FreeCinema

Follow us
03.1019:00

Ελληνικό box-office: «Χαμογέλα», τι σου ζητάνε;


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, οι horror-άκηδες έδειξαν (έστω και δειλά) την πρόθεσή τους να επιστρέψουν στα multiplex και τις αίθουσες, για να βυθιστούν στο φόβο του σκοταδιού, φέρνοντας στην κορυφή το νεοεισερχόμενο θρίλερ ψυχολογικού τρόμου «Χαμογέλα».

Από τα 63.174 εισιτήρια του περασμένου τετραημέρου, μόλις που τσιμπήσαμε ένα ανοδικό +6% για τούτο εδώ, με το σύνολο της προσέλευσης να φτάνει τα 67.325. Φυσικά, υπάρχουν και οι Νύχτες Πρεμιέρας που ξεκίνησαν αυτές τις μέρες, οι οποίες «μπλοκάρουν» αρκετά το κινηματογραφόφιλο κοινό από το να παρακολουθήσει οτιδήποτε άλλο στα σινεμά, όμως, για τις προβολές τους δεν υπάρχουν στοιχεία. Υποθετικά, σίγουρα ξεπερνάμε την εβδομηντάρα (το χαμηλότερο safe limit που είχα θέσει για το διάστημα λειτουργίας των θερινών), όμως, αυτό το νούμερο δεν θα ισχύει μετά τα μέσα του Οκτώβρη, καθώς με τα χειμερινά ο αριθμός των προβολών μπορεί να αυξάνεται, μαζί με τη διαθεσιμότητα καθισμάτων, οπότε θα πρέπει να γίνω κάπως πιο… αυστηρός (μαζί σας!).

Η κορυφή ανήκει στο καινούργιο φιλμ τρόμου «Χαμογέλα» (φωτό), όπως ακριβώς συνέβη και στις ΗΠΑ (με 22.000.000 δολάρια εκεί). Δικαίως (και η ταινία της εβδομάδας για το FREE CINEMA). Είναι ένα έργο που άξιζε προσοχής και από τους φανατικούς του είδους και από το generic κοινό πιτσιρικαρίας των πολυκινηματογράφων. Άνοιξε με 15.370 εισιτήρια (από 66 οθόνες) και αρκετά ισορροπημένη συμμετοχή σε ολόκληρη τη χώρα (8.537 εισιτήρια στην Αττική, από 30 οθόνες, και 6.833 στο υπόλοιπο Ελλάδας, από 36 οθόνες), πράγμα που δηλώνει αξιοσημείωτο ενδιαφέρον για το genre. Έκανε μπάσιμο αξιοπρεπές την Πέμπτη (3.325) και αύξησε ικανοποιητικά την προσέλευση το σαββατόβραδο (5.082). Με άλλα λόγια, κινήθηκε σε επίπεδα «Scream» (opening 20.697 εισιτηρίων, από 74 οθόνες, στα μέσα του φετινού Γενάρη). Θεωρώ πως θα έχει καλό word of mouth για να συνεχίσει δυναμικά στα ταμεία, παρά τον «ανταγωνισμό» που θα δεχτεί από horror το οποίο βγαίνει την ερχόμενη Πέμπτη (ποιοτικά τραγικά κατώτερο και «πειρατεμένο»…). Το animated σουξέ του «Minions 2: Η Άνοδος του Γκρου» έκοψε σχεδόν τα ίδια (-5%!) εισιτήρια στην έβδομη εβδομάδα προβολής του και βρέθηκε στο #2. 10.769 (από 94 οθόνες), με χαλασμό στο weekend (4.806 και 4.857, στις αντίστοιχες μέρες). Συνολικά, έχει φτάσει τα 268.497 εισιτήρια και είναι ολοφάνερο πως θα ξεπεράσει τα 282.249 του «Top Gun: Maverick». Μη σας πω ότι παίζει να είναι πάλι στο #1 το ερχόμενο τετραήμερο!

