FreeCinema

Follow us
03.1012:50

Ελληνικό box-office: Πολλά μικρά ποδάρια…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ένα animated γέτι σκαρφάλωσε στην κορυφή, αφήνοντας πίσω του ένα χάος χειρότερο κι από αυτό που έφερε… ένας κυκλώνας!

Δεν ήταν μονάχα θέμα κλιματολογικών συνθηκών, όμως. Έλειπαν και οι τίτλοι που θα μπορούσαν να οδηγήσουν το κοινό στους κινηματογράφους. 96.814 (λίγο χειρότερα από το προηγούμενο τετραήμερο) διάλεξαν το σινεμά για τη διασκέδασή τους, ενώ στο ίδιο διάστημα, το 2017, μετρούσαμε 173.419 θεατές! Φυσικά, όλο το… φούσκωμα τότε οφειλόταν στο άνοιγμα του θρίλερ τρόμου «Το Αυτό». Ενώ σήμερα, τι να σου κάνει κι ένα animated παιδικό με ήρωα ένα γέτι, όταν οι γονείς είχαν κλειδαμπαρωθεί περιμένοντας έναν… κυκλώνα (σχεδόν πρωτοφανές ως καιρικό φαινόμενο στα μέρη μας); Ακόμη κι έτσι, όμως, ο «Μικροπόδαρος» κατάφερε να βρεθεί στο #1, με 18.527 εισιτήρια (από 106 οθόνες). Μαζί με τα previews έχει φτάσει τα 24.095. Τηρώντας τον κανόνα, η Κυριακή ήταν η μέρα που προτιμήθηκε (9.307), ενώ συνολικά η Αθήνα είχε ελαφρύ προβάδισμα (10.530 εισιτήρια, από 48 οθόνες). Άμεσο ανταγωνισμό από άλλη ταινία του είδους δεν θα έχει, οπότε θα συνεχίσει αρκετά δυναμικά η προσέλευση σε… ποδαράκια.

Σχεδόν ακάθεκτη «Η Καλόγρια», από το #2, με όχι το σύνηθες (και άγριο) ποσοστό πτώσης (-44%) που βλέπουμε να επικρατεί στα blockbusters, έκοψε 9.466 εισιτήρια (από 58 οθόνες). 3.437 έκοψε το Σάββατο. Σε αναλογία με την όλη κατάσταση του box-office εσχάτως, το σύνολο στα 220.827 είναι τεράστιο. Να παρατηρηθεί, βεβαίως, το ότι ήδη εξαντλήσαμε τους τίτλους με πενταψήφιο αριθμό εισιτηρίων… Στο #3 άνοιξε το θρίλερ… οθόνης υπολογιστή «Searching», με 7.803 εισιτήρια (από 48 οθόνες). Το κοινό που συνήθως τα ψάχνει αυτά δεν έδειξε ιδιαίτερη κινητοποίηση από την Πέμπτη (1.427), η Παρασκευή ήταν λίγο καλύτερη (1.660), το Σάββατο «φόρτωσε» (2.841) και η Κυριακή είχε την προβλέψιμη πτώση (1.875). Προτιμήθηκε περισσότερο από τους θεατές της Αθήνας (4.831 εισιτήρια, από 22 οθόνες). Θα χάσει κανένα 60% στο ερχόμενο τετραήμερο. Στο #4 συναντάμε το δεύτερο sequel του «Johnny English», το οποίο αυτές τις μέρες έχασε και τα σινεμά της Village, με ανάλογα αποτελέσματα στην ποσοστιαία πτώση (-75%!). Παρά τον «πόλεμο» των multiplex, κατάφερε να κόψει 7.509 εισιτήρια (από 51 οθόνες – ήταν 98 την προηγούμενη εβδομάδα…) και έχει φτάσει τα 50.864, που για τη σήμερον ημέρα θεωρούνται αξιοπρεπή (αναστεναγμοί). Προφανώς και εδώ, το Σάββατο ήταν μπροστά (2.697), αλλά το «ζουμί» βρίσκεται αλλού. Συνολικά, η Αθήνα έφερε μόλις 2.230 εισιτήρια, αφού το φιλμ παίζει μονάχα σε 15 οθόνες (!), ενώ το υπόλοιπο Ελλάδας… έσωσε τον Ρόουαν Άτκινσον με 5.279 εισιτήρια (από 36 οθόνες). Λαϊκή κωμωδία είναι, άλλωστε. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το ντεμπούτο της κομεντί μυστηρίου «Μια Μικρή Χάρη» (φωτό), με 7.030 εισιτήρια (από 27 οθόνες), που δεδομένου του αριθμού των κινηματογράφων, μπορούμε να πούμε ότι στάθηκε πάρα πολύ καλά. Κλασικά, το Σάββατο παρουσιάζεται ευνοημένο (2.321).

