FreeCinema

Follow us
21.0318:30

Ελληνικό box-office: Ευτυχώς που υπάρχουν και τα πιτσιρίκια…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, μια animated ταινία ρίχνει από την κορυφή μια… άλλη animated ταινία! Παιδάκια υπάρχουν…

Εντάξει, πέρασε ο «όλεθρος» της Καθαράς Δευτέρας και αφού βγήκανε τόσο δελεαστικές (κακό χιούμορ) νέες ταινίες για να τρέξει προς τις αίθουσες ο κόσμος, ανέβηκε το box-office στο weekend που μας πέρασε κατά… 2.477 εισιτήρια! Ξεκάθαρα, κάνατε κέφι… και συνολικά κόπηκαν 116.466 εισιτήρια. Εάν, δε, απουσίαζε και μια animated «πρεμιέρα» (που είχε ρίξει κάτι previews την προηγούμενη εβδομάδα «στη ζούλα»…), τότε μάλλον θα μιλούσαμε για νούμερο που δεν θα έπιανε τα εκατό χιλιάρικα!

KUNG FU PANDA 3 movie

Όπως θα μπορούσε να φανταστεί κανείς, το «Kung Fu Panda 3» χτύπησε κορυφή, με 35.335 εισιτήρια (από 112 οθόνες), κοινώς καλύτερα από το άνοιγμα της «Ζωούπολης» προ εβδομάδων (26.186 εισιτήρια, από 147 οθόνες), όχι όμως και εντυπωσιακά, όπως «προέβλεψε» η απόδοση των previews. Το δεύτερο φιλμ είχε ανοίξει με 27.031 εισιτήρια το 2011, ενώ το πρώτο είχε κάνει opening με 38.671 το 2008. Ενδιαφέρον έχει η εικόνα πτώσης των εισιτηρίων από τις 3D προβολές (8.338 εισιτήρια) σε σχέση με τις παραδοσιακές 2D (26.997 εισιτήρια), πράγμα που δηλώνει ξεκάθαρα την απογοήτευση του κοινού απέναντι στο μέσο αυτό, το οποίο κατάντησε να κοστίζει μονάχα περισσότερο στις τσέπες, δίχως να προσφέρει κάτι ουσιαστικό ως θέαμα. Συνολικά, το πάντα Πο έχει κόψει μέχρι σήμερα 51.772 εισιτήρια σε αυτή την τρίτη περιπέτειά του (ελπίζω και τελευταία, αν και η DreamWorks δεν αφήνει εύκολα παιδικό franchise να πάει χαμένο…).

London Has Fallen

Στο #2 έπεσε το άλλο παιδικό «blockbuster» των ημερών, η «Ζωούπολη» της Disney, με 17.883 εισιτήρια (από 106 οθόνες). Είχαμε πτώση της τάξης του 32%, όχι κάτι το τραγικό αν σκεφτεί κανείς το «νέο αίμα» που προστέθηκε για το είδος στην αγορά. 85.541 εισιτήρια το σύνολο του φιλμ. Οι δύο πρώτοι (και παιδικοί…) τίτλοι του box-office αντιπροσωπεύουν σχεδόν ένα 45% (!) επί του συνολικού τζίρου του weekend, άρα αντιλαμβάνεστε τι αξία έχουν οι animated ταινίες για τα γραφεία διανομής. Στο #3 κρατάει με απρόβλεπτα καλά ποσοστά (-23%) η περιπέτεια «Το Λονδίνο Έπεσε» (φωτό), κόβοντας 14.609 εισιτήρια (από 57 οθόνες). Το σύνολο βρίσκεται πλέον στα 91.821 εισιτήρια, άρα με ευκολία ξεπερνάει το «φράγμα» των εκατό χιλιάδων η ταινία.

