FreeCinema

Follow us
04.0412:00

Ελληνικό box-office: Τα «Στρουμφάκια» επέζησαν.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, τα «Στρουμφάκια» ήταν τα μοναδικά που επέζησαν της λαίλαπας της… καλοκαιρίας και του τηλεοπτικού «Survivor».

Από τα 120.677 εισιτήρια που κόπηκαν το περασμένο τετραήμερο, το 44% προήλθε από μία και μόνο ταινία: τα «Στρουμφάκια»! Από τα δέκα (έλεος, πια) φιλμ που έκαναν πρεμιέρα την Πέμπτη, μόλις τέσσερα βρίσκονται στο top 10, στην πλειοψηφία τους με πολύ χαμηλές αποδόσεις. Ο κόσμος έξω έχει μπαφιάσει. Ακόμη κι εμείς έχουμε φτάσει να σιχαινόμαστε τη δουλειά μας. Αυτή την Πέμπτη βγαίνουν στα σινεμά άλλες εννέα νέες ταινίες. Τον Μάρτιο που μας πέρασε διανεμήθηκαν τριάντα επτά ταινίες! Περισσότερες κι από τις μέρες του μήνα, πλάκα-πλάκα. Ποιος να τις δει και γιατί; Με το ενδεχόμενο αυτή η κατάσταση να συνεχιστεί και κατά τη διάρκεια των θερινών μηνών, προειδοποιώ την αγορά να ετοιμάζεται για ένα τεράστιο Βατερλό. Με μέτριες (ως επί το πλείστον) ταινίες, με ένα καλοκαίρι κατά το οποίο ο κόσμος θα θέλει να διασκεδάσει πραγματικά με τα ελάχιστα χρήματα που του απομένουν και με μια πολιτική κατάσταση που ρέπει προς τη διάλυση της Ευρωζώνης, κανείς δεν θα βάλει σε προτεραιότητα τη σωτηρία… της ελληνικής διανομής. Και μαζί θα «καούν» και οι κινηματογράφοι, φοβούμαι. Επιστρέφοντας στο τώρα, σπάνια είδα φίλους και γνωστούς στα social να μιλούν για σινεμά. Όλοι ασχολούνταν με το «Survivor» (δυστυχώς), με το «Big Little Lies», με το «Feud» ή με το «Legion». Γιατί; Εξαιρώντας το πρώτο, διότι το τηλεοπτικό προϊόν ήταν καλύτερο από το κινηματογραφικό. Πικρή αλήθεια.

SMURFS - THE LOST VILLAGE 2017

Στην κορυφή του ελληνικού box-office, λοιπόν, το παιδικό sequel «Τα Στρουμφάκια: Το Χαμένο Χωριό» που… ξεσκίστηκε να κόβει εισιτήρια εντός του weekend. Ουσιαστικά, η ταινία απέφερε ένα -40% σε σχέση με το πρώτο φιλμ του franchise, από το 2011, όμως κινήθηκε σε παρόμοια πλαίσια με τη συνέχεια του 2013, που είχε ανοίξει στη χώρα μας με 56.198 εισιτήρια (από 126 οθόνες) στις αρχές Σεπτεμβρίου εκείνης της χρονιάς. 52.324 εισιτήρια (από 147 οθόνες), κοινώς σχεδόν το μισό box-office του περασμένου τετραημέρου; Ούτε στο όνειρο του επικοινωνιολόγου του Κυριάκου! Συνολικά 306… ψυχοπαθείς παρακολούθησαν το φιλμ στην αγγλική γλώσσα, 8.172 «τα έσκασαν» λίγο παραπάνω για το 3D και, ουσιαστικά, η επαρχία (27.835 εισιτήρια) ξεπέρασε την Αθήνα. Η ταινία ξεκίνησε αξιοπρεπώς (τηρουμένης της κατάστασης στα ταμεία αυτή την εποχή, αλλά και για αποκλειστικά παιδικό θέαμα) με 3.124 εισιτήρια την Πέμπτη, αλλά το Σάββατο (21.341) και την Κυριακή (22.856) έγινε πανηγύρι. Το πιθανότερο είναι να μην διατηρήσει τις δυνάμεις του τις ερχόμενες εβδομάδες λόγω αύξησης εξόδου νέων ταινιών για το… ανήλικο target group, όμως το ποδαρικό ήταν θαυμάσιο, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι το ντισνεϊκό μεγαθήριο της «Πεντάμορφης και του Τέρατος» είχε ξεκινήσει την καριέρα του στα ελληνικά ταμεία με 57.900 εισιτήρια (από 228 οθόνες!) προ ολίγων εβδομάδων…