Στο #6 έπεσε μαλακά (-34%) η «οικογενειακή» περιπέτεια φαντασίας «Το Σπίτι με το Ρολόι στον Τοίχο», κόβοντας 6.916 εισιτήρια (από 38 οθόνες), με σύνολο στα 20.421 (μάλλον πτωχό). Το αξιοπερίεργο της απήχησης του δεύτερου sequel του animated franchise «Ξενοδοχείο για Τέρατα» συνεχίζεται, παρουσιάζοντας… αύξηση (της τάξης του 31%!) στη δωδέκατη εβδομάδα προβολής του! 6.701 εισιτήρια (από 48 οθόνες) ακόμη, τα οποία προστέθηκαν στα 206.260 που έχει φτάσει μέχρι στιγμής. Στο #8 συναντάμε το «The Equalizer 2» (-28%), με 4.616 εισιτήρια (από 21 οθόνες). Δίχως τυμπανοκρουσίες, έχει φτάσει τα 44.817. Ντεμπούτο για το «Bel Canto» στο #9, το οποίο και θα ξεχάσουμε άμεσα, καθώς έκοψε μονάχα 4.076 εισιτήρια (από 40 οθόνες). Τέλος, η νέα εταιρεία διανομής Tulip (μια κάποια μετεξέλιξη της γνωστής UIP), η οποία θα διαχειρίζεται πλέον τους τίτλους της Universal, με τον πρώτο επίσημο τέτοιο, την «Παρείσφρηση» του Σπάικ Λι (φωτό), κάνει την παρθενική της εμφάνιση… δίχως την υποστήριξη των μεγάλων multiplex (#politics, είπαμε…), μετρώντας 3.992 εισιτήρια (από 20 οθόνες). Το ελληνικό κοινό σπάνια δείχνει ενδιαφέρον για φιλμ… μαύρης θεματικής (εκτός αν έχουν πάρει μέχρι και Όσκαρ καλύτερης ταινίας), οπότε εδώ το όνομα του σκηνοθέτη και οι ιδιαίτερα επαινετικές (εκτός από τη δική μου) κριτικές ήταν το μέγα ατού.

Μονάχα μια περίπτωση αξίζει αναφορά από τις υπόλοιπες πρεμιέρες της εβδομάδας, καθώς ο «Οίκτος» του Μπάμπη Μακρίδη, με έξι μόλις προβολές στο weekend, κατάφερε να κόψει 1.007 εισιτήρια στη Μικρή Σκηνή της Στέγης, αποδεικνύοντας πως τα πιο «ιδιαίτερα» ελληνικά φιλμ απαιτούν και εναλλακτικό τρόπο διανομής, για να μην μετατρέπονται σε ολέθριο Βατερλό με το καλημέρα σας…

Είναι προφανές ότι το «Venom» της Marvel (που έρχεται με διόλου θετικά σχόλια από την αλλοδαπή, τα οποία το συγκρίνουν μέχρι και με την… «Catwoman» της Χάλι – #diplhs – Μπέρι) θα βρεθεί στην κορυφή το επερχόμενο τετραήμερο, αλλά θα έχει σοβαρό ενδιαφέρον να δούμε και πόσο κόντρα θα του πάει η Lady Gaga με το δραματικό remake του «Ένα Αστέρι Γεννιέται».