Στο #3 υποχώρησε (-34%) το δραματικό θρίλερ «Μην Ανησυχείς Αγάπη μου» (φωτό), με 6.866 εισιτήρια (από 61 οθόνες). Προτιμήθηκε το σαββατόβραδο (2.406), ενώ μετά από τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του έχει φτάσει τα 24.355 εισιτήρια. Όχι άσχημα, εάν αναλογιστούμε ότι πρόκειται για αρκετά «παράξενη» ταινία που δεν τοποθετείται κι εύκολα σε συγκεκριμένο φιλικό είδος. Ακολουθεί το «Εισιτήριο για τον Παράδεισο» (-32%), κόβοντας 5.804 εισιτήρια (από 47 οθόνες). Ραγδαία η πτώση των σινεμά εδώ, τέλειωσε και το καλοκαιράκι που ευνοούσε ιδιαίτερα τον τίτλο, αλλά τα 2.581 τα μάζεψε το σαββατόβραδο με το star power του καστ του, διανύοντας την τέταρτη εβδομάδα προβολής. Κυρίως λόγω των πρωταγωνιστών του, άλλωστε, την έπιασε την πολυπόθητη κατοστάρα (στα 102.339 το σύνολο). Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το θρίλερ «Το Ορφανό: Πρώτος Φόνος» (-52%, προφανώς λόγω του ερχομού του «Χαμογέλα»), με 4.380 εισιτήρια (από 36 οθόνες). Κλασικά, το Σάββατο (1.575) υπερτερεί. Για «πειρατεμένο» τίτλο («άθλημα» στο οποίο έχει έφεση το ηλικιακό target group του φιλμ), το σύνολο των 38.663 εισιτηρίων είναι μια χαρά.

Στο #6 συναντάμε τον φετινό Χρυσό Φοίνικα των Καννών, το «Τρίγωνο της Θλίψης» (-21%), με 4.031 εισιτήρια (από 29 οθόνες). Η πτώση είναι πολύ μικρή (για τρίτη εβδομάδα) διότι το έργο (πλέον) έρχεται πιο κοντά στον αριθμό οθονών των δυνατοτήτων του (σχεδόν οι μισές από το προηγούμενο τετραήμερο). Ο… γιγαντισμός της διανομής δεν του πρόσφερε τίποτε ουσιαστικό, εάν δει κανείς το σύνολο των 24.350 εισιτηρίων. Το μοναδικό παιδικό που επιζεί έναντι των «Minions», το «Η DC Λεγεώνα από τα Σούπερ-Κατοικίδια» (+16%), ακολουθεί με 3.687 εισιτήρια (από 50 οθόνες) και σύνολο στα 22.057. Το «Εκεί που Τραγουδάνε οι Καραβίδες» τσιμπάει κάτι ψιλά (+18%), καθώς η προσφορά της εβδομάδας σε νέες ταινίες ήταν σχεδόν ανύπαρκτη. Έκοψε 2.648 εισιτήρια (από 31 οθόνες) κι έχει φτάσει τα 75.803. Η επανέκδοση του «Avatar» (-50%) σε τίποτα δεν θυμίζει την τότε θρυλική επιτυχία του Τζέιμς Κάμερον, κόβοντας 1.975 εισιτήρια (από 17 οθόνες). Σύνολο στα 9.266. Η δεκάδα κλείνει με το νεοεισερχόμενο «Η Γυναίκα Βασιλιάς» (φωτό), που «έκλεισε» και στα ταμεία, κόβοντας 1.747 εισιτήρια (από 55 οθόνες). Αν περίμενε κανείς κάτι παραπάνω, λάθος επάγγελμα έχει επιλέξει…

Επισήμανση: την Πέμπτη βγαίνει σε επανέκδοση (όπως έγινε και στο εξωτερικό) ένα φιλμ της δεκαετίας του ’70 που άλλαξε το σινεμά, την πορεία του και τον τρόπο που βλέπουμε σινεμά. Τα «Σαγόνια του Καρχαρία» του Στίβεν Σπίλμπεργκ. Έπρεπε να γίνει νωρίτερα, μέσα στο καλοκαίρι, αλλά όπως και να ‘χει… αποθεώστε το (μην τα πάρω στο κρανίο). Μιλάμε για αληθινό σινεμά μεγάλης οθόνης, αξεπέραστο κι αξέχαστο.