάζουν με τίποτα! Εδώ (πια) ταιριάζει μία από τις αγαπημένες μου εκφράσεις: τον πούτσο κλαίγανε!