FreeCinema

Follow us
21.1019:00

Ελληνικό box-office: O τρόμος φέρνει… χαμόγελα!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το θρίλερ μεταφυσικού τρόμου «Smile 2» ανέβασε κάπως την προσέλευση στα σινεμά, αν και συνολικά τα πράγματα δεν αναπτέρωσαν το ηθικό.

Από τα 64.512 εισιτήρια του box-office report του προηγούμενου τετραημέρου κάναμε ένα συμπαθές άλμα έως τα 84.910, κυρίως εξαιτίας της πρεμιέρας του sequel «Smile 2», το οποίο άνοιξε με 32.021 εισιτήρια (από 106 οθόνες). Είχε ένα πολύ δυνατό σαββατόβραδο (10.832), ενώ επί του συνόλου τα 13.783 εισιτήρια προήλθαν από την Αθήνα (και 30 οθόνες). Η πρώτη ταινία (με τον ελληνικό τίτλο «Χαμογέλα», ο οποίος αγνοήθηκε εδώ) είχε βγει στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2022, μόλις που παίρναμε κάπως τα πάνω μας μετά την εμφάνιση του COVID-19, με άνοιγμα 15.370 εισιτηρίων (από 66 οθόνες), άρεσε πολύ και πλησίασε τα διακόσια χιλιάρικα στο τέλος της καριέρας της, οπότε η αύξηση του ενδιαφέροντος σήμερα ήταν απόλυτα (και διπλά) δικαιολογημένη, χωρίς να είναι εξωφρενική. Το word of mouth εκείνης, πάντως, είχε προκαλέσει και άνοδο (+32%!) στο δεύτερο τετραήμερό της, κάτι που μάλλον δεν πρόκειται να επαναληφθεί κι εδώ. Σε κάθε περίπτωση, κατοστάρα (παν)εύκολα.

Φοβερό word of mouth φαίνεται πως έχει και το αριστουργηματικό animation «Το Ατίθασο Ρομπότ» (φωτό), το οποίο έχασε μόλις ένα -16% από το άνοιγμά του, για να κόψει 13.298 εισιτήρια (από 107 οθόνες). 1.030 θεατές προτίμησαν να το παρακολουθήσουν στην αγγλική γλώσσα (από 12 οθόνες). Ο κόσμος (κάθε ηλικίας!) βγαίνει με δάκρυα από τα σινεμά και μάλλον συμφωνεί με την κριτική πέντε αστέρων του FREE CINEMA για την καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων του 2024 (μέχρι στιγμής). Στα 32.038 εισιτήρια το σύνολο των πρώτων έντεκα ημερών προβολής. Εν τω μεταξύ, η κυριαρχία του παιδικού θεάματος στο top 10 συνεχίστηκε και αυτό το τετραήμερο, με πέντε τίτλους συνολικά. Στο #5 συναντάμε το «Εγώ ο Απαισιότατος 4» (5.374 εισιτήρια, από 48 οθόνες, με γενικό σύνολο στα 341.938), στο #7 το «Μικροί Ήρωες σε Δράση» (1.972 εισιτήρια, από 34 οθόνες, με γενικό σύνολο στα 10.344), στο #8 το πρωτοεμφανιζόμενο «200% Λύκος» (1.825 εισιτήρια, από 38 οθόνες) και στο #10 (ξανά) το… «Γάτος Δεκάψυχος» (1.482 εισιτήρια, από 20 οθόνες, με γενικό σύνολο στα 12.614).

Από την άλλη, οι ενήλικες… με το ζόρι πήγαν σινεμά. Στο #3 έκανε ένα σχετικά αξιοπρεπές ντεμπούτο το δράμα «Ζούμε τη Στιγμή» (φωτό), κόβοντας 6.958 εισιτήρια (από 56 οθόνες). Συντριπτικό το ποσοστό της Αθήνας (4.506 εισιτήρια, από 56 οθόνες). Στο #4 έπεσε ηχηρά (-66%!) το «Joker: Τρέλα για Δύο», με 5.708 εισιτήρια (από 65 οθόνες). Σύνολο στα 130.340. Με σιγουριά, πλέον, απομακρύνθηκε από κάθε ελπίδα διακοσάρας. Εξωφρενικά άδικο. Τι να κάνουμε, όμως; Εδώ έβγαλαν κακό word of mouth ακόμη και άνθρωποι που δεν το είδαν καν (και το ομολογούσαν στα social)!

Ούτε το ελληνικό κοινό έπεισε η (αρκετά ανόητη) αντι-Τραμπ-ική προπαγάνδα του «The Apprentice» (φωτό), η οποία έκανε ντεμπούτο στο #6 με 2.336 εισιτήρια (από 26 οθόνες). Στις ΗΠΑ το φιλμ… είχε εξαϋλωθεί με το «καλημέρα σας» (1.613.233 δολάρια στο opening weekend) και αρκετοί αναρωτιόντουσαν γιατί (μήπως γιατί ήταν άθλιο;). Και μας μένει το horror «Bagman» (-67%!), από το #9, με 1.817 εισιτήρια (από 15 οθόνες) και σύνολο στα 10.649.

Να προσθέσω και την πραγματικά άδικη αδιαφορία απέναντι στο πρωτοεμφανιζόμενο «Kneecap», το οποίο έκανε ξεκίνημα στο #14, με 1.153 εισιτήρια (από 18 οθόνες). Η «κατάρα» των μουσικών ταινιών στην Ελλάδα (αν και τούτο το έργο ήταν τόσο feelgood που… έπρεπε να μπεις για να το διαπιστώσεις)… Με κάποιες ειδικές προβολές που είχαν προηγηθεί, έχει φτάσει τα 1.611.