GHOST IN THE SHELL

Η «Πεντάμορφη» έπεσε στο #2, με 18.391 εισιτήρια (από 137 οθόνες), δηλαδή με -51% από το δεύτερο τετραήμερό της και το σύνολό της (148.464 εισιτήρια) δεν είναι καθόλου υπερήφανο δίπλα στο παγκόσμιο box-office. Παρόμοια ζητήματα είχε και το άνοιγμα του remake «Το Φάντασμα στο Κέλυφος» (φωτό), το οποίο βρέθηκε στο #3 (όπως Αμερική!) με 17.060 εισιτήρια (από 105 οθόνες). Η υποδοχή για τούτο το sci-fi τόλμημα να ζωντανέψει το κλασικό ιαπωνικό anime δεν ήταν καλή παγκοσμίως, μάλλον προκαλώντας περισσότερο την οργή των πιο σκληροπυρηνικών fans του genre, οι οποίοι γύρισαν την πλάτη επιδεικτικά απέναντι στο προϊόν. Προφανώς, τα περισσότερα εισιτήρια προήλθαν από την Αθήνα (1.033 για το 3D και 9.372 για το 2D), με το Σάββατο (6.046 πανελλαδικά) να υπερτερεί. Πολύ άσχημο νούμερο.

DALIDA

Στο #4 συναντάμε το «Τρέξε!» που εξακολουθεί να συζητιέται έντονα κι ας είχε ένα -44% στο τρίτο του τετραήμερο. Το φιλμ έκοψε 6.322 εισιτήρια (από 36 οθόνες), με καλύτερο το Σάββατο (2.484), ενώ το σύνολό του βρίσκεται στα 51.273. Σαφής έκπληξη. Και δικαίως. Η πρώτη πεντάδα συμπληρώνεται με τη νέα είσοδο της «Dalida» (φωτό) που δεν προέκυψε και τόσο… «Amore» στη μνήμη του σημερινού κοινού, με 4.363 εισιτήρια (από 13 οθόνες). Τα 620 εισιτήρια της Πέμπτης δεν ήταν καλός οιωνός, ενώ το Σάββατο (1.912) δεν ξεσήκωσε αρκετά τους ενήλικες θαυμαστές της Γαλλίδας diva. Ενδεχομένως το φιλμ να έκανε καλύτερη καριέρα μέσα στους θερινούς μήνες, όμως τότε θα είχε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της μεγάλης διάρκειας αλλά και την «πειρατεία». Μετά την ήττα του Ζακ-Ιβ Κουστό και της «Οδύσσειάς» του, ακόμη ένα βιογραφικό έργο για έναν θρύλο του παρελθόντος αδυνατεί να συγκινήσει τους Έλληνες θεατές. Τέλος εποχής;

THE SHACK

Στο #6 έπεσαν (-62%) οι «Power Rangers» με 3.556 εισιτήρια (από 39 οθόνες), φτάνοντας συνολικά τα 19.375 εισιτήρια. Στο #7 βρέθηκε ο «Κονγκ», που εντός των ημερών καλύπτει την κατοστάρα (98.696 εισιτήρια, πλέον). Μεγάλη εισπρακτική επιτυχία για ένα έργο το οποίο πρόσφερε φυγή και αξιόλογης ποιότητας θέαμα στους θεατές. Στο τετραήμερο αυτό έκοψε 3.220 εισιτήρια (από 17 οθόνες). Στο #8 κάτι κόβει ακόμη ο «Λόγκαν» (-58%), κοινώς 2.483 εισιτήρια (από 12 οθόνες) και ένα θαυμάσιο σύνολο στα 181.037. Νέα είσοδος στο #9 για το δράμα (#diplhs) «Αναζητώντας την Αλήθεια» (φωτό), που άνοιξε με 2.236 εισιτήρια (από 33 οθόνες) και θα ξεχαστεί μέχρι να κλείσει εβδομάδα. Η δεκάδα κλείνει με το ιταλικό «Suburra», το οποίο είχε σοβαρή πτώση (-52%), κόβοντας 1.419 εισιτήρια (από 7 οθόνες), αλλά έχει μαζέψει 6.277 συνολικά. Αν είχε βγει νωρίτερα ή σε λίγο καλύτερη περίοδο, τούτο το φιλμ θα είχε φέρει πολλαπλάσιους θεατές στα σινεμά.

GRAVE movie

Ακολουθεί… το χάος. Δύο νέες ταινίες τρόμου έμειναν εκτός top 10. Στο #11 το «Δέλεαρ του Διαβόλου» που έκοψε 1.205 εισιτήρια (από 18 οθόνες) και στο #12 το σαφώς πιο ξεχωριστό (και καλύτερο φιλμ της εβδομάδας) «Raw» (φωτό) με 1.001 εισιτήρια (από 9 οθόνες, αν και παρατηρώντας κανείς τον αριθμό προβολών, ήταν αρκετά λιγότερες από όσες έπρεπε…). Όλα τα υπόλοιπα φιλμ που έκαναν πρεμιέρα έκοψαν τριψήφιο αριθμό εισιτηρίων. Με λίγα λόγια, από τις δέκα νέες ταινίες αυτού του επταημέρου, μόνο τα «Στρουμφάκια» δικαιολόγησαν την ύπαρξή τους. Με το καλό να υποδεχτούμε ακόμη εννέα… που θα «κλείσουν πόρτες» από την ερχόμενη Πέμπτη.