THE FINEST HOURS

Η τέταρτη θέση βρίσκει την «Αφοσίωση» να χάνει ένα 38% σε σχέση με το άνοιγμά της, κόβοντας τον μέτριο αριθμό των 8.683 εισιτηρίων (από 55 οθόνες). Δεν φτούρησε τούτο το franchise στην Ελλάδα, αλλά και στις ΗΠΑ το περασμένο τριήμερο δεν κατάφερε να κάνει άνοιγμα στην κορυφή. Το σύνολο του φιλμ εδώ βρίσκεται στα πολύ απογοητευτικά 33.020 εισιτήρια. Στην πέμπτη θέση έκανε ντεμπούτο η δραματική περιπέτεια «Η Μεγάλη Διάσωση» (φωτό), με 5.245 εισιτήρια (από 18 οθόνες). Το φιλμ που δεν προβλήθηκε στους δημοσιογράφους και δεν είχε καμία κριτική εκεί έξω, αν και διανεμήθηκε σαν να… «μην υπάρχει» ουσιαστικά, όλο και κάτι μάζεψε, τηρουμένων των αναλογιών. Έχει ενδιαφέρον η περίπτωση, διότι η άλλη πρεμιέρα της εβδομάδας που δεν έτυχε δημοσιογραφικής προβολής, το «Περηφάνια & Προκατάληψη & Ζόμπι», είχε παντού κριτικές (μάντεψε πώς μπόρεσε να συμβεί αυτό…) και η απόδοσή της ήταν σαφώς χειρότερη: 1.111 εισιτήρια (από 16 οθόνες) και θέση #16 στη γενική κατάταξη του box-office. Ακόμη και χωρίς κριτικές, αυτή η όχι και τόσο θαρραλέα στον κανιβαλισμό της κωμωδία τρόμου δεν θα είχε καλύτερη τύχη ή, το πολύ, θα έπιανε λίγους «αθώους» θεατές παραπάνω στο πρώτο διήμερο προβολής της κι ύστερα θα έτρωγε ήττα από το word of mouth των fans του είδους. Άρα, αυτό που επισημαίνεται είναι ότι οι ντόπιοι κριτικοί (στην πλειοψηφία τους!) δεν έχουν πρόβλημα στο να βλέπουν ένα φιλμ και… από το σπίτι τους, για να κάνουν τη δουλειά τους. Από μια άποψη, είναι και κάπως… ελπιδοφόρο, γιατί δηλώνει το ενδιαφέρον της παρακολούθησης όλων των φιλμ που διανέμονται εβδομαδιαία στη χώρα μας. Και μιλάμε για ηρωικό ενδιαφέρον, αν σκεφτεί κανείς τι χρειάζεται να βλέπουμε, πια…

KRIGEN

Μια ιδέα χαμηλότερα, από το #6, το οσκαρικό «Spotlight» εξακολουθεί να ικανοποιεί τους θεατές για τέταρτη εβδομάδα, κόβοντας 5.241 εισιτήρια (από 45 οθόνες) και πέφτοντας κατά 42% από το προηγούμενο weekend, με σύνολο στα 64.724 εισιτήρια. Και πάλι καλά να λέμε (μην επαναλαμβάνομαι)… Κάτω κατά 34% το «Deadpool» (3.675 εισιτήρια από 14 οθόνες και σύνολο στις 212.241), κάτω κατά 29% οι «Οι Θεοί της Αιγύπτου» (3.128 εισιτήρια από 16 οθόνες και σύνολο στα 57.224) και δύο new entries ολοκληρώνουν την πρώτη δεκάδα. «Η Κυρία και το Φορτηγάκι» έκανε ντεμπούτο στο #9 με 3.109 εισιτήρια (από 15 οθόνες), με τη Μάγκι Σμιθ να μην καταφέρνει να παρασύρει ένα κάπως πιο… geriatric κοινό προς τους κινηματογράφους, ενώ το screen average της δανέζικης «Απόφασης» (φωτό) ήταν πολύ καλύτερο, με 2.919 εισιτήρια (από 7 οθόνες) στο #10.

LOREAK

Τα υπόλοιπα φιλμ που έκαναν πρεμιέρα την περασμένη Πέμπτη έσκασαν σα βόμβες, αξίζει προσοχής, όμως, το γερό κράτημα (-23%) των ισπανικών «Λουλουδιών» (φωτό) με 2.496 εισιτήρια (από 13 οθόνες) στο τρίτο τους weekend (με σύνολο στα 11.992). Οι νέες ταινίες που έρχονται αυτή την εβδομάδα δεν έχουν τα φόντα να διαφοροποιήσουν τα πράγματα στα ταμεία, με εξαίρεση την controversial (Μπεν Άφλεκ) κόντρα ανάμεσα σε Batman και Superman, που ενδέχεται να «αναστήσει» το box-office, αν και μέχρι στιγμής δεν γνωρίζουμε τι ποιοτικό εκτόπισμα έχει το φιλμ…